  • 11. Data: 2009-05-19 07:00:15
    Temat: Re: betoniarka - elektrka...
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:ceeb6d21-cb54-412f-a644-e1342fd4f7e3@l28g2000vb
    a.googlegroups.com...
    On 19 Maj, 05:31, "Tornad" <t...@o...net> wrote:

    Tornad - znowu wprowadzasz ludzi w błąd. W nowych betoniarkach NIE MA
    zacisku dla N. Jest za to zacisk dla PE i on w zupełności wystarcza
    aby "różnicówka" działała.
    ;-)

    Ciekawe, bo "stare" wtyczki siłowe były 4 blaszkowe / bolcowe,
    a nowe mają tych wtyków 5.

    Pzdr

    JKK

  • 12. Data: 2009-05-19 07:27:05
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 19 Maj, 09:00, "JKK" <j...@i...fm> wrote:
> [...]
    > aby "różnicówka" działała.
    > ;-)
    >
    > Ciekawe, bo "stare" wtyczki siłowe były 4 blaszkowe / bolcowe,

    Bo "wtyczki" są uniwersalne, tzn. nie wiadomo do czego będą użyte.
    Można sobie podłączyć np. oświetlenie, itp. Nie koniecznie musi to być
    odbiór symetryczny i jednoczesny z wszystkich faz. Jeżeli już się
    upierać przy betoniarkach to wersja Lux fulwypas betoniarki mogła by
    mieć np. grzałkę,radio i oświetlenie plus gniazdko elektryczne ... no
    i wtedy N musi być.....
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 13. Data: 2009-05-19 08:02:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tornad wrote:

> [...]
    > trojfazowego jak i silnika. Silnik trojfazowy ma te przewage nad dwu-
    > czy jedno-fazowym, ze jest prostszy w konstrukcji i latwo rusza z
    > miejsca we wlasciwym kierunku. Aby zmienic kierunek obrotow wystarczy
    > zmienic miejscami podlaczenie dwu dowolnych przewodow fazowych.
    > Teraz dlaczego Twoje zabezpieczenie nie dziala. Otoz te "roznicowki"
    > aby zadzialaly musza miec jeszcze dwa przewody. Jeden "zerowy"
    > najczesciej w kolorze niebieskim, musi byc podlaczony do zacisku
    > zerowego w silniku. Jesli tego silnik nie ma no to dupa w kwiatach,

    a do czego podpinasz ten zacisk N jeśli silnik pracuje w układzie trójkąta
    :)

  • 14. Data: 2009-05-19 09:29:26
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

    > a do czego podpinasz ten zacisk N jeśli silnik pracuje w układzie trójkąta
    > :)

    Jesli silnik pracuje w ukladzie trojkat to oczywiscie przewodu "zerowego" nie
    ma. Ale jak pisalem przewod ten nie jest potrzebny bo przez niego prad nie
    plynie. Wazny jet przewod PE, ktory stanowi poziom odniesienia zadzialania
    bezpiecznika. I ten bezpiecznik zadziala jesli pomiedzy ktorakolwiek z faz a
    ziemia czyli tym przeweodem PE przechodzacym przez bezpiecznik nastapi uplyw.
    Tak to sobie wyobrazam glownie na podstawie normalnej fizyki. Jakims
    superspecjalista, fachura od bezpiecznikow w sensie stosowania nowych
    rozwiazan, ktorych jest multum, nie jestem. Ale na pewno jesli ktos takie
    bezpieczniki produkuje to i instrukcje podlaczenia do niego zalacza. I tego
    nalezy sie trzymac.
    Pzdr.

  • 15. Data: 2009-05-19 10:13:04
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

    c...@l...googlegroups
> [...]
    > upierać przy betoniarkach to wersja Lux fulwypas betoniarki mogła by
    > mieć np. grzałkę,radio i oświetlenie plus gniazdko elektryczne ... no

    Krzemo znowu pitolisz jakby cie za mlodu ociec harmonia po lbie walili.
    Masz dziwny zwyczaj, typowy dla pewnej grupy ludzi, ze sam niczego madrego
    ani nawet takiego glupiego jak mnie sie zdarza, nie napiszesz tylko
    krytykujesz. Wqrwia cie to, ze ktos moze wiedziec troszke wiecej od ciebie.
    Sprawa bezpieczenstwa ludzi jest sprawa priorytetowa, szczegolnie dzieci. Za
    moich szkolnych czasow tego nie bylo ale swiat sie zmienia dzieki m.in. takim
    jak Ty, ktorzy chca byc obsluzeni nie dajac w zamian nic. I niedouczeni a wina
    za ew. uszkodzenie ciala czy innego czlonka skorzy sa obarczac kazdego kto sie
    nawinie.
    I dlatego wlasnie produkuje sie te roznicowki i inne zabezpieczenia, do czego
    potrzeba te piec drutow a nie dlatego ze ktos przy betoniarce bedzie sobie
    sluchal radia. Widziales chociaz betoniarke, ze ci do glowy przychodzi
    sluchanie przy pracy przy niej radia?
    Ktos madry napisal tu, ze ta wicemiss zeszla w wannie gdy jej suszarka do
    wody wpadla... Po to robi sie te zabezpieczenia aby absolwent szkoly
    podstawowej czy gimnazjum po reformie szkolnictwa wprowadzonego na wzor
    hamerykanski tym razem, nie majacy pojecia o fizyce, nie majacy zadnej kultury
    technicznej, czesto nie rozrozniajacy przewodnika od izolatora, przezyl
    praktyczna lekcje uczac sie na bledach.
    Jak jestes taki do przodu to sru, przegladnij troche linkow, przeczytaj pare
    instrukcji, skontaktuj sie z inteligentnym elektrykiem i napisz dokladnie jak
    taki bezpiecznik dziala. Mozesz wrzucic jakis przykladowy schemat, dorzucic
    pare niewyjasnionych samowylaczen sie takich bezpiecznikow i wtedy Twoja
    wypowiedz bedzie miala jakas wartosc. A tak to tylko wyzwala spirale pomowien
    czy czepianie sie o slowo konczacych sie czesto na wyzwiskach.
    No ale moze masz racje, moze masz tu jakas tajna miska do spelnienia to ja
    wymiekam. Probuj nadal macic, podjudzac, wprowadzac w blad, wszelkimi
    sposobami zanizac poziom dyskusji a najlepiej zmieniac temat.
    Byc moze jest to Twoim jedynym zrodlem dodchodu, ktos Ci za to placi, ale tej
    grupie nie wiele zarobisz. Probuj na filozofii. Lub na zoologii, tam latwiej o
    jelenia.
    Tornad

  • 16. Data: 2009-05-19 10:29:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tornad wrote:

> [...]
    > rozwiazan, ktorych jest multum, nie jestem. Ale na pewno jesli ktos
    > takie bezpieczniki produkuje to i instrukcje podlaczenia do niego

    to czemu wcześniej pisałeś głupoty.

  • 17. Data: 2009-05-19 12:36:17
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

    Jesli silnik pracuje w ukladzie trojkat to oczywiscie przewodu

    > to czemu wcześniej pisałeś głupoty.

    Inni pisali jeszcze wieksze bzdury powolujac sie nawet na sily
    nadprzyrodzone. Pytajacy tez wysokiej klasy specjalista nie jest skoro nie
    wiedzial, ze przewod zerowy nie jest potrzebny. Ja jak moglem to wyjasnilem
    dbajac rowniez o bezpieczenstwo bo jednak z tymi 500 voltami nie ma zartow. To
    nie Hameryka gdzie faze (120 V) badam dwoma palcami jedej reki. I nigdy nie
    dotykam podejrzanej konduity urzadzenia elektrycznego otwarta dlonia gdyz
    wiem, ze w momencie przeplywu pradu przez nia nastepuje ogruchowe zacisniecie
    palcow tak, ze puszczenie np. przewodu pod pradem jest niemozliwe. Co jest
    najczestszym powodem zejsc.
    No ale dziekuje za ocene mojej wypowiedzi w sumie pozytywna. Wlasnie ide do
    roboty jako elektryk; bede kopal 2 stopowej glebokosci row do ulozenia w nim
    kabla...
    Pzdr.

  • 18. Data: 2009-05-19 13:43:26
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 19 Maj, 12:13, "Tornad" <t...@o...net> wrote:
    >Wqrwia cie to, ze ktos moze wiedziec troszke wiecej od ciebie.

    Wqrwia mnie jak ktoś takie bzdury fandzoli i jeszcze się obraża gdy mu
    to wytkną ...
    ;-)

    >  I dlatego wlasnie produkuje sie te roznicowki i inne zabezpieczenia, do czego
    > potrzeba te piec drutow a nie dlatego ze ktos przy betoniarce bedzie sobie
    > sluchal radia.

    Do zadziałania różnicówki nie potrzeba tak na prawdę ani PE a nie
    N .... wystarczy upływność do gruntu .... A przewód PE dodaje się
    dlatego, aby wyelimować taki przypadek gdy betoniarka stała by na
    gumie odizolowana od gruntu ....
    ;-)

    >Widziales chociaz betoniarke, ze ci do glowy przychodzi

    Mam jedną osobiście i mogę Ci zdjęcie pokazać że nie ma tam N jest
    tylko miejsce na PE. I to zupełnie normalne, w przeciwieństwie do
    Twojej wypowiedzi ...
    ;-)

    >  Jak jestes taki do przodu to sru, przegladnij troche linkow, przeczytaj pare
    > instrukcji, skontaktuj sie z inteligentnym elektrykiem i napisz dokladnie jak
    > taki bezpiecznik dziala.

    Może Ty poczytaj trochę linków to nie będziesz fandzolił takich
    głupot.

    > wymiekam. Probuj nadal macic, podjudzac, wprowadzac w blad, wszelkimi
    > sposobami zanizac poziom dyskusji a najlepiej zmieniac temat.

    Na razie to Ty starasz się usilnie wprowadzić ludzi w błąd wmawiając
    im że brak N w betoniarce to jakaś kosmiczna katastrofa gdy tymczasem
    to właściwie prawie norma.
    ;-)

    >  Byc moze jest to Twoim jedynym zrodlem dodchodu, ktos Ci za to placi, ale tej
    > grupie nie wiele zarobisz. Probuj na filozofii. Lub na zoologii, tam latwiej o
    > jelenia.

    Patrząc na to ile czasu spędzasz na necie, to jestem przekonany że
    jesteś trolem gawędziarzem który nic innego oprócz tego nie robi.
    Skoro trzeba za coś żyć to podejrzewam że albo Ci za to płacą, albo
    masz "państwowe" albo rodzice Cię jeszcze utrzymują ....
    ;-)

  • 19. Data: 2009-05-19 19:59:01
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Tornad" <t...@o...net> wrote in message
> [...]

    A czemu w usa jest 110V ? Ty zdajsie tam mieszkasz. Czemu nie przejdą na
    wyższe żeby ograniczyć straty ?

  • 20. Data: 2009-05-19 21:35:06
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 17 May 2009 10:44:48 +0200, tomekgert napisał(a):

> [...]
    > nie wrocil neutralnym??? Oczywiscie wpial to nie przed roznicowka, a za.

    Nie, fizyka na której spałeś.

    Hint: Jaka jest suma wektorów napięć na trzech fazach?

    --
    _______/ /_ GG: 3524356