  • 11. Data: 2010-12-28 08:05:32
    Temat: Re: boimy sie prac w pralce ;)
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Przesmiewca" <p...@v...com.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:fedhh6tskep8ld9opjmsi5229c1bv21mtu@4ax.
    com...

    > ja bym nie kupowal pralki lg

    wiesz, ja tez mam caly czas w pamieci gold stara, ale mimo wszystko czasy
    sie zmieniaja, dlatego pytam o opinie raczej uzytkownikow, a nie ludzi
    poslugujacych sie stereotypami :)

  • 12. Data: 2010-12-28 08:06:53
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "sendilkelm" <s...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > Kiedyś (dawno, dawno temu) w pralkach "polar" trzeba było wymieniać
    > fartuch, bo oryginalny był robiony z g****, które się rozpuszczało w
    > praniu tworząc zacieki jak od smaru. Może elektrolux kupił tę fabrykę
    > uszczelek? :-)

    jest to jedna z koncepcji, fatruch ma takie ciemne plamy, ale nie jest
    powyzerany, w sensie nie ma ubytkow ktore mogly by potwierdzac taka
    koncepcje, ostatnio go dosc dokladnie ogladalem i obmacalem ;)

  • 13. Data: 2010-12-28 08:08:56
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "jagr" <j...@W...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Mieliśmy już kilka pralek i zawsze było to samo. Białe nieregularne plamy
    > na ciemnych rzeczach.

    ale to nie to, to nie sa biale plamy na ciemnych rzeczach, to sa plamy jak
    po tluszczu na kalce technicznej, czasem ich wogole nie widac w pierwszym
    momencie

  • 14. Data: 2010-12-28 08:10:15
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    > to wyglada tak, jakbys wzial np pecynke smaru, zawinal ja w jakies ubranie
    > i wsadzil do prania, ta rzecz jest wtedy poplamiona w kilku miejscach ale
    > pozostale sa czyste

    Gruda proszku zawija się w rzecz i na koniec jest tego taki efekt, myślę.

  • 15. Data: 2010-12-28 08:29:06
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "szerszen" <s...@t...pl> wrote in message
> [...]
    > pralka elektroluxa ma raptem z 7 lat i poza tym mankamentem sprawuje sie
    > bardzo dobrze
    >
    > macie jakies koncepcej co jeszcze mozna z nia zrobic, co sprawdzic aby ten
    > defekt usunac, czy jednak bedzie nowy zakup potrzebny?
    >
    > no i przy okazji pytanie, co sadzicie o pralkach lg?
    > przeczytalem artykul o lg big in, zapowiada sie fajnie, ale pewnie cena
    > bedzie kosmiczna, potem trafilem na inne ich pralki z systemem direc drive
    > i praktycznie wszystkie opinie jakie czytalem sa bardzo pozytywne, wiec
    > zaczynamy sie sklaniac do lg ladowanej od przodu

    Postaraj się o filtr mechaniczny na wejściu do instalacji oraz filtr do
    wody jonowymienny - taki na całe mieszkanie lub dom, a przed pralką trzeba
    zastosować filtr mechaniczny , aby drobiny np. rdzy nie wpływały do pralki,
    mógłby to być filtr samoczyszczący oraz naczynie z polifosforanami - będą
    zmiękczały wodę i wiązały sole z prania w związki kompleksowe
    rozpuszczalne - czyli wypompowywane z pralki a nie osadzające się we
    włóknach pranej odzieży. Innym żródłem tworzenia kompleksow ych związków
    jest Calgon.

  • 16. Data: 2010-12-28 08:35:39
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "jagr" <j...@W...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Gruda proszku zawija się w rzecz i na koniec jest tego taki efekt, myślę.

    hmmm, zakładajac ze to prawa, to czy w takim razie nie powinno dawac plamy
    na zasadzie odbarwienia, jak po przesadzeniu z wybielaczem, a nie
    przypominajacej plame tluszczu?

  • 17. Data: 2010-12-28 08:40:05
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

> [...]
    >
    > hmmm, zakładajac ze to prawa, to czy w takim razie nie powinno dawac plamy
    > na zasadzie odbarwienia, jak po przesadzeniu z wybielaczem, a nie

    Ogólnie - wypróbuj odplamiacz firmy Amway - spryskujesz plamę i natychmiast
    nasycasz ją środkiem Tryzyme (Amway) i pierzesz.

  • 18. Data: 2010-12-28 09:25:25
    Od: "Jagna W." <w...@a...eu>

> [...]
    >
    > hmmm, zakładajac ze to prawa, to czy w takim razie nie powinno dawac
    > plamy na zasadzie odbarwienia, jak po przesadzeniu z wybielaczem, a nie

    A tak z ciekawości - jakiego proszku i płynu do płukania używasz?
    Ja kiedyś kupiłam jakiś tani szajs do prania i objawy były podobne w tym
    sensie, że proszek nie wypłukiwał się z niektórych ubrań (głównie z
    dżinsów), tylko zostawał po nim brudny osad w postaci plam i zacieków.

    Pozdrawiam
    JW

  • 19. Data: 2010-12-28 09:28:55
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 28 Gru, 09:03, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:
    > U ytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisa w wiadomo ci grup
    9g2000yqi.googlegroups.com...

    > niestety nie ma zadnego schematu, albo go nie dostrzegamy, jedyne co jest,
    > to jest to co ktores pranie i wystepuje na pojecynczych rzeczach, ale jak
    > juz wystapi, to jest poplamiona cala ta rzecz, ewentualnie dwie i sa to
    > calkiem spore plamy, nie sa to takie plamy jak np po soku wisniowym, ale sa
    > one po prostu w innym odcieniu tej rzeczy, cos jak po tluszczu na papierze

    > nie, to jest zupelnie wykluczone

    Dobrze zebys byl tego pewien bo moze sie okazac ze w nowej pralce
    bedzie tak samo.

  • 20. Data: 2010-12-28 09:49:36
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    Użytkownik "Jagna W." <w...@a...eu> napisał w wiadomości

> [...]

    > sensie, że proszek nie wypłukiwał się z niektórych ubrań (głównie z
    > dżinsów), tylko zostawał po nim brudny osad w postaci plam i zacieków.

    Jeśli to pyt. do mnie:
    Używam różnistych proszków i płynów do płukania.
    Plamy pojawiają się bez względu na rodzaj.
    Oni do proszków dodają czegoś, kiedyś w TV mówili.
    Tzw. wypełniacza (jakiejś glinki czy mielonej kamionki, nie pamiętam), ale
    po co tego cholerstwa dodają, to nie wiem. Chyba żeby łatwym kosztem
    zwiększyć objętość proszku i zysk.
    Kiedyś za komuny kopalnie węgla dosypywały do węgla mielonych kamieni.
    Żeby kaloryczność była w normie, czy też chodziło o wykonywanie planów...
    jagr