  • 21. Data: 2009-05-10 14:19:48
    Temat: Re: bojler w piwnicy
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "Paul_Muad_Dib" napisał:
    > czy bojler do obsługi ciepłej wody można umieścić w piwnicy pod
    > łazienką? czy musi być w samej łazience? czy to zmniejszy jakoś jego
    > funkcjonalność?

    można, ale po co?
    przeciez piwnicę pewnie masz zimną, więc bioler ten będzie miał spore
    straty, a w łązience będziesz miał przyjemne ciepło:O)

  • 22. Data: 2009-05-10 14:33:43
    Od: BartekK <s...@N...org>

    William Bonawentura pisze:

    > Użytkownik "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Skoro dolot jest np. DN15 to i wylot z zaworu PEX 20mm jest w zupełności
    > wystarczający.
    Zdecydowanie nie, bo przecież z zaworu bezpieczeństwa nie chcesz
    odprowadzać ilości wody jaką może doprowadzić sieć. Chcesz (musisz)
    odprowadzić wodę+parę w ilości takiej, jaką wygeneruje ciśnienie po jej
    zagotowaniu (powiększone o ciśnienie "instalacyjne"). Jak zagotujesz
    120L wody, to "troszkę" objętościowo pary się wygneruje, aż do
    zadziałania zaworu ciśnieniowego... A zadziała on gwałtownie.

    Dla czystego testu zasadziłem na wylot zaworu bezpieczeństwa instalacji
    CO rurę taką typu wąż "ogrodowy" (2m, do ścieku, by nie chlapać i
    zalewać kotłowni) - w końcu w zaworze bezpieczeństwa jest mała dziurka
    wylotowa, a wąż ma średnicę z 2cm w środku - powinno wystarczyć. Test
    zaworu - i wąż "gdzieś poleciał" ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 23. Data: 2009-05-10 15:28:26
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    > Niemozliwe.
    > http://www.youtube.com/watch?v=hWnL8SipXT8&feature=r
    elated

    a) nie rakieta, tylko pocisk

    b) nie przez betonowy strop, tylko przez onduline typowej
    amerykanskiej szopy.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 24. Data: 2009-05-10 16:25:09
    Temat: Re: bojler w piwnicy - montujcie reduktor ciśneinia
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek_P wrote:

    > Zaworu nie nalezy dlawic rura. W sytuacjach awaryjnych rura moze
    > nie nadazyc z odprowadzaniem wody. Chyba, ze zrobisz przejscie
    > na duza srednice.

    generalnie rura ma mieć średnicę odpowiadająca gwintowi wyjściowemu zaworu
    bezpieczeństwa.

    Zamontowanie naczynia przeponowego znacznie poprawia bezpieczeństwo
    eksploatacji zbiornika ciśnieniowego

    na przykład podgrzanie 300l wody od 20 st do 40 st powodowało wzrost
    ciśneinia od 0,3MPa do powyżej 0.6MPa (zawór wywalał), po zamontowaniu
    zbiornika przeponowego ciśnienie praktycznie nie ulega zmianie.

    W sumie warto zawsze zamontować na wejściu po wodomierzu reduktor ciśniania,
    bo ja zaliczyłem już jazdę w boże narodzenie ( o 0025H) do zalewanego przez
    wodę budynku. W kotłowni woda z zaworów bezpieczeństwa przed zbiornikami CWU
    waliła pełnymi strumieniami. W normalnych sytuacjach ciśneinie wody nie
    przekraczało nigdy 0.4MPa. Po tej akcji zamontowano reduktor ciśnienia.
    Dodam że nagły wzrost ciśneinia w instalacji moze też pozrywać wężyki przy
    bateriach (szczególenie jak są już dość stare).

  • 25. Data: 2009-05-10 20:47:31
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Jacek_P wrote:

    > Mozliwe.

    > Mozliwe.

    > Niemozliwe.
    No jasne ... filozof ludowy się znalazł, bojler w d... twoje
    filozofowanie tylko zrobił jak napisałem, opisane było w lokalnej
    gazecie a dokładnie kronice beskidzkiej.

    > Niemozliwe.

    > Mozliwe.

    > Szczatki zbiornika? Mozliwe.
    >
    > Czyli podsumowujac calosc: propagacja legendy miejskiej w wariancie wiejskim :)
    Powiedzieć żeś głupi to mało.

    --
    -----
    Pozdr

  • 26. Data: 2009-05-10 20:52:26
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    > pozdrawiam Piotr
    >
    > ps. Nie wiem jak z tym latającym bojlerem ale parę lat temu kocioł w
    > jakiejś szkole w warmińsko-mazurskim wybrał podobną drogę.
    Bo to fakt autentyczny, to były baraki po jakieś spółdzielni rolniczej
    no i obsługa olewała to w jakim są stanie i gdzieś się tam pałętał stary
    zapomniany bojler elektryczny, który pewnej nocy wyfrunął przez strop i
    dach, pamiętam że szokiem było że przebił betonowy strop. Działo się to
    trochę dawniej niż myślałem, teraz przypominam sobie że będzie to ponad
    15 lat temu.

    --
    -----
    Pozdr

  • 27. Data: 2009-05-10 20:53:53
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    JanuszK wystekal z trudem swoje madrosci:
    > No jasne ... filozof ludowy się znalazł, bojler w d... twoje
    > filozofowanie tylko zrobił jak napisałem, opisane było w lokalnej
    > gazecie a dokładnie kronice beskidzkiej.

    Niezle zrodlo madrosci. Pasuje jak ulal do twojego poziomu
    wypowiedzi.

    > Powiedzieć żeś głupi to mało.

    W nagrode za chamstwo won do KF-a.
    --
    Jacek

  • 28. Data: 2009-05-11 17:38:43
    Od: Paul_Muad_Dib <r...@g...com>

    On 10 Maj, 16:19, "gargomel" <s...@d...la.la> wrote:

    > można, ale po co?
    > przeciez piwnicę pewnie masz zimną, więc bioler ten będzie miał spore
    > straty, a w łązience będziesz miał przyjemne ciepło:O)

    No dobra, ale jak wstawię bojler, to sam już do niej nie wejdę:)
    Łazienka jest niewielka, gdyby więc dało się uniknąć wstawiania do
    niej bojlera, byłoby fajnie.

  • 29. Data: 2009-05-11 18:28:25
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Jacek_P wrote:
    > JanuszK wystekal z trudem swoje madrosci:
    >
    > Niezle zrodlo madrosci.
    Jasne, ty wiesz lepiej. Buraków nie sieją, sami się rodzą.
    Jeżeli do ciebie buraku nie trafiają argumenty to spadaj.
    Gazeta jest poważna i istnieje kopę lat na rynku, faktów nie tworzą
    tylko opisują, ale ty wiesz lepiej.

    Pasuje jak ulal do twojego poziomu
    > wypowiedzi.

    > W nagrode za chamstwo won do KF-a.
    Za długo zyję aby sie przejmować tobą i twoim kf-em.

  • 30. Data: 2009-05-11 22:22:35
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 9 May 2009 06:41:16 -0700 (PDT), Paul_Muad_Dib napisał(a):

    > czy bojler do obsługi ciepłej wody można umieścić w piwnicy pod
    > łazienką? czy musi być w samej łazience? czy to zmniejszy jakoś jego
    > funkcjonalność?

    Można jak najbardziej pod łazienką, jedynie temperaturę regulować będziesz
    na dole ;)

    --
    _______/ /_ GG: 3524356