-
1. Data: 2010-08-12 15:32:36
Temat: brak reakcji na zgloszenie naprawy gw. w Castoramie
Od: "LUKAS" <q...@o...pl>
Witam
Kupilem klimatyzacje w Cast. i popsula sie, zle dmucha
Poszedlem do Castoramy z gw. i FV zakupu, gwarancja jest fimry xxx , kotra
dostarcza klime dla Castoramy i napisane jest w niej , ze usterke usuną w
ciagu 14 dni od daty wplyniecia do nich reklamacji, nie wiem tylko ile dni
ma castorama na to, ale sadze, ze tez 14 lub 30 , nie wiem gdzie to szukac..
Olali mnie totalnie, dostalem tylko maila( po tym jak im zanioslem papiery)
, ze reklamacje przyjęto. potem dzownil do mnie ktos z firmy serwisujacej
te klimatyzatory i zapytal o uprawnienia osoby montujacej i to wszytsko ,
powiedzieli, ze beda w kontakcie. Kontaktu zero , minelo 20 dni
Chce, aby mi zwrócili pieniadze. Klime zakladala mi osoba ze wszytskim
uprawnieniami, mam podbite wszystko
Poradzcie jak to zrobic, nie chce naprawy , chce zwrot pieniędzy.
-
2. Data: 2010-08-13 09:29:20
Temat: Re: brak reakcji na zgloszenie naprawy gw. w Castoramie
Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>
Użytkownik "LUKAS" <q...@o...pl> napisał w wiadomości
news:4c641420$0$20990$65785112@news.neostrada.pl...
> Witam
>
> Kupilem klimatyzacje w Cast. i popsula sie, zle dmucha
> Poszedlem do Castoramy z gw. i FV zakupu, gwarancja jest fimry xxx , kotra
> dostarcza klime dla Castoramy i napisane jest w niej , ze usterke usuną w
> ciagu 14 dni od daty wplyniecia do nich reklamacji, nie wiem tylko ile dni
> ma castorama na to, ale sadze, ze tez 14 lub 30 , nie wiem gdzie to
> szukac..
>
> Olali mnie totalnie, dostalem tylko maila( po tym jak im zanioslem
> papiery) , ze reklamacje przyjęto. potem dzownil do mnie ktos z firmy
> serwisujacej te klimatyzatory i zapytal o uprawnienia osoby montujacej i
> to wszytsko , powiedzieli, ze beda w kontakcie. Kontaktu zero , minelo 20
> dni
>
> Chce, aby mi zwrócili pieniadze. Klime zakladala mi osoba ze wszytskim
> uprawnieniami, mam podbite wszystko
>
> Poradzcie jak to zrobic, nie chce naprawy , chce zwrot pieniędzy.
Gwarancji udziela producent, a nie sklep. Trzeba było zwrócić się do
gwaranta. A warunki gwarancji są okreslone przez gwaranta.
-
3. Data: 2010-08-13 13:15:59
Temat: Re: brak reakcji na zgloszenie naprawy gw. w Castoramie
Od: "kiki" <k...@k...net>
"LUKAS" <q...@o...pl> wrote in message
news:4c641420$0$20990$65785112@news.neostrada.pl...
> Olali mnie totalnie, dostalem tylko maila( po tym jak im zanioslem
> papiery)
Ja kiedyś reklamowałem kabinę prysznicową. Bez problemu. Przyjechał
serwisant i wymienił jedną rolkę.
Nie pamiętam czy długo czekałem ale Castorama ogólnie nie robi problemów.
Biorą zwroty resztek materiałów i serwisują.
-
4. Data: 2010-08-14 08:24:06
Temat: Re: brak reakcji na zgloszenie naprawy gw. w Castoramie
Od: "Plumpi" <p...@o...pl>
Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:i4339k$sgm$1@news.onet.pl...
>> Kupilem klimatyzacje w Cast. i popsula sie, zle dmucha
>> Poszedlem do Castoramy z gw. i FV zakupu, gwarancja jest fimry xxx ,
>> kotra dostarcza klime dla Castoramy i napisane jest w niej , ze usterke
>> usuną w ciagu 14 dni od daty wplyniecia do nich reklamacji, nie wiem
>> tylko ile dni ma castorama na to, ale sadze, ze tez 14 lub 30 , nie wiem
>> gdzie to szukac..
Ustawa z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
oraz o zmianie kodeksu cywilnego, ogłoszona w Dzienniku Ustaw nr 141, pod
pozycją 1176
Tylko czy kupowałeś prywatnie czy na firmę ?
Jeżeli prywatnie to chroni Cię coś lepszego niż "gwarancja", bo jest to
reklamacja z tytułu "niezgodności z umową", której zasady udzielania
chronione są przez ww ustawę i sprzedawca nie może się od tego wywinąć.
Składając reklamację u sprzedawcy składasz z tytułu "niezgodności z umową",
a nie z tytułu gwarancyjnego. Z tytułu gwarancji powinieneś był skłądać
rekalamację bezpośrednio u producenta lub w autoryzowanym serwisie
producenta.
Składając z tytułu "gwarancji" masz prawo do roszczenia dokłądnie wg zasad
zapisanych w karcie gwarancyjnej.
W przypadku roszczenia z tytuły "niezgodności z umową" masz prawo do
roszczenia zgodnie z ww ustawą.
Zgodnie z tą ustawą sprzedawca ma obowiązek ustosunkować się do Twojego
roszczenia w przeciągu 14 dni roboczych od dnia złożenia reklamacji. Przy
czym należy rozumieć tu nie wykonanie naprawy, ale danie odpowiedzi czy i
kiedy zostanie naprawa. Jeżeli nie dostaniesz takiej odpowiedzi w przeciągu
tych 14 dni wtedy idziesz do sprzedawcy z żądaniem zwrotu pieniędzy lub inną
propozycją np. obniżeniem ceny towaru przykładowo o połówę. Możesz także
zażądać zwrotu wszelkich kosztów związanych bezpośrednio z tym zakupem czy
usługą np. zwrot kosztów montażu czy też kosztów uruchomienia przez
serwisanta. Musisz tylko mieć potwierdzenie, ze poniosłeś takie koszty np.
paragon, fakturę.
Zatem "kładź na to lachę", bo w tym przypadku czas działa na Twoją korzyść
:)
>> Olali mnie totalnie, dostalem tylko maila( po tym jak im zanioslem
>> papiery) , ze reklamacje przyjęto. potem dzownil do mnie ktos z firmy
>> serwisujacej te klimatyzatory i zapytal o uprawnienia osoby montujacej i
>> to wszytsko , powiedzieli, ze beda w kontakcie. Kontaktu zero , minelo 20
>> dni
>> Chce, aby mi zwrócili pieniadze. Klime zakladala mi osoba ze wszytskim
>> uprawnieniami, mam podbite wszystko
>>
>> Poradzcie jak to zrobic, nie chce naprawy , chce zwrot pieniędzy.
Wszystko zależy z jakiego tytułu składałeś reklamację.
Czy z tytułu gwarancyjnego czy z tytułu niezgodności z umową.
Jeżeli na blankiecie reklamacyjnym wpisane było "z tytułu gwarancji" to
swoje roszczenia mozesz kierować tylko i wyłącznie do producenta, a
sprzedawca w tym przypadku występuje tylko i wyłącznie jako pośrednik nie
biorący bezpośrednio udziału w roszczeniu.
Jeżeli zaś składałeś "z tytułu niezgodności" to tak jak napisałem wcześniej
sprzedawca musi się ustosunkować w przeciągu 14 dni roboczych jeżeli gwarant
(autoryzowany serwis) jest w tej samej miejscowości co sprzedawca lub 21 dni
roboczych jeżeli serwis gwarancyjny znajduje się w innej miejscowości.
> Gwarancji udziela producent, a nie sklep. Trzeba było zwrócić się do
> gwaranta. A warunki gwarancji są okreslone przez gwaranta.
Z tytułi gwarancji tak, ale sklep ustawowo ,jest zobowiązany do usunięcia
wady z tytułu "niezgodności z umową" i tu klient ma o wiele większe
możliwości roszczeń oraz ochronę prawną.