-
1. Data: 2012-06-23 11:46:56
Temat: brama garażowa
Od: scruffty <s...@z...pl>
Witam,
Zastanawiam się nad wyborem bramy garażowej i sposobem montażu. Garaż w
bryle budynku będzie nieogrzewany, bez izolacji w posadzce, aby korzystać z
ciepła gruntu.
I teraz:
- brama uchylna czy segmentowa? (raczej skłaniam się ku segmentowej, jakie
za jakie przeciw oprócz tych oczywistych)
- jak to zamontować, aby ograniczyć mostki? bo chyba wiele tu się osiągnąć
nie da (swoją drogą czy przejmować się mostkami przy nieogrzewanym garażu
(garaż ocieplę też od środka styro),
- jak wykończyć próg przy ocieplonym fundamencie, aby zminimalizować
mostek,
- w której części zamontować odpływ liniowy: przy bramie, w pewnej
odległości i zrobić spadek, czy jeszcze inaczej tak aby brama nie
przymarzała i odpływ był funkcjonalny?
Thx,
scruffty
-
2. Data: 2012-06-23 13:37:25
Temat: Re: brama garażowa
Od: Robert G <r...@g...pl>
Brama segmentowa - taką mam i uważam, że jest ok, zwłaszcza, ze można
założyć bezproblemowo silnik do jej podnoszenia.
Zastanawia mnie tylko ten Twój dylemat z mostkami cieplnymi :-)
skoro nie masz zamiaru ogrzewać garażu, to i mostkami się nie przejmuj...
co do odpływu, to sensownie go zrobić przed wjazdem do garażu, a między
posadzką garażu, a poziomem odpływu powinien być wyraźny spadek.
no i po co chcesz ten garaż od środka ocieplać?
to nie lepiej już zrobić normalną elewację po całości - skoro w blryle
budynku jest garaż - i ewentualnie dać piątkę styro na ścianę dzielącą
garaż i dom?
jak ocieplenie dociągniesz tylko do garażu, a dalsze mury zostawisz bez
ocieplenia, to dopiero będziesz miał mega mostek cieplny :-), bo po
całej powierzchni styku ścian garażu ze ścianami domu.
pozdrawiam
Robert G.
-
3. Data: 2012-06-23 15:56:28
Temat: Re: brama garażowa
Od: scruffty <s...@z...pl>
Dnia Sat, 23 Jun 2012 13:37:25 +0200, Robert G napisał(a):
> Zastanawia mnie tylko ten Twój dylemat z mostkami cieplnymi :-)
mostki to zło:) zastanawiam się czy od tego nie będzie się miejscowo
wychładzał fundament i jak to zminimalizować. Myślałem zrobić to tak:
http://s18.postimage.org/tfoz0vxx5/brama.jpg
> no i po co chcesz ten garaż od środka ocieplać?
> to nie lepiej już zrobić normalną elewację po całości - skoro w blryle
> budynku jest garaż - i ewentualnie dać piątkę styro na ścianę dzielącą
> garaż i dom?
tak właśnie zamierzam: ocieplić elewację, dodatkowo garaż od środka od
strony domu oraz sufit i ściany dookoła przynajmniej metr u góry.
scruffty
-
4. Data: 2012-06-23 16:19:44
Temat: Re: brama garażowa
Od: "kiki" <l...@l...net>
"scruffty" <s...@z...pl> wrote in message
news:mss4s1lauviq.a054e5semouk.dlg@40tude.net...
> Witam,
Garaż w bryle domu powinien być ogrzewany. Chyba, że prawie nie dotyka ale i
tak będzie przewodzić zimno po ścianach.
Daj foty zobaczymy
-
5. Data: 2012-06-23 16:23:44
Temat: Re: brama garażowa
Od: "kiki" <l...@l...net>
"Robert G" <r...@g...pl> wrote in message
news:js49pp$hth$1@inews.gazeta.pl...
> Brama segmentowa - taką mam i uważam, że jest ok, zwłaszcza, ze można
> założyć bezproblemowo silnik do jej podnoszenia.
>
> Zastanawia mnie tylko ten Twój dylemat z mostkami cieplnymi :-)
Raraż nieogrzewany w bryle trzeba koniecznie ocieplić. Jeżeli styka się
boczną ścianą to trzeba i ocieplić sufit i przylegające ściany przynajmniej
na 3m od stykającej ściany, bo inaczej przez przewodzenie całe zimno
skoncentruje się w ogrzewanych pokojach.
-
6. Data: 2012-06-23 17:46:56
Temat: Re: brama garażowa
Od: "Ghost" <g...@e...pl>
Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości
news:js4jaf$cft$1@inews.gazeta.pl...
>
> "scruffty" <s...@z...pl> wrote in message
> news:mss4s1lauviq.a054e5semouk.dlg@40tude.net...
>> Witam,
>
> Garaż w bryle domu powinien być ogrzewany.
Dobre.
-
7. Data: 2012-06-23 20:31:58
Temat: Re: brama garażowa
Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>
Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości
news:js4jhh$ju4$1@inews.gazeta.pl...
> Raraż nieogrzewany w bryle trzeba koniecznie ocieplić. Jeżeli styka się
> boczną ścianą to trzeba i ocieplić sufit i przylegające ściany
> przynajmniej na 3m od stykającej ściany, bo inaczej przez przewodzenie
> całe zimno skoncentruje się w ogrzewanych pokojach.
Kiki spójrz na nieogrzewany garaż z innej strony a okaże się że nie masz
absolutnie racji.
Garaż nieogrzewany owszem ale i tak jest w bryle budynku a cały budynek jest
ocieplony (najczęściej styropianem).
Więc taki garaż traktuj nie jak jakieś zło które nam wyciąga ciepło z domu,
lecz dodatkowa ściana która nam izoluje termicznie dom od zewnątrz.
Owszem trzeba ocieplić sufit i ścianę ale te twoje 3m zapasu to przegięcie
bez sensu.
Marek
-
8. Data: 2012-06-24 20:30:56
Temat: Re: brama garażowa
Od: "kiki" <l...@l...net>
"Ghost" <g...@e...pl> wrote in message
news:4fe5e4f2$0$1308$65785112@news.neostrada.pl...
>
> Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości
> news:js4jaf$cft$1@inews.gazeta.pl...
>>
>> "scruffty" <s...@z...pl> wrote in message
>> news:mss4s1lauviq.a054e5semouk.dlg@40tude.net...
>>> Witam,
>>
>> Garaż w bryle domu powinien być ogrzewany.
>
> Dobre.
Trzeba go ogrzewać co najmniej żeby nie spadało poniżej 10, a nawet 15
stopni. Zresztą co będę się sprzeczał :-) Nie ocieplajcie i nie grzejcie :-)
-
9. Data: 2012-06-25 10:55:39
Temat: Re: brama garażowa
Od: "Ergie" <e...@s...pl>
> Użytkownik "scruffty" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:m...@4...ne
t...
> Witam,
> Zastanawiam się nad wyborem bramy garażowej i sposobem montażu. Garaż w
> bryle budynku będzie nieogrzewany, bez izolacji w posadzce, aby korzystać
> z
> ciepła gruntu.
> I teraz:
> - brama uchylna czy segmentowa? (raczej skłaniam się ku segmentowej, jakie
> za jakie przeciw oprócz tych oczywistych)
Uchylną możesz montować w połowie grubości ściany a segmentową tylko od
wewnątrz. Przy ścianie grubości 40cm oznacza to 20 różnicy w dostępnej
długości garażu przy długim aucie może to robić różnicę w dostępie do
bagażnika. Uchylna mniej obciąża silnik bo ma mniejsze opory podnoszenia niż
segmentowa - do segmentowej musisz kupić mocniejszy napęd. W pozostałych
kwestiach segmentowa jest lepsza - przede wszystkim możesz zaparkować na
zewnątrz 5 cm od bramy i ją podnieść w przypadku uchylnej zahaczyłbyś o
auto.
> - jak to zamontować, aby ograniczyć mostki? bo chyba wiele tu się osiągnąć
> nie da (swoją drogą czy przejmować się mostkami przy nieogrzewanym garażu
Mostki nie mają znaczenia, przy nieogrzewanym garażu. Tzn. teoretycznie
mają, ale ich wpływ jest minimalny lepiej się skupić na likwidacji innych
ważniejszych mostków.
> (garaż ocieplę też od środka styro),
Od środka ocieplaj wełną.
> - jak wykończyć próg przy ocieplonym fundamencie, aby zminimalizować
> mostek,
Co chcesz minimalizować? Na wierzchu i tak będzie jakaś wylewka która musi
być ciągła od środka garażu aż poza bramę na zewnątrz aby tam nic nie
podciekało. Więc ta wylewka i tak będzie mostkiem.
> - w której części zamontować odpływ liniowy: przy bramie, w pewnej
> odległości i zrobić spadek, czy jeszcze inaczej tak aby brama nie
> przymarzała i odpływ był funkcjonalny?
Najlepiej między kołami na długość. Może być odpływ liniowy i dwa spadki do
środka, może być kratka i posadzka ze spadkami "w kopertę". Dzięki temu woda
ze śniegu z nadkoli spływa pod auto i dookoła, gdzie się chodzi jest sucho.
Pozdrawiam
Ergie
-
10. Data: 2012-06-25 11:13:43
Temat: Re: brama garażowa
Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości
news:js992b$3pr$1@node2.news.atman.pl...
> Uchylną możesz montować w połowie grubości ściany a segmentową tylko od
> wewnątrz. Przy ścianie grubości 40cm oznacza to 20 różnicy w dostępnej
> długości garażu przy długim aucie może to robić różnicę w dostępie do
> bagażnika. Uchylna mniej obciąża silnik bo ma mniejsze opory podnoszenia
> niż segmentowa - do segmentowej musisz kupić mocniejszy napęd. W
> pozostałych kwestiach segmentowa jest lepsza - przede wszystkim możesz
> zaparkować na zewnątrz 5 cm od bramy i ją podnieść w przypadku uchylnej
> zahaczyłbyś o auto.
Co ty za banialuki wypisujesz. jaki dostęp do bagaznika w garażu? Jeśli już
to przyjmij że aby otworzyć bagaznik to i tak najczęściej wchodzisz do
garażu i otwierasz drzwi garażowe więc w czym rzecz? Mało tego nie wiesz że
brama segmentowa daje ci większą wysokość po otwarciu niż ochylna? Przy
uchylnej często otwarcie bagażnika to walenie otwartą klapą po bramie w
górze.
O jakich obciążeniach ty piszesz? Ty chyba na oczy bramy segmentowej nie
widziałeś skoro nie wiesz że każda ma specjalne sprężyny zwijane lub
rozciągane w zależności od producenta które równoważą ciężar bramy. Dzięki
temu bramę podnoszę z lekkością z taką samą siłą w każdej jej pozycji więc
siłowniki nie muszą być wcale jakieś mocniejsze, ba nawet łatwiej jest
otworzyć segmentówkę niż uchylną np. w zimie gdy ci lód się nawarstwi u dołu
Marek