-
11. Data: 2012-06-25 14:45:54
Temat: Re: brama garażowa
Od: "Ergie" <e...@s...pl>
Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:4fe82bc9$0$26699$6...@n...neostrad
a.pl...
Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości
news:js992b$3pr$1@node2.news.atman.pl...
> Uchylną możesz montować w połowie grubości ściany a segmentową tylko od
> wewnątrz. Przy ścianie grubości 40cm oznacza to 20 różnicy w dostępnej
> długości garażu przy długim aucie może to robić różnicę w dostępie do
> bagażnika. Uchylna mniej obciąża silnik bo ma mniejsze opory podnoszenia
> niż segmentowa - do segmentowej musisz kupić mocniejszy napęd. W
> pozostałych kwestiach segmentowa jest lepsza - przede wszystkim możesz
> zaparkować na zewnątrz 5 cm od bramy i ją podnieść w przypadku uchylnej
> zahaczyłbyś o auto.
> Co ty za banialuki wypisujesz.
Przeczytaj spokojnie jeszcze raz to zrozumiesz
> jaki dostęp do bagaznika w garażu?
Dla przykładu garaż 5m długości i auto 4,5m długości. Zostaje 0,5m klapa
przy otwieraniu zajmuje jakieś 30cm (zależnie od modelu) czyli zostaje 20cm
= na styk, gdyby brama była zamontowana w połowie grubości ściany powstałaby
"wnęka" głęboka na dodatkowe 20cm, gdzie można stać otwierając klapę i nie
martwiąc się że dostanie się w zęby.
> Jeśli już to przyjmij że aby otworzyć bagaznik to i tak najczęściej
> wchodzisz do garażu i otwierasz drzwi garażowe więc w czym rzecz?
Czy Ty na pewno piszesz w odpowiednim wątku? Piszemy o garażu w bryle więc
możliwe jest przejście z domu bez otwierania bramy. Np. w zimie wjeżdżam
autem do garażu zamykam bramę, a dopiero później otwieram bagażnik i noszę
zakupy.
> Mało tego nie wiesz że brama segmentowa daje ci większą wysokość po
> otwarciu niż ochylna? Przy uchylnej często otwarcie bagażnika to walenie
> otwartą klapą po bramie w górze.
To wszystko zależy od prowadnic. Tak bramy segmentowe dają większy wybór w
tym względzie - możliwe są np. prowadnice które spowodują, że taka brama
wjedzie aż pod sufit (sam tak mam), a nie będzie jechać poziomo na wysokości
nadproża jak ma większość. Jednak nigdzie w nowym budownictwie nie spotkałem
nadproża niższego niż 2,2 (a zwykle jest więcej) więc brama uchylna jest na
wysokości 2,05 - 2,10. Nie wiem, o jakim aucie piszesz, ale tyle wystarcza
nawet dla Grand Scenica, a on ma wysoką klapę.
> O jakich obciążeniach ty piszesz? Ty chyba na oczy bramy segmentowej nie
> widziałeś skoro nie wiesz że każda ma specjalne sprężyny zwijane lub
> rozciągane w zależności od producenta które równoważą ciężar bramy.
Oj widziałem, widziałem nawet mam takie dwie u siebie w domu. W uchylnej też
są sprężyny i tak samo jak w segmentowej równoważą jej ciężar. Brama
segmentowa ma rolki a silnik ciągnie ją w bok. Nawet jak zrównoważysz ciężar
bramy segmentowej odpowiednim naciągiem sprężyn to i tak jej podniesienie
wymaga większej siły ciągnącej od silnika bo on ciągnie w bok a nie podnosi
do góry.
> Dzięki temu bramę podnoszę z lekkością z taką samą siłą w każdej jej
> pozycji więc siłowniki nie muszą być wcale jakieś mocniejsze,
Bo ty podnosisz, a nie ciągniesz. Wejdź na drabinę i pociągnij to zobaczysz,
że wymagana siła jest inna gdy brama jest jeszcze w pionie niż gdy już jest
prawie całkowicie otwarta.
> ba nawet łatwiej jest otworzyć segmentówkę niż uchylną np. w zimie gdy ci
> lód się nawarstwi u dołu
Chyba coś pomyliłeś - to segmentówki mają uszczelki na płask i mogą
przymarznąć nawet gdy jest tylko 1mm wody. Bramy uchylne mają szczelinę i
nie przymarzają.
Pozdrawiam
Ergie
-
12. Data: 2012-06-25 15:11:05
Temat: Re: brama garażowa
Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości
news:js9mi2$p8k$1@node1.news.atman.pl...
> Przeczytaj spokojnie jeszcze raz to zrozumiesz
Przeczytałem ponownie i nadal utrzymuję że to banialuki.
> Dla przykładu garaż 5m długości i auto 4,5m długości. Zostaje 0,5m klapa
> przy otwieraniu zajmuje jakieś 30cm (zależnie od modelu) czyli zostaje
> 20cm = na styk, gdyby brama była zamontowana w połowie grubości ściany
> powstałaby "wnęka" głęboka na dodatkowe 20cm, gdzie można stać otwierając
> klapę i nie martwiąc się że dostanie się w zęby.
I jaki masz problem otworzyć drzwi garażu aby stanąć wygodnie przed klapą i
ją otworzyć? Chcesz mieć wygodny garaż to wybuduj wygodny a nie szukaj
dodatkowej powierzchni dzięki konstrukcj bramy.
> Czy Ty na pewno piszesz w odpowiednim wątku? Piszemy o garażu w bryle więc
> możliwe jest przejście z domu bez otwierania bramy. Np. w zimie wjeżdżam
> autem do garażu zamykam bramę, a dopiero później otwieram bagażnik i noszę
> zakupy.
No ale nadal nie rozumiem dlaczego miałbym nie otworzyć sobie bramy
garażowej.
>> Mało tego nie wiesz że brama segmentowa daje ci większą wysokość po
>> otwarciu niż ochylna? Przy uchylnej często otwarcie bagażnika to walenie
>> otwartą klapą po bramie w górze.
> To wszystko zależy od prowadnic. Tak bramy segmentowe dają większy wybór w
> tym względzie - możliwe są np. prowadnice które spowodują, że taka brama
> wjedzie aż pod sufit (sam tak mam), a nie będzie jechać poziomo na
> wysokości nadproża jak ma większość. Jednak nigdzie w nowym budownictwie
> nie spotkałem nadproża niższego niż 2,2 (a zwykle jest więcej) więc brama
> uchylna jest na wysokości 2,05 - 2,10. Nie wiem, o jakim aucie piszesz,
> ale tyle wystarcza
No to ci powiem że klapa mojego auta omal nie dotyka do bramy segmentowej po
jej otwarciu a u sąsiada z bramą uchylna otwarcie byłoby niemozliwe gdyż
brakuje miejsca i klapa po niepełnym otwarciu samoczynnie nie pozostanie w
pozycji otwartej lecz opada.
> Oj widziałem, widziałem nawet mam takie dwie u siebie w domu. W uchylnej
> też są sprężyny i tak samo jak w segmentowej równoważą jej ciężar. Brama
> segmentowa ma rolki a silnik ciągnie ją w bok. Nawet jak zrównoważysz
> ciężar bramy segmentowej odpowiednim naciągiem sprężyn to i tak jej
> podniesienie wymaga większej siły ciągnącej od silnika bo on ciągnie w bok
> a nie podnosi do góry.
A jaką ty masz bramę, bo jakoś u mnie czy ciągnięcie czy podnoszenie wymaga
tej samej siły właśnie dzięki sprężynom i układowi prowadnic.
>> Dzięki temu bramę podnoszę z lekkością z taką samą siłą w każdej jej
>> pozycji więc siłowniki nie muszą być wcale jakieś mocniejsze,
>
> Bo ty podnosisz, a nie ciągniesz. Wejdź na drabinę i pociągnij to
> zobaczysz, że wymagana siła jest inna gdy brama jest jeszcze w pionie niż
> gdy już jest prawie całkowicie otwarta.
Ale tak na powaznie, zastanawiałeś się wogóle nad tym co napisałeś czy
tylko tak sobie wymyśliłeś?
Zresztą mam jeden z najsłabszych siłowników i to ustawiony jest na minimum
mocy.
> Chyba coś pomyliłeś - to segmentówki mają uszczelki na płask i mogą
> przymarznąć nawet gdy jest tylko 1mm wody. Bramy uchylne mają szczelinę i
> nie przymarzają.
Dziwne, notorycznie co zimę mam pod drzwiami zalegający lód i śnieg i jakoś
ani razu nie było problemu z przymarzniętymi uszczelkami u sąsiada bez
rozkuwania lodu łomem uchylna nie drgnie, gdyż w pierwszej fazie otwierania
musi się przesunąć do przodu co utrudnia w tym leżący lód i śnieg.
Marek
-
13. Data: 2012-06-25 16:26:58
Temat: Re: brama garażowa
Od: "Ergie" <e...@s...pl>
Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:4fe8636b$0$1298$6...@n...neostrada
.pl...
> I jaki masz problem otworzyć drzwi garażu aby stanąć wygodnie przed klapą
> i ją otworzyć? Chcesz mieć wygodny garaż to wybuduj wygodny a nie szukaj
> dodatkowej powierzchni dzięki konstrukcj bramy.
Bo? Dlaczego miałbym nieuwzględnić tych dodatkowych 20cm? Pozwól, że sam
będę czy chcę wyciągać bagaże gdy mi zimny wiatr wieje śniegiem po plecach
czy przy zamkniętej bramie.
>> Czy Ty na pewno piszesz w odpowiednim wątku? Piszemy o garażu w bryle
>> więc możliwe jest przejście z domu bez otwierania bramy. Np. w zimie
>> wjeżdżam autem do garażu zamykam bramę, a dopiero później otwieram
>> bagażnik i noszę zakupy.
> No ale nadal nie rozumiem dlaczego miałbym nie otworzyć sobie bramy
> garażowej.
Mieszkasz w domu z garażem w bryle? Bo piszesz jakbyś nigdy tego nie
doświadczył. Na tym polega całą wygoda, że w zimie wjeżdżasz autem do
garażu, zamykasz bramę i spokojnie wypakowujesz zakupy.
>>> Mało tego nie wiesz że brama segmentowa daje ci większą wysokość po
>>> otwarciu niż ochylna? Przy uchylnej często otwarcie bagażnika to walenie
>>> otwartą klapą po bramie w górze.
>> To wszystko zależy od prowadnic. Tak bramy segmentowe dają większy wybór
>> w tym względzie - możliwe są np. prowadnice które spowodują, że taka
>> brama wjedzie aż pod sufit (sam tak mam), a nie będzie jechać poziomo na
>> wysokości nadproża jak ma większość. Jednak nigdzie w nowym budownictwie
>> nie spotkałem nadproża niższego niż 2,2 (a zwykle jest więcej) więc brama
>> uchylna jest na wysokości 2,05 - 2,10. Nie wiem, o jakim aucie piszesz,
>> ale tyle wystarcza
>> No to ci powiem że klapa mojego auta omal nie dotyka do bramy segmentowej
>> po jej otwarciu a u sąsiada z bramą uchylna otwarcie byłoby niemozliwe
>> gdyż brakuje miejsca i klapa po niepełnym otwarciu samoczynnie nie
>> pozostanie w pozycji otwartej lecz opada.
Czy ta klapa podnosi się na ponad 2m, czy może architekt nie pomyślał, i
wymyślił niskie nadproże, albo niski garaż. W przypadku niskich nadproży
brama segmentowa jest lepsza bo daje możliwość podnieść się wyżej, a w
przypadku niskich garaży można jeszcze rozważyć bramę segmentową odsuwaną na
bok, ale wątkotwórca nie pisał nic o tym by miał niski garaż albo niskie
nadproże.
>> Oj widziałem, widziałem nawet mam takie dwie u siebie w domu. W uchylnej
>> też są sprężyny i tak samo jak w segmentowej równoważą jej ciężar. Brama
>> segmentowa ma rolki a silnik ciągnie ją w bok. Nawet jak zrównoważysz
>> ciężar bramy segmentowej odpowiednim naciągiem sprężyn to i tak jej
>> podniesienie wymaga większej siły ciągnącej od silnika bo on ciągnie w
>> bok a nie podnosi do góry.
> A jaką ty masz bramę, bo jakoś u mnie czy ciągnięcie czy podnoszenie
> wymaga tej samej siły właśnie dzięki sprężynom i układowi prowadnic.
Krajewskiego ale testowałem też Wiśniewski i Hormann i we wszystkich było
dokładnie tak samo. Nawet producenci proponują mocniejsze napędy do bram
segmentowych niż uchylnych o tej samej powierzchni.
>>> Dzięki temu bramę podnoszę z lekkością z taką samą siłą w każdej jej
>>> pozycji więc siłowniki nie muszą być wcale jakieś mocniejsze,
>>
>> Bo ty podnosisz, a nie ciągniesz. Wejdź na drabinę i pociągnij to
>> zobaczysz, że wymagana siła jest inna gdy brama jest jeszcze w pionie niż
>> gdy już jest prawie całkowicie otwarta.
> Ale tak na powaznie, zastanawiałeś się wogóle nad tym co napisałeś czy
> tylko tak sobie wymyśliłeś?
> Zresztą mam jeden z najsłabszych siłowników i to ustawiony jest na minimum
> mocy.
Jak brama jest prawie otwarta to jedzie po rolkach w kierunku napędu. Rolki
o prowadnice są dociskane tylko siłą ciężkości bramy. Gdy brama jest
podnoszona to napęd ciągnie ją w bok a skrzydło idzie do góry po łuku
wygiętym z prowadnic, silnik dociąga rolki do prowadnic powodując znacznie
większy opór.
Co tu wymyślać? Toż to zadanie rodem z fizyki z 8 klasy gdzie siłą działa
nierównolegle do przesunięcia. Weź to sobie narysuj to zrozumiesz dlaczego
tak jest.
>> Chyba coś pomyliłeś - to segmentówki mają uszczelki na płask i mogą
>> przymarznąć nawet gdy jest tylko 1mm wody. Bramy uchylne mają szczelinę i
>> nie przymarzają.
> Dziwne, notorycznie co zimę mam pod drzwiami zalegający lód i śnieg i
> jakoś ani razu nie było problemu z przymarzniętymi uszczelkami u sąsiada
> bez rozkuwania lodu łomem uchylna nie drgnie, gdyż w pierwszej fazie
> otwierania musi się przesunąć do przodu co utrudnia w tym leżący lód i
> śnieg.
A to co innego. Odśnieżyć trzeba to oczywiste ale nie przymarza. A że twoja
segmentówka nie przymarza oznacza tylko tyle, że masz mostek cieplny, ale to
akurat nieistotne.
Pozdrawiam
Ergie
-
14. Data: 2012-06-25 16:57:51
Temat: Re: brama garażowa
Od: "tynkiozdobne.pl " <t...@g...pl>
Ergie <e...@s...pl> napisał(a):
...
> A to co innego. Odśnieżyć trzeba to oczywiste ale nie przymarza. A że twoja
> segmentówka nie przymarza oznacza tylko tyle, że masz mostek cieplny, ale
to
> akurat nieistotne.
>
> Pozdrawiam
> Ergie
>
Następny powód, aby nie ocieplać ściany między domem a garażem. A tak na
serio to często nadproże wykonuje się na wysokości zadanej przez producenta
bramy. Gdy jest odwrotnie i inwestor trzaśnie nadproże po swojemu to później
płaci ze niestandardowe wykonanie bramy.
Mojego Hormanna zmodyfikowałem pod względem mocowań do stropu, gdzie było na
tyle dużo miejsca, że najpierw wykonałem konstrukcję ze stalowych profili do
G-K i dopiero do niej zamocowałem prowadnice napędu i samej bramy. W ten
sposób po ułożeniu desek powstało ładne misce na opony, drabiny i inny długi
sprzęt domowy.
Spadki na podłodze odrobinę spartoliłem, ale już teraz wiem, że nacisk
powinien być kładziony na to, aby woda z błota czy choćby z odpływu klimy
spływała pod auto, na środek garażu. Wtedy ściągnięcie błota, piachu, wody
jest ułatwione. I jedno jest pewne. Mała kratka ściekowa nie ma sensu.
Liniowy odpływ/korytko z dużymi otworami to jest to. Na etapie stanu zero
warto pod takim odpływem wkopać po prostu beczkę 100l do góry dnem i wtedy
nie odprowadzamy błota do szamba lub oczyszczalni i z odpływu nie mamy
niepożądanych zapachów.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
15. Data: 2012-06-26 09:09:25
Temat: Re: brama garażowa
Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości
news:js9sfj$bt6$1@node2.news.atman.pl...
> Bo? Dlaczego miałbym nieuwzględnić tych dodatkowych 20cm? Pozwól, że sam
> będę czy chcę wyciągać bagaże gdy mi zimny wiatr wieje śniegiem po plecach
> czy przy zamkniętej bramie.
Już ci napisałem. Jeśli chcesz mieć wygodny garaż to wystarczy taki
wybudować a nie kusić się na parę centymetrów kosztem rezygnacji z lepszej
funkcjonalnie bramy segmentowej.
> Mieszkasz w domu z garażem w bryle?
No jasne. Mam tez bramę od Wiśniowskiego.
> Bo piszesz jakbyś nigdy tego nie doświadczył. Na tym polega całą wygoda,
> że w zimie wjeżdżasz autem do garażu, zamykasz bramę i spokojnie
> wypakowujesz zakupy.
No widzisz, nie pomyślałeś. Wystarczyło zaprojektować tak aby wjeżdźać w
zależności od potrzeby albo wprost pod lodówkę w kuchni albo pod szafę w
garderobie.
A na powaznie to zapomniałeś o jednym, nie każdy chce lub może mieć
przejście z garazu do domu. Ja nie mam przejścia gdyż garaż jest nieco na
innym poziomie a po drugie wejście to bym musiał albo z gabinetu albo z
salonu zrobić. Jeszcze inni nie chcą przejścia ze względu na przedostający
się smród.
> Czy ta klapa podnosi się na ponad 2m, czy może architekt nie pomyślał, i
> wymyślił niskie nadproże, albo niski garaż.
Wysokość garażu nie ma tu przeważnie nic do rzeczy. Zgodnie ze sztuką,
napewno nikt ci nie umieści nieproporcjonalnie wysokiej bramy garazowej
psując bryłę budynku.
> W przypadku niskich nadproży brama segmentowa jest lepsza bo daje
> możliwość podnieść się wyżej, a w przypadku niskich garaży można jeszcze
> rozważyć bramę segmentową odsuwaną na bok
Ale problemu z uchylną w niskim garażu nie zauważasz? A tak wogóle to
zauważyłeś ile prześwitu potrzebuje brama uchylna podczas
zamykania.otwierania. W tym prześwicie nie postawisz auta bo je zarysujesz.
> Krajewskiego ale testowałem też Wiśniewski i Hormann i we wszystkich było
> dokładnie tak samo. Nawet producenci proponują mocniejsze napędy do bram
> segmentowych niż uchylnych o tej samej powierzchni.
Nie doczytałem się niczego takiego w instrukcji. Już wspomniałem że mam
jeden z najsłabszych mechanizmów na najmniejszej mocy i sobie radzi.
> Jak brama jest prawie otwarta to jedzie po rolkach w kierunku napędu.
> Rolki o prowadnice są dociskane tylko siłą ciężkości bramy. Gdy brama jest
> podnoszona to napęd ciągnie ją w bok a skrzydło idzie do góry po łuku
> wygiętym z prowadnic, silnik dociąga rolki do prowadnic powodując znacznie
> większy opór.
To ci przecież piszę że po to są spręzyny nawinięte z odpowiednim skrętem
aby w początkowej fazie otwierania siła potrzebna do otwarcia była taka sama
jak w końcowej fazie czyli kiedy brama jest już niemal cała pod sufitem.
Spręzyna ma to do siebie że jak się ją rozwija to jej energia potencjalna
maleje a w miarę opuszczania bramy rośnie gdyż się nawija więc brama nie
przyśpiesza ani nie zwalnia i pozostawiona w dowolnej pozycji nie podnosi
się ani nie opada. Czy nie zauwazyłeś że pozioma część prowadnic pod sufitem
nie jest idealnie pozioma? Właśnie pod niewielkim kątem jest a sam łuk i
ułożenie kółek też nie przypadkowe. Przynajmniej u mnie w bramie
Wiśniowskiego tak to jest zrobione.
> A to co innego. Odśnieżyć trzeba to oczywiste ale nie przymarza. A że
> twoja segmentówka nie przymarza oznacza tylko tyle, że masz mostek
> cieplny, ale to akurat nieistotne.
A to się mylisz. Fundament z zewnątrz mam ocieplony i na szerokości progowej
od wewnątrz także dodatkowo 5cm styro. Brama zamyka się niemal nad tym
wewnętrznym ociepleniem, a dokładniej to ciut za nim. Ocieplenie zewnętrzne
kończy się pod kostką ale wewnętrzne podchodzi do samej góry równo z
posadzką i zakryte jest szeroką listwą ze stali nierdzewnej.
Marek
-
16. Data: 2012-06-26 11:21:53
Temat: Re: brama garażowa
Od: "Ergie" <e...@s...pl>
Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:4fe96028$0$1306$6...@n...neostrada
.pl...
Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości
news:js9sfj$bt6$1@node2.news.atman.pl...
>> Bo? Dlaczego miałbym nieuwzględnić tych dodatkowych 20cm? Pozwól, że sam
>> będę czy chcę wyciągać bagaże gdy mi zimny wiatr wieje śniegiem po
>> plecach czy przy zamkniętej bramie.
> Już ci napisałem. Jeśli chcesz mieć wygodny garaż to wystarczy taki
> wybudować a nie kusić się na parę centymetrów kosztem rezygnacji z lepszej
> funkcjonalnie bramy segmentowej.
Ech ręce opadają. Pisząc w tym tonie bym Ci napisał, że to że segmentowa
zostawia po otwarciu większy prześwit nie jest zaletą bo trzeba było sobie
wybudować wyższy garaż. To że Ty jakiejś obiektywnej zalety jakiegoś
rozwiązania nie potrzebujesz nie znaczy, że to rozwiązanie tej zalety nie
ma. Może dla wątkotwórcy te dodatkowe centymetry mają znaczenie. Skoro ktoś
pyta na grupie to chce znać wszystkie wady i zalety a nie tylko z których Ty
czy ja korzystamy.
>> Mieszkasz w domu z garażem w bryle?
[ciach]
> No widzisz, nie pomyślałeś. Wystarczyło zaprojektować tak aby wjeżdźać w
> zależności od potrzeby albo wprost pod lodówkę w kuchni albo pod szafę w
> garderobie.
> A na powaznie to zapomniałeś o jednym, nie każdy chce lub może mieć
> przejście z garazu do domu. Ja nie mam przejścia gdyż garaż jest nieco na
> innym poziomie a po drugie wejście to bym musiał albo z gabinetu albo z
> salonu zrobić.
Ale dlaczego założyłeś, że inni też tak mają? To że ty nie korzystasz z
pewnych wygód nie znaczy, że one nie istnieją.
> Jeszcze inni nie chcą przejścia ze względu na przedostający się smród.
Nie spotkałem, ale wyobrażam sobie, że ktoś może mieć skopany projekt
wentylacji i wtedy tak może być. Ale instalację wentylacji można łatwo
przebudować. Istotne jest aby w garażu było minimalne podciśnienie względem
reszty domu.
>> Czy ta klapa podnosi się na ponad 2m, czy może architekt nie pomyślał, i
>> wymyślił niskie nadproże, albo niski garaż.
> Wysokość garażu nie ma tu przeważnie nic do rzeczy. Zgodnie ze sztuką,
> napewno nikt ci nie umieści nieproporcjonalnie wysokiej bramy garazowej
> psując bryłę budynku.
Ale dlaczego ma być nieproporcjonalnie wysoka? Przecież ten sam architekt
projektuje cały budynek którego częścią jest garaż. Jakby mi zaproponował
wjazd niższy niż 2,2 m to bym go pogonił i zatrudnił innego. Skoro on nie
potrafi zaprojektować ładnej bryły z funkcjonalnym wjazdem to niech wraca do
szkoły.
>> W przypadku niskich nadproży brama segmentowa jest lepsza bo daje
>> możliwość podnieść się wyżej, a w przypadku niskich garaży można jeszcze
>> rozważyć bramę segmentową odsuwaną na bok
> Ale problemu z uchylną w niskim garażu nie zauważasz? A tak wogóle to
> zauważyłeś ile prześwitu potrzebuje brama uchylna podczas
> zamykania.otwierania. W tym prześwicie nie postawisz auta bo je
> zarysujesz.
W pierwszym poście wspomniałem, że nie można zaparkować na zewnątrz
bezpośrednio przy bramie a przy segmentowej można. Rzeczywiście o wnętrzu
nie napisałem, bo nie przyszło mi do głowy parkowanie wewnątrz bezpośrednio
przy bramie, i otwieranie bagażnika.
Ale skoro negujesz potrzebę dodatkowych 20cm oznacza, że jak auto stoi w
garażu to za nim jest już dostatecznie dużo wolnego miejsca by otworzyć
bagażnik np. 50cm, a brama uchylna aż tyle nie zachodzi. Ona idzie jednak po
dość mocnym łuku i około 1/3 zostaje na zewnątrz.
Zgadza się nie można zostawić auta z podniesioną klapą bagażnika
bezpośrednio przy bramie uchylnej , ale z zamkniętym bagażnikiem można
parkować bezpośrednio obok, bo na początku ruch skrzydła jest na zewnątrz,
dopiero później "wjeżdża" do środka.
Ale ponownie gdy tę bramę umieści się w połowie szerokości ściany - problem
praktycznie znika. Mierzyłem to dokładnie w salonie Wiśniowskiego bo właśnie
to był główny argument przeciw uchylnej i zniknął.
>> Krajewskiego ale testowałem też Wiśniewski i Hormann i we wszystkich było
>> dokładnie tak samo. Nawet producenci proponują mocniejsze napędy do bram
>> segmentowych niż uchylnych o tej samej powierzchni.
> Nie doczytałem się niczego takiego w instrukcji. Już wspomniałem że mam
> jeden z najsłabszych mechanizmów na najmniejszej mocy i sobie radzi.
> Mnie w salonie Wiśniowskiego od razu do segmentówki dobierali mocniejszy
> napęd i to samo było u przedstawiciela Somfy gdy chciałem kupić napęd
> osobno - dostałem tabelki rozmiarów bram i dla tego samego napędu można
> było ponieść większą bramę uchylną niż segmentową.
>> Jak brama jest prawie otwarta to jedzie po rolkach w kierunku napędu.
>> Rolki o prowadnice są dociskane tylko siłą ciężkości bramy. Gdy brama
>> jest podnoszona to napęd ciągnie ją w bok a skrzydło idzie do góry po
>> łuku wygiętym z prowadnic, silnik dociąga rolki do prowadnic powodując
>> znacznie większy opór.
> To ci przecież piszę że po to są spręzyny nawinięte z odpowiednim skrętem
> aby w początkowej fazie otwierania siła potrzebna do otwarcia była taka
> sama jak w końcowej fazie czyli kiedy brama jest już niemal cała pod
> sufitem. Spręzyna ma to do siebie że jak się ją rozwija to jej energia
> potencjalna maleje a w miarę opuszczania bramy rośnie gdyż się nawija więc
> brama nie przyśpiesza ani nie zwalnia i pozostawiona w dowolnej pozycji
> nie podnosi się ani nie opada. Czy nie zauwazyłeś że pozioma część
> prowadnic pod sufitem nie jest idealnie pozioma? Właśnie pod niewielkim
> kątem jest a sam łuk i ułożenie kółek też nie przypadkowe. Przynajmniej
> u mnie w bramie Wiśniowskiego tak to jest zrobione.
Poddaję się. Jeśli brama z odpiętym silnikiem pozostaje w _każdym_ położeniu
i nie opada ani się nie podnosi to znaczy tylko tyle że jest krzywo
zamontowana i się klinuje.
Idź do salonu i pogadaj, że chcesz kupić bramę segmentową ręczną (bez
napędu) to Ci o tym też powie. Mi od razu powiedział i zademonstrował i to
zarówno sprzedawca u Wiśniowskiego i u Krajewskiego.
>> A to co innego. Odśnieżyć trzeba to oczywiste ale nie przymarza. A że
>> twoja segmentówka nie przymarza oznacza tylko tyle, że masz mostek
>> cieplny, ale to akurat nieistotne.
> A to się mylisz. Fundament z zewnątrz mam ocieplony i na szerokości
> progowej od wewnątrz także dodatkowo 5cm styro. Brama zamyka się niemal
> nad tym wewnętrznym ociepleniem, a dokładniej to ciut za nim. Ocieplenie
> zewnętrzne kończy się pod kostką ale wewnętrzne podchodzi do samej góry
> równo z posadzką i zakryte jest szeroką listwą ze stali nierdzewnej.
Możesz mieć ocieplone nawet metrem styropianu, ale skoro nie przymarza to
znaczy, że tam jest dodatnia temperatura - proste. Może to ciepło ucieka nie
fundamentem ale bramą, nie wiem, wiem, że skoro nie zamarza to jest ciepło
ergo jest mostek.
Pozdrawiam
Ergie
-
17. Data: 2012-06-26 12:55:11
Temat: Re: brama garażowa
Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości
news:jsbuvi$9ce$1@node2.news.atman.pl...
> Ech ręce opadają. Pisząc w tym tonie bym Ci napisał, że to że segmentowa
> zostawia po otwarciu większy prześwit nie jest zaletą bo trzeba było sobie
> wybudować wyższy garaż.
Po prostu segmentowa brama jest lepsza funkcjonalnie pod każdym względem i
co najważniejsze ładniejsza.
> Ale dlaczego założyłeś, że inni też tak mają? To że ty nie korzystasz z
> pewnych wygód nie znaczy, że one nie istnieją.
Nie. To ty założyłeś że po to się ma garaż w bryle aby mieć do niego
przejście wewnątrz budynku.
> Nie spotkałem, ale wyobrażam sobie, że ktoś może mieć skopany projekt
> wentylacji i wtedy tak może być.
Wystarczy otworzyć bramę aby smrodliwe powietrze z garażu zostało wtłoczone
do domu. Owsze można założyć uszczelkę pod drzwiami ale czy masz zawsze
pewność otwierając bramę garażową że drzwi w środku są akurat zamknięte?
Zresztą podczas codziennego latania wokół domu zapewne wszystko jest
pootwieranie na przestrzał no bo wszędzie trzeba mieć szybkie dojście.
> Ale dlaczego ma być nieproporcjonalnie wysoka? Przecież ten sam architekt
> projektuje cały budynek którego częścią jest garaż. Jakby mi zaproponował
> wjazd niższy niż 2,2 m
Ależ zrozum człowieku że nikt nie dopuści takiego projektu w którym wjazd do
garazu jest poniżej 2,2m.
>to bym go pogonił i zatrudnił innego. Skoro on nie potrafi zaprojektować
>ładnej bryły z funkcjonalnym wjazdem to niech wraca do szkoły.
No widzisz... nie zawsze się da zrobić wszystko tak jakbyś chciał,
> W pierwszym poście wspomniałem, że nie można zaparkować na zewnątrz
> bezpośrednio przy bramie a przy segmentowej można. Rzeczywiście o wnętrzu
> nie napisałem, bo nie przyszło mi do głowy parkowanie wewnątrz
> bezpośrednio przy bramie, i otwieranie bagażnika.
>
> Ale skoro negujesz potrzebę dodatkowych 20cm oznacza, że jak auto stoi w
> garażu to za nim jest już dostatecznie dużo wolnego miejsca by otworzyć
> bagażnik np. 50cm, a brama uchylna aż tyle nie zachodzi. Ona idzie jednak
> po dość mocnym łuku i około 1/3 zostaje na zewnątrz.
Bosz...Wróćmy do początku. A więc tak . Najczęściej garaz jeśli jest to
jednostanowiskowy garaż to jego wymiary są co najmniej 3x8m. Uważasz że 6
metrów długości garażu to za mało aby pomieścić samochód i otworzyć jeszcze
klapę?
> Ale ponownie gdy tę bramę umieści się w połowie szerokości ściany -
> problem praktycznie znika. Mierzyłem to dokładnie w salonie Wiśniowskiego
> bo właśnie to był główny argument przeciw uchylnej i zniknął.
Wniosek jeden. Nie uwzględniłeś zapotrzebowania na wielkość garażu na etapie
projektu, twój architekt też dupa bo ci nie podpowiedział i nie zasugerował,
jak już dom stał to zacząłeś nerwowo szukać wyjścia z głupiej sytuacji
chodząc po sklepach i otwierając bramy różnych producentów. Wystarczyło tak
jak ja, pomyśleć co ma być w garażu i tak zaprojektować aby był
wystarczająco duży. Ja sobie wymyśliłem że z przodu garażu na całej
szerokości ma być warsztat oraz półki wiszące nad nim w związku z tym aby
auto bezproblemu się mieściło poprosiłem projektanta aby wydłużył garaż o
1m. Nie musiałem potem biegać po sklepach i szukac bramy garażowej pod
kątem zagospodarowania paru centymetrów, lecz skupiłem się nad
funkcjonalnością, kolorem i trwałością. Dlatego kupiłem Wiśniowskiego
segmentówkę.
> Poddaję się. Jeśli brama z odpiętym silnikiem pozostaje w _każdym_
> położeniu i nie opada ani się nie podnosi to znaczy tylko tyle że jest
> krzywo zamontowana i się klinuje.
Powiem dosadnie. Pierdolisz. Nawet w instrukcji obsługo jest napisane że
prawidłowo zamontowana brama z prawidłowo ustawioną sprężyną ma pozostawać w
dowolnej otwartej częściowo pozycji. To jest warunek bezpieczeństwa aby ci
np. dziecka małego nie przygniotła. Nawet piszą że gdyby zaszła konieczność
wymiany sprężyn to naciąg wstępny spręzyny jest niezwykle istotny właśnie z
tego powodu.
Prawidlowo wyregulowana brama daje się otwierać niemal jednym paluszkiem i
ani się nie podnosi ani nie opada samoczynnie.
> Idź do salonu i pogadaj, że chcesz kupić bramę segmentową ręczną (bez
> napędu) to Ci o tym też powie. Mi od razu powiedział i zademonstrował i to
> zarówno sprzedawca u Wiśniowskiego i u Krajewskiego.
Wybrałeś złych sprzedawców.
> Możesz mieć ocieplone nawet metrem styropianu, ale skoro nie przymarza to
> znaczy, że tam jest dodatnia temperatura - proste.
Nie. Owszem lód o czym wspomniałem jest ale uszczelka nie przywiera nie klei
się tak żeby brama się nie otworzyła.
.
Marek
-
18. Data: 2012-06-26 13:14:44
Temat: Re: brama garażowa
Od: "Ergie" <e...@s...pl>
Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:4fe99513$0$26707$6...@n...neostrad
a.pl...
> Po prostu segmentowa brama jest lepsza funkcjonalnie pod każdym względem i
> co najważniejsze ładniejsza.
Tako rzecze prezes. ROTFL.
No to teraz już wiem, o co chodzi. Po prostu przyjąłeś jakąś tezę (albo
jakiś marketingowiec Ci ją wcisnął) i tego się trzymasz, ale nie ma to nic
wspólnego z obiektywnym porównaniem.
Dalej nawet nie czytam, z mojej strony EOT. Żyj dalej w przeświadczeniu że
dokonałeś jedynego słusznego wyboru!
Pozdrawiam
Ergie
-
19. Data: 2012-06-26 13:47:49
Temat: Re: brama garażowa
Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości
news:jsc5j5$7qh$1@node1.news.atman.pl...
> Tako rzecze prezes. ROTFL.
> No to teraz już wiem, o co chodzi. Po prostu przyjąłeś jakąś tezę (albo
> jakiś marketingowiec Ci ją wcisnął) i tego się trzymasz, ale nie ma to nic
> wspólnego z obiektywnym porównaniem.
Nie po prostu miałem możliwość własnej oceny. Segmentówki kupisz ocieplane z
przetłoczeniami lub bez, z fakturą upodobniająca do drzewna, Otwierają się
ciszej, są łatwiejsze i bezpieczniejsze, nie utnie ci palca nie zawadzisz o
samochód. Co ci mam jeszcze napisać co jest oczywiste?
> Dalej nawet nie czytam, z mojej strony EOT. Żyj dalej w przeświadczeniu że
> dokonałeś jedynego słusznego wyboru!
Przeczytałeś, przeczytałeś... tylko ci głupio bo garaż spieprzyłeś.
Za krótki co?
Marek
-
20. Data: 2012-06-26 13:50:40
Temat: Re: brama garażowa
Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
Ergie. Nie zapomnij też wyregulować prawidłowo bramy żeby samoistnie nie
opadała bo komuś krzywdę naprawdę zrobi a jak się nie da to przynajmniej nie
pozwól się dzieciom przy otwartej bramie bawić.
Marek