  • 1. Data: 2010-12-16 11:46:09
    Temat: brodzik i wanna bez syfonu
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    Witam
    Mamy niestety szambo i czasem smród nam sie wraca do łazienki ale tylko tej
    na górze. Zauwazyłem że teraz korki w wannie i brodziku nie maja syfonów i
    chyba dlatego. Czy do sie cos wykombinowac teraz?

  • 2. Data: 2010-12-16 12:28:02
    Temat: Re: brodzik i wanna bez syfonu
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Mamy niestety szambo i czasem smród nam sie wraca do łazienki ale tylko
    > tej na górze.

    założę się, że zawiewa z źle wyprowadzonej wentylacji...

    > Zauwazyłem że teraz korki w wannie i brodziku nie maja syfonów i chyba
    > dlatego. Czy do sie cos wykombinowac teraz?

    "korki" nie mają mieć syfonów...
    ale pomijając to przejęzyczenie, nie wierzę, że tam nie masz syfonów...
    to że ich nie widać z góry, nie znaczy że ich nie ma.

    jak masz wątpliwości, zawsze możesz zainwestować kilkanaście złotych i je
    powymieniać

  • 3. Data: 2010-12-16 13:04:12
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 16 Gru, 12:46, "Rafał" <a...@c...nospam.pl> wrote:
> [...]
    > na górze. Zauwazyłem że teraz korki w wannie i brodziku nie maja syfonów i
    > chyba dlatego. Czy do sie cos wykombinowac teraz?

    A wentylacja pionu kanalizacyjnego od tej łazienki jest? Sprawna?

    J.

  • 4. Data: 2010-12-16 19:59:34
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-12-16 12:46, Rafał pisze:

    > Mamy niestety szambo i czasem smród nam sie wraca do łazienki ale tylko tej
    > na górze. Zauwazyłem że teraz korki w wannie i brodziku nie maja syfonów i
    > chyba dlatego. Czy do sie cos wykombinowac teraz?

    Korek nie ma syfonu.

    1. Masz syfon ale nie masz odpowietrzenia lub masz źle zrobioną
    kanalizację (np. kibel źle podłączony z brodzikiem)

    2. Jest też możliwe, że nie masz syfonu - ale żeby tak zrobić to
    musiałbyś się nieźle postarać i podłączyć wannę i brodzik przez odejście
    prosto do kanalizacji. Niemożliwe nie jest, ale z wanną to musiałbyś się
    trochę nagimnastykować, by tak zrobić.

    M.

  • 5. Data: 2010-12-17 11:33:27
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    odpowietrzenie kanalizacji jest wyprowadzone na dachu i nie zawiewa z tego
    raczej bo omna teraz pozamykane
    nie wiem czy czasem wentylacja nie zasysa z kanalizacji

    a co do korków w wannie to podjechałem do sklepu i oglądałem to ... to sie
    nazywa z syfonem ale dawniej był poniżej łuk z wygiętej rurki i tam staa
    woda. Teraz woda stoi pod korkiem ale nad woda jest odpływ więc co to za
    syfon :)

  • 6. Data: 2010-12-17 13:44:49
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 17 Gru, 12:33, "Rafa " <a...@c...nospam.pl> wrote:

    > odpowietrzenie kanalizacji jest wyprowadzone na dachu i nie zawiewa z tego
    > raczej bo omna teraz pozamykane
    > nie wiem czy czasem wentylacja nie zasysa z kanalizacji

    Wentylacja kanalizacji nie ma nic wspólnego z oknami i ich otwarciem
    bądź zamknięciem. Ona po prostu ma być i ma być sprawna.

    > a co do kork w w wannie to podjecha em do sklepu i ogl da em to ... to sie
    > nazywa z syfonem

    Piszesz chyba o syfonie z korkiem, nie o korku z syfonem.

    > woda. Teraz woda stoi pod korkiem ale nad woda jest odp yw wi c co to za
    > syfon :)

    Odpływ z całą pewnością nie jest nad wodą (znaczy, jeśli chodzi o
    ścisłość, to jest, ale po drugiej stronie). Albo mylisz odpływ z
    przyłączem przelewowym, albo wogóle coś mylisz.

    J.

  • 7. Data: 2010-12-18 13:20:47
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    ok to czemu jak zatkam korek w wannie to nie smierdzi?

  • 8. Data: 2010-12-18 17:47:38
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    poprawka
    śmierdzi nawet jak zatkam
    i nie wiem jak działa ten niby syfon
    widze jak wyjme korek biały pojemnik przykręcony do wanny od spodu
    z jednej strony w połowie wysokości jest wlot z przepływu górnego
    a z drugiej na górze jest odpływ do pionu kanalizy
    a gdzie syfon niby?

  • 9. Data: 2010-12-18 18:01:23
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-12-18 18:47, Rafał pisze:
> [...]
    > z jednej strony w połowie wysokości jest wlot z przepływu górnego
    > a z drugiej na górze jest odpływ do pionu kanalizy

    np. tutaj
    http://www.lazienki.abc24.pl/default.asp?kat=15603

    daj zdjęcie, bo syfonów jest kilka typów i nikt ci w wyobraźni nie
    będzie malował twojego.

    M.

  • 10. Data: 2010-12-18 20:26:07
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > odpowietrzenie kanalizacji jest wyprowadzone na dachu i nie zawiewa z tego
    > raczej bo omna teraz pozamykane

    to nie chodzi o zawiewanie z wywiewki na dachu, ale w o sprawną
    wentylacje kanalizacji i poprawnie rozprowadzoną kanalizację w ogóle,
    która czasem źle zrobiona potrafi zasysać wodę z płytkiego syfonu np.
    prysznica po spuszczeniu wody w kibelku, wtedy masz otwartą drogę dla
    smrodu...
    ale dookreśl trochę, czy trochę capi, czy ostro jedzie, bo może to nie
    wina syfonu, jeśli syfon suchy, to jechało by na maksa non stop, ale
    czasem może gdzieś ciśnienie powietrza wywalać smród na łączeniu rur,
    wtedy może pośmiardywać ze ściany... fachowcy mają czasem takie
    pomysły, żeby dwie rury o różnych przekrojach łączyć i uszczelniać na
    piankę PU...:-)

    pozdrawiam
    s_13