  • 1. Data: 2011-04-13 20:16:35
    Temat: brzoskwinia - pęknięcie kory
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    Witam!
    Podczas wiosennych zabiegów na brzoskwini za mocno przygiąłem gałąź i u
    jej nasady pękła kora. Czy powinienem ją obciąć, czy wystarczy jak w tym
    roku oberwę z niej wszystkie zawiązki owoców aby zapobiec złamaniu?

  • 2. Data: 2011-04-13 21:33:23
    Temat: Re: brzoskwinia - pęknięcie kory
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "cyklista" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Podczas wiosennych zabiegów na brzoskwini za mocno przygiąłem gałąź i u
    > jej nasady pękła kora. Czy powinienem ją obciąć, czy wystarczy jak w tym
    > roku oberwę z niej wszystkie zawiązki owoców aby zapobiec złamaniu?

    Hejka. Ja bym podwiązał tę gałąź. :-)
    Pozdrawiam temblakowo Ja...cki

  • 3. Data: 2011-04-13 21:40:18
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    W dniu 13.04.2011 23:33, Dirko pisze:
    > U?ytkownik "cyklista"<c...@i...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Hejka. Ja bym podwi?za? te ga?? 1/4 . :-)
    > Pozdrawiam temblakowo Ja...cki

    Dzięki!

    Pozdr.
    Przemek

  • 4. Data: 2011-04-14 04:52:37
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

> [...]
    > jej nasady pękła kora. Czy powinienem ją obciąć, czy wystarczy jak w tym
    > roku oberwę z niej wszystkie zawiązki owoców aby zapobiec złamaniu?

    Obetnij 10 cm od miejsca pęknięcia (w kierunku do pnia).
    Brzoskwinie kiepsko zabliźniją rany,.przez które z łatwością wniikają
    patogeny chorobotwórcze. Tym bardziej, że i tak będziesz musiał tą gałąź
    wyciąć odnawiając systematycznie koronę, bo na starych pędach brzoskwinia
    nie rodzi owoców.
    Pozdrawiam profilaktycznie.
    skryba

  • 5. Data: 2011-04-14 08:48:38
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Obetnij 10 cm od miejsca pęknięcia (w kierunku do pnia).

    Hejka. Skoro kora pękła u nasady gałęzi...?
    Pozdrawiam problematycznie Ja...cki

  • 6. Data: 2011-04-14 11:40:58
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    W dniu 14.04.2011 06:52, skryba ogrodowy pisze:
    > U?ytkownik "cyklista"<c...@i...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > Obetnij 10 cm od miejsca pekniecia (w kierunku do pnia).
    Chyba od pnia? Pęknięcue jest u nasady gałęzi przy samym pniu
    Tak to mniej więcej wygląda:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/88e781c2fb101e28
    .html

  • 7. Data: 2011-04-14 16:15:36
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Hejka. Skoro kora pękła u nasady gałęzi...?

    Masz rację - zbyt pośpiesznie i nie do końca uważnie czytałem wątek.
    Pozdrawiam z uwagą
    skryba

  • 8. Data: 2011-04-14 16:43:12
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    > Chyba od pnia? Pęknięcue jest u nasady gałęzi przy samym pniu
    > Tak to mniej więcej wygląda:
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/88e781c2fb101e28
    .html

    Wybacz. Nie dość uważnie przeczytałem Twój pierwszy tekst.
    Teraż widże w czym problem.
    Założyłbym szeroką opaskę podtrzymującą konar nadłamany do konaru
    sąsiedniego Za jakiś czas i tak ją będziesz musiał odciąć.. Następnie w
    fazie kwitnienia, czyli niebawem odciąłbym za górną (drugą widoczną na
    zdjęciu) gałązką z pąkami kwiatowymi. lub nieco wyżej. Brzoskwinia powinna
    sobie poradzić. Na przyszłość dbaj o to, by między pniem a gałęziami
    bocznymi nie powstawał tak ostry kąt - gałązki odginaj do poziomu.
    Wyjaśnienie problemu masz tutaj:
    http://42.pl/u/2Aog

    Pozdrawiam pogodnie
    skryba