  • 1. Data: 2009-01-16 11:47:42
    Temat: budka na narzędzia i drewutnia
    Od: maciek23i <maciej.kosiarski@nospam_gmail.com>

    Szanowni,

    Chciałbym postawić obok domu drewnianą budkę na narzędzia ogrodowe (2m x
    2,5 m) oraz obok drewutnię w tych samych wymiarach tak aby stanowiły
    razem jeden obiekt.

    Mam wobec tego pytanie:
    - Jak takie drewniane obiekty są stawiane na ziemii? Czy muszę budować
    jakieś fundamenty?
    - Jakie są koszty takiego obiektu (może macie jakieś układy odniesienia).
    - Czy ktoś z Szanownych może zna solidną i niedrogą firmę z okolic
    Legionowa/Radzymina? (oczywiście priv).

    Dziękuję za pomoc.

    Maciek

  • 2. Data: 2009-01-16 12:10:47
    Temat: Re: budka na narzędzia i drewutnia
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Podłączam się pod pytanie, bo czeka mnie to samo.

    Głównie chodzi mi o uniknięcia wylewania fundamentów... Czy można
    konstrukcję wbetonować w podłoże np. za pomocą bali betonowych? Wymyśliłem
    tak, żeby główne elementy konstrukcyjne - te stojące na ziemi - wkopać
    głęboko w ziemię (na np. 1 metr) i zalać betonem.

    Zostało mi sporo materiału z więźby i dlatego wolę postawić coś drewnianego,
    niż murowanego.

    Aha. Ponieważ zostało mi też sporo dachówki - dach planuję zrobić właśnie z
    nich ;)

    Potem chcę obić konstrukcję płytą OSB (jaką grubą?), przykleic cienką
    warstwę styropianu i otynkować na kolor domu.

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 3. Data: 2009-01-16 12:38:36
    Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl>

    maciek23i pisze:
> [...]
    > razem jeden obiekt.
    >
    > Mam wobec tego pytanie:
    > - Jak takie drewniane obiekty są stawiane na ziemii? Czy muszę budować

    Kupiłem tekturową rurę, taką do "kolumn", pociąłem na kawałki po jakiś
    metr, dół na 1,2 m, wstawiłem rurę na kamieniach i zalałem betonem
    jednocześnie kotwiąc metalowe kotwy U z prętem. Część betonu na dnie
    dołu się rozlała tworząc stopę. Zasypałem piaskiem szczelinę wokół rury,
    ubiłem, w kotwy drewniane słupki 15/15 cm i stoi.

    --
    richo

  • 4. Data: 2009-01-16 12:42:33
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    maciek23i pisze:
    > Szanowni,
    >
    > Chciałbym ...
    >
    > Mam wobec tego pytanie:
    > - Jak takie drewniane obiekty są stawiane na ziemii? Czy muszę budować
    > jakieś fundamenty?

    Możesz postawić w narożach bloczki betonowe tzw fundamentowe i na tym
    oprzeć konstrukcję lub zrobić w narożach fundamenty jak pod słupki
    ogrodzeniowe z tym że betonujesz w nich uchwyt na konstrukcje drewnianą
    > - Jakie są koszty takiego obiektu (może macie jakieś układy odniesienia).
    Drewna wyjdzie w zaokrągleniu 1m3 x 850zł/m3 z malowaniem, coś musisz
    wrzucić na daszek 500zł, na podłogę jakaś folia i na to kruszywo lub
    jakiś chudy beton ok 100zł.

    Podsumowując wyjdzie jakieś 1500zł za całość, mnie przynajmniej tyle wyszło

  • 5. Data: 2009-01-16 12:47:21
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    maciek23i pisze:

    > - Jak takie drewniane obiekty są stawiane na ziemii? Czy muszę budować
    > jakieś fundamenty?

    Mój domek narzędziowy 3,2*2,7 m stoi na 25 bloczkach betonowych
    nieco wkopanych w ziemię i wypoziomowanych na chudziaku. Na
    bloczkach została położona papa, na to zaimpregnowane legarki,
    a na nich opiera się konstrukcja domku. Nie jest przymocowany
    na stałe do podłoża, ale stoi w rogu działki przy ścianie świerków
    i zachodnie wichury nic mu nie zrobiły.

    > - Jakie są koszty takiego obiektu (może macie jakieś układy odniesienia).

    Mój Torpet kosztował 3,5 kzł pod klucz z montażem i pokryciem dachu
    gontem bitumicznym, potem musiałem go jeszcze zaimpregnować wewnątrz
    i na zewnątrz i wyposażyć w regały itp. Jest o wiele solidniejszy niż
    typowe domki sprzedawane w Castoramach, 2-osobowa firmowa ekipa
    zmontowała go w niecałe 5 godzin.

    http://www.batpol.com/altany.php?pg=altany&lng=pl

    T.

  • 6. Data: 2009-01-16 12:53:24
    Od: "news.atman.pl" <r...@w...pl>

    Użytkownik "maciek23i" <maciej.kosiarski@nospam_gmail.com> napisał w
    wiadomości news:gkps50$25u$1@news.wp.pl...
> [...]
    > 2,5 m) oraz obok drewutnię w tych samych wymiarach tak aby stanowiły razem

    Dwa lata temu stawiałem identyczną konstrukcję.
    Całość zbiłem z desek, szopę posadowiłem na metalowych kotwach
    lekko zabetonowanych, na dach jednospadowy papa, podłoga z europalet
    + stara wykładzina, dwa kowalskie zawiasy. Całość zabejcowana a drzwi
    nawet
    lakierowałem;) Obsadzę jakimś winobluszczem i gitarra ;)
    Acha wyszło 1200 zł jako całość.

  • 7. Data: 2009-01-16 12:55:27
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Tomasz Finke napisał:
    Jest o wiele solidniejszy niż
    > typowe domki sprzedawane w Castoramach, 2-osobowa firmowa ekipa
> [...]

    Ale znajomość geometrii powalająca. Nadzieja w tym, że to nie
    konstruktor robił opisy na stronie :))

    pzdr.
    rafał

  • 8. Data: 2009-01-16 19:49:50
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Tomasz Finke" <t...@i...pwr.wroc.pl> napisał w wiadomości
    > Mój Torpet kosztował 3,5 kzł pod klucz z montażem i pokryciem dachu
    > gontem bitumicznym,

    Znaczy przywieźli Ci go do Wrocławia z Sącza i zmontowali
    za ww. kwotę ?

    "Fundament" musiałeś zrobić sam wcześniej ?
    Jest to jakoś przymocowane do tych bloczków
    - halny go nie zdmuchnie :-) ?

    > Jest o wiele solidniejszy niż
    > typowe domki sprzedawane w Castoramach

    To co mnie nam przekonuje to szerokie, dwuskrzydłowe drzwi.
    Jaką mają łączną szerokość ?

    Pzdr

    JKK

  • 9. Data: 2009-01-16 20:13:09
    Od: a...@g...com

    On 16 Sty, 13:42, lleeoo <l...@p...onet.pl> wrote:
    > Możesz postawić w narożach bloczki betonowe tzw fundamentowe i na tym
    [...]

    Nie polecam. Mam tymczasowy blaszak na cele budowlane polozony wlasnie
    na dwoch betonowych bloczkach fundamentowych w kazdym rogu - wszystko
    mialem perfekt wypoziomowane (zebrany humus, grunt pod bloczkami nie
    ruszony), ekipa postawila blaszaka i poziomy idealne - nic nie
    trzebabylo poprawiac i brama zamykala sie normalnie :) Od miesiaca
    blaszaka ledwo sie da otworzyc - mroz podniosl jeden rog i calosc sie
    ostro zwichrowala :) Nie pomogly nawet zabetonowane na 20-30cm kotwy
    trzymajace dolne katowniki - po dwie na kazdy bok. Jak to ma byc na
    lata to jednak radze lac fundament ponizej granicy przemarzania!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2009-01-17 02:37:06
    Od: "JarekM" <j...@w...pl>

    Witam

    Panowie, a czy na budowlę która ma TRWAŁE połączenie z podłożem jest
    wymagane jest pozwoleniena budowę ?
    Żeby Was o samowolkę nie posądzono.

    Pozdrawiam
    Jarek M.