  • 31. Data: 2009-02-04 13:52:27
    Temat: Re: budowa domu
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "AGA.K." <d...@o...pl> wrote:

    > mozesz zobaczyc
    >
    > www.baborow.com/dzialka
    >
    > grunt to piasek
    > fundament na ok 1,6m
    > woj opolskie

    Taki dom z dachem nie powinien kosztować więcej jak 55-60 tys. Zakładając
    jakieś 15 tys. na dach, cena 44 tys. wydaje mi się akurat (budujący bez
    piwnicy niech nie zapominają, że ten dom ma jedną kondygnację więcej i 2
    razy więcej stropów niż Wasze). Biorę pod uwagę ceny jakie obowiązują na
    terenie woj. dolnośląskiego. Budowlańcy z opolszczyzny są z reguły znacznie
    tańsi.
    Nie potrafię Ci doradzić co konkretnie zrobić w tym przypadku (ja nigdy nie
    płacę więcej niż zostało to ustalone przed rozpoczęciem prac), moja
    uniwersalna rada jest taka: załatw to polubownie i nie zgadzaj się na
    zaproponowaną przez wykonawcę cenę.
    Zastanów się i zapytaj ile czasu zajęły im dodatkowe prace. Zastanów się ile
    zajęła im całość. Wylicz stawkę dzienną i próbuj się dogadać na tę właśnie
    stawkę.
    KNRami można udowodnić wiele i nieźle kombinować. Mój wykonawca nie zrobił
    mi schodów żelbetowych z parteru na piętro, pokazał KNRy i wyszło, że mam mu
    zapłacić 250zł mniej :)))))
    Tyle, że w KNR brał pod uwagę pozycję "Układanie betonu...", która dotyczyła
    stropów lub wieńców a nie schodów.

    --
    Bartek

  • 32. Data: 2009-02-04 15:13:58
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > gdyby budował tak jak powyżej opisałeś to prace byłyby wycenione na co
    > najmniej 80,000zł. Skoro dodał ze dodatkowe prace, które wymienił
    > wyceniane są na taka sumę znaczy jednoznacznie że fachura chce go
    > ewidentnie naciągnąć.

    Ja nie neguje ze wykonawca chce go naciagnac za dodatkowe (skromne) prace.
    To jest fakt.
    Pisze tylko ze o samej podstawowej cenie nie ma co dyskutowac bo jest
    zalezna od zbyt wielkiej liczby czynnikow. A...

    > Ja wybudowałem dom ( pod Poznaniem ) o pow. cał 480m2 do stanu surowego
    > za 35000zł.

    ...nie znaczy nic, no, niewiele - takze z powodow o ktorych piszesz.
    Negocjacji. Ale i reszty czynnikow o ktorych autor topicu milczy (region,
    projekt..itp). To ze jeden za tyle wybudowal nie znaczy ze drugi wybuduje.

    Sama cene oczywiscie miales dobrą jesli ekipa zrobila to poprawnie
    technicznie. Z ciekawosci:
    to jest cena "bez papieru" i z dachem ? Czy plus dach - i ile dach ?

    Kane

  • 33. Data: 2009-02-04 15:34:05
    Od: Tadek <t...@o...pl>

    Kane pisze:

> [...]
    > Negocjacji. Ale i reszty czynnikow o ktorych autor topicu milczy
    > (region, projekt..itp). To ze jeden za tyle wybudowal nie znaczy ze

    tutaj poraz pierwszy przyznam tobie racje. I chyba też ty potwierdzisz
    że się już nic nie należy i wątkotwórca winien użyć w stosunku do
    podwykonawcy czasownika o nazwie spier......
    > Sama cene oczywiscie miales dobrą jesli ekipa zrobila to poprawnie
    > technicznie.

    zrobiła poprawnie, wierz mi, to była jedyna ich budowa na której woleli
    20 razy zapytać niż popełnić błąd.
    Z ciekawosci:
    > to jest cena "bez papieru" i z dachem ? Czy plus dach - i ile dach ?
    >
    > Kane

    sam się domyśl, dach dodatkowo 28 000zł konstrukcja + pełne deskowanie -
    robocizna

  • 34. Data: 2009-02-04 15:45:07
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > zapytalem w trakcie budowy czy to bedzie cos wiecej
    > powiedzial, nie martw sie pan to nie wiele wyjdzie więcej,
    >
    > na pytanie ile przeciągał z odpowiedzią

    Takie zmiany ktore opisujesz czesto sa po prostu 'w cenie' - to bedzie sie
    doliczal czy zrobil scianke z pustaka 12 czy 25 (jedna czy dwie), kto bedzie
    sie doliczal czy dolozyl 4 cegły w oknie ?
    Moze ja trafilem po prostu dobrze - u mnie za takie pierdoly wykonawca nie
    chcial nic - nawet nie bylo o tym "próby" wspomnienia z jego strony.

    Rozmawiaj na zywo - ta jak ktos ci tu poradzil, nie przez telefon.

    To masz ceny "na papier" tzn masz umowe, dostaniesz rachunek/fakture ? Jak
    reszte budowy domu bedziesz dokladal wiecej niz sie umowiles na kazdej
    robocie to pojdziesz z torbami ;)

    Pozdrawiam

    Kane

  • 35. Data: 2009-02-04 15:47:01
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > tutaj poraz pierwszy przyznam tobie racje. I chyba też ty potwierdzisz że
    > się już nic nie należy i wątkotwórca winien użyć w stosunku do
    > podwykonawcy czasownika o nazwie spier......

    Yes sir :)

    Co do ceny to sie domyśliłem. U mnei podobnie.

    K.

  • 36. Data: 2009-02-04 20:34:51
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Prawda.

    Jesli sprawa rozbija się tylko o ten większy taras i schody, to jest to pół
    dnia roboty więcej dla 2 osób. Zastanowić się należy, czy 9000 zł, to jest
    uczciwa cena za pół dnia roboty. Może przeliczyć to na cały koszt robocizny
    i długość trwania całości robót? Bo jeśli za całość stanu surowego płacisz
    20-30 tysięcy, to 9 tysięcy za 3 schodki i kilka metrów tarasu to jest cena
    z kosmosu.

    Jeśli wykonawca chce Cię naciągnąć, to idź w zaparte i powiedz, że jesteś
    skłonny zapłacić mu np. 1 000 zł. Myślę, że zmięknie.

    Ze swojej strony dodam, że 9 000 zł kosztowało mnie postawienie wszystkich
    ścian nośnych budynku, co trwało ok. 5 dni. Pracowały przy tym 4 osoby.

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 37. Data: 2009-02-04 20:38:52
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Adi" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    > .
    > co napisałeś wszystkie decyzje ma podjać inwestor który w większości
    > przypadków nie ma zielonego pojęcia o budowie a co ma do powiedzenia
    > wykonawca twoim zdaniem wielkie gówno
    Z tego co ja widze w praktyce a potwierdza sie na tej grupie to w większości
    przypadków wykonawcy nie maja zielonego pojecia o budowie i trzeba ich
    pilnować i im wszystko na tacy wykładać;)))

    Kris

  • 38. Data: 2009-02-04 20:45:30
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

> [...]

    > tego co napisałeś wszystkie decyzje ma podjać inwestor który w większości
    > przypadków nie ma zielonego pojęcia o budowie a co ma do powiedzenia

    Od weryfikacji zgodności ze sztuką budowlaną jest kierownik budowy, który, z
    zasady, ma duże pojęcie o budowie.