  • 1. Data: 2010-01-07 10:26:32
    Temat: budowa domu a ogrod zimowy w przyszlosci
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Witam!

    Chcialbym sie Was poradzic odnosnie budowy ogrodu zimowego - raczej do
    okazjonalnego przesiadywania niz sadzenia roslin.

    Projektuje domek:
    http://www.elipsa.info/_test/projekt.gif

    Przy zachodniej scianie domu projektuje maly ogrod zimowy, z tym, ze nie
    bede go od razu realizowal podczas budowy. Chcialbym to zrobic za jakis
    czas.
    Przy budowie chcialbym zrobic taras o odpowiedniej wielkosci i zatopic w nim
    elektryczna mate grzewcza.
    Na tym chcialbym zakonczyc.
    Czy o czyms jeszcze powinienem pamietac abym po np 2 latach mogl
    bezproblemowo zamowic postawienie na tym tarasie ogrodu zimowego?

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2010-01-07 10:44:07
    Temat: Re: budowa domu a ogrod zimowy w przyszlosci
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    odpowiedz co rawda nie na temat, ale tak z ciekawosci,
    po co Ci te nieznaczne uskoki na scianie przy garderobie
    i garazu?
    Taka w sumie komplikacja budynku wykonawczo i chyba
    niewiele wnoszaca w tym jak budynek bedzie sie prezentowal.
    Ale to taki moj belkot nie na temat, chcialem tylko poznac zdanie
    po co to?

    Pzdr
    Darek

  • 3. Data: 2010-01-07 10:45:30
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niewiele wnoszaca w tym jak budynek bedzie sie prezentowal.
    > Ale to taki moj belkot nie na temat, chcialem tylko poznac zdanie

    Bryla budynku zyskuje na urodzie IMVHO :-)

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2010-01-07 10:48:07
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Dom parterowy, nieuzytkowe poddasze, dach dwuspadowy...

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 5. Data: 2010-01-07 11:52:51
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    quent pisze:
    > Chcialbym sie Was poradzic odnosnie budowy ogrodu zimowego - raczej do
    > okazjonalnego przesiadywania niz sadzenia roslin.
    >
    > Projektuje domek:
    > http://www.elipsa.info/_test/projekt.gif

    Noo.. ladny :)

    > Przy zachodniej scianie domu projektuje maly ogrod zimowy,

    Ogrod zimowy czy po prostu przeszklona werande? Piszesz, ze z roslinami
    nie zamierzasz szalec, za to przesiadywac jak najbardziej ;)
    Ja bym zrobil werande na calej scianie zachodniej i w obu tamtejszych
    sypialniach strzelil okna balkonowe tak, by mozna bylo wychodzic z nich
    wprost na werande. Dach werandy moze byc przedluzeniem zachodniej polaci
    dachu zrobionym na etapie budowy. Po kilku latach po prostu zamkniesz
    jej przestrzen szklanymi scianami i bedzie git :)
    BTW czego bys nie zrobil (taras jak na rysunku, czy proponowana przeze
    mnie weranda), to przyjmij 3,5m jako optymalne minimum "glebokosci".
    Co do "zlamania" scian garazu/garderoby - ten efekt mozesz uzyskac dajac
    styropian chudszy o 5cm (jezeli oczywiscie sciana 2W). No i jezeli
    dociagnalbys werande na cala sciane domu (bez garderoby) to nie
    musialbys nic kombinowac. BTW Dach z kalenica na osi N-S, bez zadnych
    uskokow nad garazem/garderoba? :)
    --
    zbigi

  • 6. Data: 2010-01-07 12:22:52
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "zbigi" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Noo.. ladny :)

    Dzieki!
    Prosty i tani ma byc z zalozenia. Wiadomo... kasa.

    > Ogrod zimowy czy po prostu przeszklona werande? Piszesz, ze z roslinami
    > nie zamierzasz szalec, za to przesiadywac jak najbardziej ;)

    Weranda raczej. Jakos z roslinami nigdy nie bylem zaprzyjazniony ;-)

    > Ja bym zrobil werande na calej scianie zachodniej i w obu tamtejszych
    > sypialniach strzelil okna balkonowe tak, by mozna bylo wychodzic z nich
    > wprost na werande.

    Na calej szerokosci raczej nie. Nie czuje takie potrzeby ale pomysl
    faktycznie ciekawy :-)

    > BTW czego bys nie zrobil (taras jak na rysunku, czy proponowana przeze
    > mnie weranda), to przyjmij 3,5m jako optymalne minimum "glebokosci".

    Ok wezme to pod uwage.

    > Co do "zlamania" scian garazu/garderoby - ten efekt mozesz uzyskac dajac
    > styropian chudszy o 5cm (jezeli oczywiscie sciana 2W).

    Hmmm... to powinno nawet dac oszczednosci przy budowie. Dzieki za sugestie!

    > BTW Dach z kalenica na osi N-S, bez zadnych uskokow nad garazem/garderoba?
    > :)

    Dach ma byc jednolity, dwuspadowy na calej dlugosci.
    Czemu pytasz?

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 7. Data: 2010-01-07 12:40:21
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    quent pisze:
> [...]
    > Czy o czyms jeszcze powinienem pamietac abym po np 2 latach mogl
    > bezproblemowo zamowic postawienie na tym tarasie ogrodu zimowego?

    Wodę i kanalizację oraz prąd.

    Tylko wodę zrób tak byś miał dodatkowy zawór w domu i możliwość
    spuszczenia jej.

    woda przyda się do fontanny, podlewania...
    Kanalizacja również się może przydać,
    Prąd oczywiście również...

    Wszystko to możesz zatopić w płycie.

    Możesz również zatopić jakąś rurę do zrobienia nawiewnika powietrza.

    Ariusz

  • 8. Data: 2010-01-07 19:07:09
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    quent pisze:
    > Użytkownik "zbigi" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Dzieki!
    > Prosty i tani ma byc z zalozenia. Wiadomo... kasa.

    Wiadoma rzecz :)

    > Weranda raczej. Jakos z roslinami nigdy nie bylem zaprzyjazniony ;-)

    Czyli weranda.

    > Na calej szerokosci raczej nie. Nie czuje takie potrzeby ale pomysl
    > faktycznie ciekawy :-)

    W sumie - ze wzgledu na koszty "zamkniecia" to faktycznie moze i nie na
    calej szerokosci frontu (zachodniego) ale... Moze warto strzelic werande
    (zadaszenie tarasu) na calej szerokosci, a tylko te planowana przez
    ciebie czesc "zamknac" przeszkleniem? Tak tylko - podsuwam pomysly :)

    Z doswiadczenia pisze :)

    > Hmmm... to powinno nawet dac oszczednosci przy budowie. Dzieki za sugestie!

    Alez prosze bardzo :)

    > Dach ma byc jednolity, dwuspadowy na calej dlugosci.
    > Czemu pytasz?

    Bo mam podobny uklad tylko odwrocony prawie o 180st - garaz mam od
    poludnia.
    A pytam, bo takie zaznaczanie "przybudowki" dobrze kojarzy sie z lekkim
    obnizeniem dachu nad ta czescia. Oczywiscie kojarzy sie wizualnie, bo
    kosztowo to juz nie bardzo - jak kazda komplikacja konstrukcji. ;)
    --
    zbigi

  • 9. Data: 2010-01-08 15:02:29
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Czy o czyms jeszcze powinienem pamietac abym po np 2 latach mogl
    > bezproblemowo zamowic postawienie na tym tarasie ogrodu zimowego?

    A będziesz go jakoś ogrzewać ? I ogród ? I dom ? ;)
    Jak tak, to jakaś kotłowania by się w tym projekcie przydała :)

  • 10. Data: 2010-01-08 19:17:50
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości
    > A będziesz go jakoś ogrzewać ? I ogród ? I dom ? ;)
    > Jak tak, to jakaś kotłowania by się w tym projekcie przydała :)

    Stoi w malej lazience piec gazowy 1 funkcyjny z zasobnikiem :-)

    Pozdr.
    www.elipsa.info