  • 41. Data: 2009-06-04 12:58:30
    Temat: Re: budowa domu w rekordowym czasie
    Od: "Boban" <b...@W...gazeta.pl>

    kris <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Olej zdrożał więc on docieplił- przyczyna-skutek;))
    > Napisz czy i ile spadło muzużycie oleju po dociepleniu- to bedzie miarodajne

    Nie mam z nim częstego kontaktu. Podałem tylko fakt, że zdecydował się na
    powtórne ocieplenie już raz ocieplonego domu.

    > Wszystkie trzy podane ptrzezemnie przypadki to przypadki legalne- a wygoda
    > to zalezy jak kto woli.

    Ja to widzę inaczej. Wygoda to zautomatyzowane ogrzewanie. Można oszczędzić
    samemu paląc w kotle i akceptując przy tym jakiś tam stopień niewygody z tym
    związany.

  • 42. Data: 2009-06-04 13:16:43
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Boban" <b...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Nie mam z nim częstego kontaktu. Podałem tylko fakt, że zdecydował się na
    > powtórne ocieplenie już raz ocieplonego domu.

    Dużo osób ulega wpływowi sprzedawców, marketingowców itp i kupuje
    niepotrzebne im rzeczy/usługi.;)

> [...]
    > oszczędzić
    > samemu paląc w kotle i akceptując przy tym jakiś tam stopień niewygody z

    Ja napisze inaczej: wygoda to zautomatyzowane, droższe ogrzewanie i w
    związku z tym w niektórych przypadkach wieksze wydatki na ponadstandardowe
    ocieplenie.

    Aktualnie na ogrzewanie wydaję grubo poniżej 2tys zł rocznie więc żadna
    termomodernizacja nie jest w moim przypadku opłacalna. Gaz mam w granicach
    działki więc jak będzie trzeba i Putin pozwoli to go podłącze;))
    Znajomy ten sezon grzał gazem ale ma na razie miał chate nieocieplona (gołe
    sciany z suporeksu) W tym roku robi ocieplenie- styro 10cm zobaczymy o ile
    mu spadna rachunki za gaz zimą. Bedzie ładny model do porównania. Na
    ocieplenie szacuje ze wyda ok 5tys.

    Krzysiek

  • 43. Data: 2009-06-04 13:40:34
    Od: "Boban" <b...@W...gazeta.pl>

    kris <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Dużo osób ulega wpływowi sprzedawców, marketingowców itp i kupuje
    > niepotrzebne im rzeczy/usługi.;)

    Te uśmieszki po to żeby nie brać na poważnie Twoich wypowiedzi? No to Ci się
    już udało.

    > Ja napisze inaczej: wygoda to zautomatyzowane, droższe ogrzewanie i w
    > związku z tym w niektórych przypadkach wieksze wydatki na ponadstandardowe
    > ocieplenie.

    Po części się zgadzam. Dużo zależy też od trybu życia mieszkańców: ja z żoną
    oboje pracujemy i po prostu nie ma komu dorzucać do kotław ciągu dnia, nie ma
    czasu rano, żeby rozpalać.

  • 44. Data: 2009-06-04 14:06:02
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Te uśmieszki po to żeby nie brać na poważnie Twoich wypowiedzi? No to Ci
    > się
    > już udało.
    Ja po prostu od kilku lat pracuję w komórkach sprzedażowych i widzę że dobry
    sprzedawca sprzeda wszystko.
    Mnósto osób kupuje nmiepotrzebne im rzeczy/usługi tylko dlatego że to jest
    reklamowane, że tak sąsiad zrobił, że tak w ulotkach producent poleca itp.
    Myśle że musisz się zgodzić że tu mam racje.

    Krzysiek

  • 45. Data: 2009-06-04 15:01:45
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Boban wrote:

    > Masz tylko te 10 cm XPS na dachu? Wg mnie za mało na dzisiejsze czasy
    > i ceny nośników energii. Ten XPS ma lambde 0,038 więc prawie tyle
    > samo co zwykła Unimata.

    tylko że ten styropian jest położony jednolitą warstwą a wełna nie.

    zapotrzebowanie dla mojego domu wynosi 6,5kW przy 120 m2 w tym salon na 6m
    wysoki.

  • 46. Data: 2009-06-04 15:18:04
    Od: a...@g...com

    On 4 Cze, 13:47, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > No i te współczynniki 0,038, 0,041 0, 039 to takie lipy. Trzy miejasca po
    > przecinku nie robi raczej roznicy w praktyce.

    Zakladajac, ze te wspolczynniki rzeczywiscie takie sa - to w przypadku
    np. welny roznice robi ogromna. Np. Toprock ma lambde 0,035, a Domrock
    lambde 0,045. To znaczy, ze 20cm toprocka ma opor R = 5,7, a 20cm
    domrocka ma opor 4,4. To jest roznica bliska 30% - tzn. ze toprocka
    mozna dac 20cm, a domrocka zeby uzyskac taki sam opor - trzebaby dac
    juz blisko 26cm. W przypadku poddaszy (a z pobieznego przegladniecia
    watku tak wnioskuje) moze to czasem miec ogromne znaczenie, kiedy
    walczy sie o kazdy cm :) Takze na wspolczynniki (szczegolnie welny)
    trzeba patrzec.. Styro tez potrafia byc 0,035 i 0,045..
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 47. Data: 2009-06-04 15:27:23
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "Boban" <b...@W...gazeta.pl> wrote in message
    > kris <k...@p...onet.pl> napisał(a):
    >

    > sprawdź sobie jakie sa dopuszczalne normami wartości, jakie rozwiązanie

    > Myślę, że jesteś ignorantem i bardzo mało wiesz na ten temat. Jak dotąd
    > nie
    > popisałeś się jakąś wiedzą.

    Oczywiście, że trzecie miejsce po przecinku nic nie zmienia. To jest jeden
    wielki kit. Ważniejszy jest sposób ocieplenia, a nie materiał.

  • 48. Data: 2009-06-04 15:34:16
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "kris" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > Użytkownik "kiki" <j...@g...ky> napisał w wiadomości

    > Wiesz Kiki po raz kolejny się z Tobą zgadzam.
    > Myslę że 10cm styro + 15cm wełny ale dokładnie położone to na prawdę
    > przyzwoite ocieplenie.

    Tak, dokładnie mam takie samo zdanie 10 styro +15 wełny i nie wiem czy
    między krokwie nie dać też styro, dobrze uszczelnić , wkleić w elastyczny
    sposób, a wełnę dać tylko na końcu jako warstwę dociskową.
    Kurcze nie ma powodu żeby sie bać tam styropianu. Drewno samo w sobie jest
    łatwopalne i dodatek styro między krokwiami nic nie zmieni w tej kwestii.
    Styropian da po pierwsze wiatroizolacyjność, będzie 3 razy tańszy i trudni
    spitolić.

    Mając powiedzmy krokwie 15cm dałbym 12cm styro zostawiająć 3cm szczeliny od
    deskowania. Styro bym od tamtej strony czymś umazał żeby nie wietrzał,
    wkleił po bokach, dał jakieś dystanse od desek i zapomniał o sprawie.
    Teraz tak będę naprawiał narożną garderobę w szczycie, która zzieleniała.
    Zwalę płyte KG i wymieniuając ją wsadzę styro.

  • 49. Data: 2009-06-04 19:45:43
    Od: a...@g...com

    On 4 Cze, 17:34, "kiki" <j...@g...ky> wrote:

    > Tak, dokładnie mam takie samo zdanie 10 styro +15 wełny i nie wiem czy
    > między krokwie nie dać też styro, dobrze uszczelnić , wkleić w elastyczny

    Tyle ze w razie pozaru jestes krotko mowiac w dupie -> styro wydziela
    trujace gazy, a co sie z nim dzieje jak sie pali to pewnie wiesz (ja
    mam do dzisiaj z mlodosci slad na dloni ze spadajacej "kulki
    plomienia" palonego styro.. ;-) Welna jest jednak niepalna.. A druga
    warstwa (nakrokwiowa) dodatkowo chroni drewno - na pewno znacznie
    opoznia jego zapalenie, a tym samym zawalenie sie calego dachu.. W
    zasadzie tylko wzgledy bezpieczenstwa w razie pozaru sa podstawowym
    argumentem na "nie" co do ocieplenia poddasza styro!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 50. Data: 2009-06-04 20:46:51
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    <a...@g...com> wrote in message
    i.googlegroups.com...

    >W zasadzie tylko wzgledy bezpieczenstwa w razie pozaru sa podstawowym
    >argumentem na "nie" co do ocieplenia poddasza styro!

    Tak, też tak uważam ale mieszkając w domu jednorodzinnym zwykle ma sie jak
    uciec z pożaru. Przezorni (jak ja) zamontowali czujki dymu :-) Oby sie nie
    zapaliła sama więźba.
    Mam też jeszcze inne przemyślenia :-)
    Dach trzeba było zrobić z konstrukcji stalowo żelbetowej, a dach właściwy
    zrobić tylko na zewnątrz dla picu gdyby były jakies materiały super lekkie
    udajace z wyglądu dachówkę :-)
    Wtedy ocieplenie by było znacznie prostrze. Wystarczyłoby obkleić wszystko
    styropianem tak jak płaski dach.

    Ale,

    Nastepna naprawa od środka i miedzy krokwie dam styropian. Odzyskaną wełnę
    dam na krokwie na lekki ścisk żeby dobrze uszczelnić miedzy krokwiami i
    płytami gk. Będzie i izolacja ogniowa i wszystko razem. Zrobie to ale gdybym
    mógł to bym rozwalił cały dach do więźby i zrobił to jeszcze raz wszystko
    :-)