  • 61. Data: 2009-06-05 14:01:51
    Temat: Re: budowa domu w rekordowym czasie
    Od: "Boban" <b...@W...gazeta.pl>

    Krzemo <p...@g...com> napisał(a):

    > aphics/RW-PL_2007/doradztwo/Katalog/Zeszyt_2...

    > lone i
    > >
    > W tym widze problem =BFe to co jest na stronie rokwoola to
    > nie_jest_izolacja_nakrokwiowa. A o takiej w=B3a=B6nie mowa ...
    > ;-)

    Sorki, pospieszyłem się.

  • 62. Data: 2009-06-05 15:10:23
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krzemo wrote:
> [...]
    >>> jednolity =B3=B1czy si=EA z izolacj=B1 =B6cian? Przenika

    adztwo/Katalog/Zeszyt_2...

    > W tym widze problem że to co jest na stronie rokwoola to
    > nie_jest_izolacja_nakrokwiowa. A o takiej właśnie mowa ...
    > ;-)
    > Przy izolacji nakrokwiowej nie ma możliwości uzyskania ciągłości
    > ocieplenia. Tam zawsze musi być ta deska rozdzielająca. Niby nic ale
    > nie można mówić że to jest ciągła izolacja, no bo nie jest. To tak
    > jakby mówić o ciągłej izolacji w przypadku dania wełny tylko między
    > krokwie.
    > ;-)

    jaka jest przenikalność cieplna deski 2cm grubej w poprzek na drodze 36cm :)

    zastanawiałeś się kiedyś?

  • 63. Data: 2009-06-05 21:35:27
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    >Chodzi oczywiście o wilgoć i wełnę
    >która jest pod spodem podwieszona. Będzie się tam gromadziła wilgoć,
    >dla której jedyną drogą ucieczki będzie drewno konstrukcyjne....
    >Taka wełna będzie więc zwiększać czas zawilgocenia drewna (w skrajnym
    >przypadku będzie zawilgocone stale).
    >Oczywiście gdyby zrobić odwrotnie to było by OK. Czyli wełna pomiędzy
    >krokwie (wentylowana górą) i podwiesić styropian. Jak by dać tylko
    >styropian to też będzie (ponoć) OK.

    Racja, tez rozwazalem ten sposob no ale w pelni zgadzam sie z Krzemem.
    Dochodzimy kolejny raz do wniosku, ze mokra izolacja to jej brak.
    Kiki rob normalnie, bo za 5 lat mozesz miec te same problemy.

    Pozdro.. TK

  • 64. Data: 2009-06-07 17:55:53
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 4 Cze, 13:47, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > No i te współczynniki 0,038, 0,041 0, 039 to takie lipy. Trzy miejasca po
    > przecinku nie robi raczej roznicy w praktyce.

    >Zakladajac, ze te wspolczynniki rzeczywiscie takie sa - to w przypadku
    >np. welny roznice robi ogromna. Np. Toprock ma lambde 0,035, a Domrock
    >lambde 0,045. To znaczy, ze 20cm toprocka ma opor R = 5,7, a 20cm
    >domrocka ma opor 4,4. To jest roznica bliska 30% - tzn. ze toprocka
    >mozna dac 20cm, a domrocka zeby uzyskac taki sam opor - trzebaby dac
    >juz blisko 26cm

    Teoretycznie zgadza się ale w praktyce tak samo izoluje pewnie 20cm wełny
    jak i 100cm.
    Po prostu dawanie coraz grubszych warstw izolacji w pewnym momencie staje
    się bezsensowne i nieekonomiczne.

    Kris

  • 65. Data: 2009-06-17 11:34:02
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    > Dochodzimy kolejny raz do wniosku, ze mokra izolacja to jej brak.
    > Kiki rob normalnie, bo za 5 lat mozesz miec te same problemy.

    jak ktoś chce ocieplać dach styro to najlepiej jednak chyba tak jak u mnie
    czyli stryo na wierzchu na deskowaniu. Zyskujemy szczelna jednorodna
    izolację termiczną i przeciwwilgociową. Żaden wiatr nie będzie nam hulał pod
    izolacją, ponadto nawet jak uszkodzi sie pokrycie to wilgoć spłynei po
    styropianie. (właściwie XPSie)

    wiele osób płakało że 10cm styropianu to mało a ja widze że te 10cm
    styropianu na dachu daje więcej niż 20cm wełny miedzy i pod krokwiami.
    słońce grzeje jak diabli a na poddaszu jest normalna temperatura deskowanie
    jest chłodne czyli ciepło nie przenika. co prawda blacha sie nagrzewa do
    wysokiej temperatury ale styropian jest jasny wiec promieniowanie cieplne
    odbija się a cyrkulujące powietrze usuwa przez kalenice nagrzane powietrze
    zasysając dołem chłodne.

    ponadto jak pada deszcz czy nawet grad to mimo blachy ledwo go w domu
    słychać, XPS jako cięzki i sztywny materiał dość dobrze tłumi hałas.