  • 1. Data: 2010-01-07 12:52:57
    Temat: budowa kominka
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Czy znacie namiary zasad budowy kominka ?
    chodzi mi o trochę więcej niż zasady ogólne, może przykładowy projekt ?
    qaz

  • 2. Data: 2010-01-07 13:34:08
    Temat: Re: budowa kominka
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Czy znacie namiary zasad budowy kominka ?
    > chodzi mi o trochę więcej niż zasady ogólne, może przykładowy projekt ?
    > qaz

    Google, pierwsze linki na zapytania "budowa kominka" itp:

    http://www.muratordom.pl/instalacje/kominki-i-piece-
    wolnostojace/obudowa-kominka---krok-po-kroku,6385_26
    340.htm

    http://mariuszczs.fotosik.pl/albumy/404268.html

    Itp etc. - wiele zalezy od tego jaki to ma byc kominek - nie wrzuciles
    zadnych dokladniejszych danych ani oczekiwan.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 3. Data: 2010-01-07 14:13:26
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Itp etc. - wiele zalezy od tego jaki to ma byc kominek - nie wrzuciles
    > zadnych dokladniejszych danych ani oczekiwan.

    Dzięki
    szczegóły: wkład Volcano VT1 Hajduka (14kW); system DGP na wyższej
    kondygnacji (już zmontowany) - ogrzewanie trzech pokoi, ogrzewanie przez
    kratki i szybę salonu jadalni i holu, doprowadzenie zew. powietrza do
    paleniska, na rurze spalinowej radiator, "wejście" rury spalinowej do komina
    ok. 30 cm od sufitu, wkład ustawiony i podłączony
    oczekiwania
    1. wydajność/sprawność/skuteczność
    2. design minimalistyczny, prosty
    3. eliminacja błędów w sztuce (awersja do fachowców bez wiedzy)
    pzdr qaz

  • 4. Data: 2010-01-07 14:22:12
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    qaz pisze:
> [...]
    > paleniska, na rurze spalinowej radiator, "wejście" rury spalinowej do komina
    > ok. 30 cm od sufitu, wkład ustawiony i podłączony
    Podobno radiatora na rurze nie powinno byc, bo zwieksza osadzanie
    sadzy. (O ile pamietam, takie radiatory sa tez dziwnie drogie).

    pozdro
    --
    A S

  • 5. Data: 2010-01-07 14:34:15
    Od: mk <d...@t...pl>

    Kane pisze:

    > http://mariuszczs.fotosik.pl/albumy/404268.html
    W tym kominku, albo rezygnacja z uzyskiwanego ciepła, albo błąd wykonania.
    Pdr. M

  • 6. Data: 2010-01-07 20:01:26
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 7 Jan 2010 13:52:57 +0100, qaz napisał(a):

    > Czy znacie namiary zasad budowy kominka ?
    > chodzi mi o trochę więcej niż zasady ogólne, może przykładowy projekt ?

    Chodzi Ci o otwarty kominek?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 7. Data: 2010-01-08 05:41:38
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    > Chodzi Ci o otwarty kominek?

    cytat z wczesniejszych postow:

[...]

    Chyba zamknięty ;)

    Pozdrawiam

    Kane

  • 8. Data: 2010-01-08 06:23:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Andrzej S. pisze:
    > Podobno radiatora na rurze nie powinno byc, bo zwieksza osadzanie
    > sadzy.

    Zależy, jaki radiator i ile go ;) Jeśli to tylko metrowa-półmetrowa rura
    z kilkoma żeberkami, to wielkiej różnicy w temperaturze spalin to nie zrobi.

    > (O ile pamietam, takie radiatory sa tez dziwnie drogie).

    Czyli?

  • 9. Data: 2010-01-08 06:38:02
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > W tym kominku, albo rezygnacja z uzyskiwanego ciepła, albo błąd wykonania.
    > Pdr. M

    przegrzeje wklad i skonczy sie zabawa:)

  • 10. Data: 2010-01-08 07:08:12
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Czyli?

    Wycofuje (na Allegro po kilkadziesiat zl).

    pozdro
    --
    A S