  • 101. Data: 2021-02-06 19:28:38
    Temat: Re: budowanie domu - koncepcja
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    06 Feb 2021 12:59:44 GMT, Budzik

    > OMG, odpowiedz nie moze byc az tak infantylna... :-DDD

    Może być bardziej, że im skosy nie przeszkadzają (oczywiście do czasu gdy
    nie zaczną się o nie potykać w życiu codziennym), ew. że im się klocki
    kwadratowe z zewnątrz nie podobają.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 102. Data: 2021-02-06 20:35:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marcin N napisał:

> [...]
    -w-domu-jednorodzinnym-koszty-i-przepisy/

    > Cytat:
    > Krzesełko na schody proste to koszt od 5 tysięcy złotych. W przypadku
    > schodów kręconych cena rośnie do co najmniej 15 tysięcy. Platforma to z
    > kolei wydatek rzędu 25 tysięcy złotych, a budowa klasycznej, zamkniętej
    > windy - od 50 tysięcy.

    Krzesełko to w ogóle nie jest rozwiązanie dla osoby na wózku. Platforma
    jest zagadką -- czy da się ją zrobić na schodach kręconych? Nie wiem,
    nie widziałem takiej. Oferty pionowych podnośników zapewne obejmują
    instalację w budynku wcześniej do tego nie projektowanym. Duża część
    kosztów to szyb, dziursko w stropie, obudowa etc. Dlatego warto mieć
    to na uwadze przy projektowaniu domu.

    Nie mam windy ani nie zajmuję się tematem. Tyle wiem z rozmowy z jednym
    z producentów czy dystrybutorów takich urządzeń. Przypadkowa znajomość.
    Ponadto mam nadzieję, że gdy sprawa spowszednieje, sprzęt będzie tańszy.
    Dzisiaj taka winda uważana jest za nie wiem jaką fanaberyę.

    --
    Jarek

  • 103. Data: 2021-02-06 21:59:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Może być bardziej, że im skosy nie przeszkadzają (oczywiście do
    > czasu gdy nie zaczną się o nie potykać w życiu codziennym), ew. że
    > im się klocki kwadratowe z zewnątrz nie podobają.

    No ale przeciez mozna miec spadzisty dach i nie miec skosów w srodku,
    ewentualnie miec je odpowiednio wysoko. To tylko kwestia podniesienia
    murów co chyba nie jest az tak kosztowne?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze

  • 104. Data: 2021-02-06 23:39:34
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Przecież ja się odniosłem do trzech, przy czym zaznaczyłem że nie wiem
    > jak to jest przy rodzinach większych niż cztery osoby.

    Wystarczą 3 osoby, a z tego 2 baby i już jest problem jak nie masz
    trzeciej łazienki czy choćby oddzielnego kibelka, bo rano trzeba czekać
    w kolejce.

    Na szczęście mam 2 łazienki + oddzielny kibelek. Ale jak gościmy kogoś z
    rodziny genderu żeńskiego, a często gościmy to całe szczęście, że mamy
    obok drugi budynek w którym mamy do dyspozycji jeszcze 3 łazienki :)

  • 105. Data: 2021-02-07 00:27:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 3 lutego 2021 o 12:35:59 UTC+1 collie napisał(a):

    > Tak, wiem, pożydowskie rudery - w jakiej przyszło ci mieszkać na
    > stare lata - nazywane są potocznie na Bałutach budami, ale prawdziwa
    > buda wygląda tak:
    >
    > https://zapodaj.net/4d76525cc5674.jpg.html
    >

    > --
    > Bez kija i noża nie podchodź do bałuciorza
    > (przysłowie łódzkie)
    Prawdziwa może tak wyglądać. Twoja wygląda tak
    https://www.google.com/search?q=rozwalajaca+sie+buda
    +dla+psa&tbm=isch&ved=2ahUKEwir5Jr5s9buAhULsCoKHX6rC
    WMQ2-cCegQIABAC&oq=rozwalajaca+sie+buda+dla+psa&gs_l
    cp=ChJtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1pbWcQAzoECCMQJzoCCAA6BggAE
    AcQHjoHCCMQ6gIQJzoICAAQsQMQgwE6BQgAELEDOgQIABBDOgcIA
    BCxAxBDOgQIABAYOgQIHhAKOgQIIRAKUK1JWOGVAWCrmQFoAnAAe
    ASAAZcHiAGOO5IBDDAuMjkuNy4xLjYtMZgBAKABAbABBcABAQ&sc
    lient=mobile-gws-wiz-img&ei=UCUfYKv8OovgqgH-1qaYBg&b
    ih=800&biw=1280&client=tablet-android-lenovo&prmd=is
    vn#imgrc=zz5ESpBKUnNITM

  • 106. Data: 2021-02-07 10:23:42
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-02-02 o 20:27, collie pisze:
    > Jeśli to będzie budowane metodą chałupniczą - czyli My ze Śwagrem
    > i Teściu - to proponuję zmienić koncepcję szopy na koncepcję sprawdzoną
    > od pół wieku z okładem przez MzŚiT, czyli koncepcję kostki. Brzydsza nie
    > będzie, a zaoszczędzisz na na dachu. Poza tym stropodach jest idealny
    > pod fotowoltaikę - można nawet zamontować obrotową, podążającą za
    > słońcem. No i w jednej i drugiej łazience nie widzę bidetu. Kobieta Cię
    > przeklnie, ale Ty możesz tak jak Myjk-stryjek zamienić siekierkę na
    > kijek i zamiast bidetu postawić pisuar za przeproszeniem, bo szczanie
> [...]

    Nie ma gorszej rzeczy jak stropodachy. W nich kumulują się wszystkie,
    możliwe problemy i wady.

    Budowano tak za czasów PRL bo było taniej i szybciej, ale dzisiaj nie ma
    żadnego uzasadnienia, aby tak budować.

    Ale skąd ty to możesz wiedzieć?

  • 107. Data: 2021-02-07 10:31:40
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-02-06 o 21:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > No ale przeciez mozna miec spadzisty dach i nie miec skosów w srodku,
    > ewentualnie miec je odpowiednio wysoko. To tylko kwestia podniesienia
    > murów co chyba nie jest az tak kosztowne?

    Skosy to efekt liska-chytruska, któremu się wydaje, że ma więcej za
    mniej. Mniej materiałów i mniejsze podatki.

  • 108. Data: 2021-02-07 10:43:52
    Od: budynPL <b...@g...com>

    niedziela, 7 lutego 2021 o 10:31:45 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):

    > Skosy to efekt liska-chytruska, któremu się wydaje, że ma więcej za
    > mniej. Mniej materiałów i mniejsze podatki.

    podatki są niższe pewnie koło 10zł rocznie, nie to jest przyczyną takiego budowania.
    Musiałbym doczytać ale w moim mpzp chyba jest wymóg parterówki i ewentualnie
    poddasze użytkowe, pełnego piętra się nie da. A podniesienie ściany kolankowej
    ponad jakąś rozsądną granicę zaburza proporcje budynku.

    b.

  • 109. Data: 2021-02-07 10:56:44
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-02-04 o 09:16, budynPL pisze:
    > Nie, nie wszystko. Zostają dzieciaki które dostaną w spadku mój kredyt
    > do spłacenia.

    Przecież obecnie nie ma obowiązku przyjęcia spadku.

    > Zycie jest dużo zdrowsze, jeśli UMIESZ sobie odmówić. Nie mówię, że zawsze trzeba
    to robić,
    > ale trzeba nad sobą panować by móc to zrobić. To może być baba na boku, lub
    samochód na który cię nie stać.
    > Jesli sobie odmówisz - nie ładujesz się w kłopoty.

    Co Ci pozostanie z tego odmawiania?

    Całe życie w ascezie, aby wybudować dom. Przyjdzie obcy i ci go zabierze
    i g... z tego będziesz miał. Tak mój kolega wybudował sobie dom na
    odludziu odmawiając sobie wszystkiego i zaharowywując się. Chciał tam
    zamieszkać na starość oraz by w weekendy mógł trochę odpocząć na łonie
    natury z dala od pracy i miasta. Praktycznie każdy weekend spędzał tam z
    żoną.

    Ale córa wyszła za mąż i nie mieli gdzie mieszkać. To kumpel zgodził
    się, aby tam zamieszkali jakiś czas dopóki się nie urządzą. Okazało się,
    że zięć nawet nie myśli się stamtąd wyprowadzać. Dom popada w ruinę, bo
    młodzi żyją na zasadzie "łatwo przyszło, łatwo może odejść". Jak się coś
    spierdzieli to latami nie ma kto tego naprawić. Jeżeli odzyska swój
    wymarzony dom to będzie on do kapitalnego remontu.

  • 110. Data: 2021-02-07 11:34:16
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-02-07 o 10:43, budynPL pisze
> [...]
    > poddasze użytkowe, pełnego piętra się nie da. A podniesienie ściany kolankowej
    > ponad jakąś rozsądną granicę zaburza proporcje budynku.

    To też się da obejść. Dla przykładu ja mam dom parterowy z suterenami (w
    papierach), a w rzeczywistości piętrówka. Ale żeby papier przyjął, że
    jest to dom parterowy to parter nie mógł mieć więcej jak 2,5m wysokości.
    Dzięki temu mam pełnowymiarowe piętro bez skosów z normalnym strychem, a
    różnicy, że piętro jest pełnowymiarowe 2,6m , a parter 2,5m nikt tego
    nie zauważa. Ludzie zazwyczaj kojarzą sutereny jako piwnice, ale zgodnie
    z prawem suterena nie jest piwnicą. prawo "mówi", że podłoga sutereny
    nie może się znajdować niżej jak 0,9m poniżej poziomu gruntu. Dlatego u
    mnie znajduje się nieco powyżej tak, aby w razie ulewnych deszczów, woda
    nie wlewała się do domu :)

    Swoją drogą gdybym się miał teraz budować to nie budowałbym domu
    piętrowego, ale tylko i wyłącznie parterowy z poddaszem nieużytkowym
    (strychem)  z dachem kopertowym. Poddasze tylko do celów zabudowy
    urządzeń wentylacyjnych i jako klamociarnia.

    W mojej okolicy przeszły 2 wichury, które powalały domy. Najmniej
    ucierpiały właśnie domy z dachami kopertowymi.