  • 111. Data: 2021-02-07 11:54:53
    Temat: Re: budowanie domu - koncepcja
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Ale Budyń pisał gdzieś, że sobie czegoś odmawia? Jak ktoś ma ochotę na
    > loda po obiedzie i weźmie dwie gałki, to będziesz się pytał czemu
    > sobie odmawia i nie wziął dziesięciu?

    Oczywiście, że pisał. Zamiast zjeść dwie gałki to idzie pod lodziarnię,
    aby popatrzeć sobie jak wyglądają lody. Zapewne to miał na myśli pisząc,
    że pójdzie mu to na zdrowie, bo tyłek nie będzie rósł, a i organizm
    będzie zdrowszy bez nadmiaru cukru.

    To co Ty piszesz to już jest łakomstwo i zbytek i nie ma to nic
    wspólnego z odmawianiem sobie czy też zaspakajaniem zachcianek, bo kto
    normalny kupuje 10 gałek mając ochotę na zjedzenie 1 czy 2 gałek lodów?

  • 112. Data: 2021-02-07 12:58:19
    Od: budynPL <b...@g...com>

    niedziela, 7 lutego 2021 o 11:54:57 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):

> [...]
    > wspólnego z odmawianiem sobie czy też zaspakajaniem zachcianek, bo kto
    > normalny kupuje 10 gałek mając ochotę na zjedzenie 1 czy 2 gałek lodów?

    co ty wypisujesz? podejrzewam że to jakis nowy "użytkownik" trolla sie robi ;)

    b.

  • 113. Data: 2021-02-07 13:41:15
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 07.02.2021 o 11:34, Uzytkownik pisze:
    > W mojej okolicy przeszły 2 wichury, które powalały domy. Najmniej
    > ucierpiały właśnie domy z dachami kopertowymi.

    Napiszesz o tym coś więcej? Ciekawe. Silne te wichury były?

    --
    MN

  • 114. Data: 2021-02-07 15:00:43
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-02-07 o 13:41, Marcin N pisze:

    > Napiszesz o tym coś więcej? Ciekawe. Silne te wichury były?

    Na tyle silne, że porwało całe dachy, a nawet stropy. Najgorzej
    ucierpiały domy z lekkimi dachami typu blacha, gonty. Tam, gdzie były
    dachówki zazwyczaj kończyło się na wyrwaniu kilkunastu do kilkuset
    dachówek. Jak ludzie mieli poddasza użytkowe to kończyło się demolką
    zabudów gips-karton.

  • 115. Data: 2021-02-07 18:11:24
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 07.02.2021 o 15:00, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > dachówki zazwyczaj kończyło się na wyrwaniu kilkunastu do kilkuset
    > dachówek. Jak ludzie mieli poddasza użytkowe to kończyło się demolką

    Zgaduję, że to nie w Polsce chyba?

    A swoją drogą - bardzo to dziwne, że najbardziej cierpią dachy z blachy,
    które akurat bardzo łatwo jest naprawdę solidnie przykręcić do krokwi.

    Czy "porywało całe dachy" oznacza, że całą konstrukcja latała a nie
    tylko samo pokrycie dachowe?

    --
    MN

  • 116. Data: 2021-02-08 09:41:31
    Od: budynPL <b...@g...com>

    poniedziałek, 8 lutego 2021 o 00:27:44 UTC+1 lleeoo napisał(a):
    oją drogą gdybym się miał teraz budować to nie budowałbym domu piętrowego, ale tylko
    i wyłącznie parterowy z poddaszem nieużytkowym (strychem) z dachem kopertowym.
    Poddasze tylko do celów zabudowy urządzeń wentylacyjnych i jako klamociarnia.W mojej
    okolicy przeszły 2 wichury, które powalały domy. Najmniej ucierpiały właśnie domy z
    dachami kopertowymi.

    > Widzisz, są jednak rzeczy w których się zgadzamy. Swój właśnie
    > taki zrobiłem, parterowka z kopertą i nieużytkowym strychem z
    > centralką wentylacyjną. Wychowałem się w domu piętrowym i
    > zdążyłem poznać jego wady, także schodów unikałem wybierając
    > projekty.

    nie przekonuje was perspektywa, że warto mieć dach przygotowany pod sporą
    fotowoltaikę? Bo te wielospadowe obłożone
    panelami na różnych połaciach wyglądają raczej słabo.

    b.

  • 117. Data: 2021-02-08 20:43:45
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-02-08 o 09:41, budynPL pisze:
> [...]
    fotowoltaikę? Bo te wielospadowe obłożone
    > panelami na różnych połaciach wyglądają raczej słabo.

    No właśnie mnie przekonuje perspektywa. Tak jak Niemcy już się
    zachłysnęli tak i w Polsce fotowoltaika szybko się skończy. O ile Niemcy
    dość mocno dotowali fotowoltaikę o tyle w Polsce póki co fotowoltaika
    opłaca się tylko i wyłącznie firmom instalatorskim. problemem natomiast
    jest to, że nauczono mnie liczyć i żadnym razem jak bym, nie liczył 2 *
    2 zawsze wychodzi mi 4 a nie tak jak wmawaiają firmy instalatorskie, że
    jest 5

  • 118. Data: 2021-02-08 20:47:58
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 20:43 Uzytkownik <a...@s...pl> pisze:

> [...]
    > jest to, że nauczono mnie liczyć i żadnym razem jak bym, nie liczył 2 *
    > 2 zawsze wychodzi mi 4 a nie tak jak wmawaiają firmy instalatorskie, że

    17200 brutto za 10kW to dobra cena czy zła?
    https://fotowoltaika-panele.pl/panele-inwerter
    sam sobie to zamontuję.

    TG

  • 119. Data: 2021-02-08 20:49:13
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-02-08 o 20:43, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > problemem natomiast jest to, że nauczono mnie liczyć i żadnym razem
    > jak bym, nie liczył 2 * 2 zawsze wychodzi mi 4 a nie tak jak wmawaiają

    P.S.

    Póki co energia z fotowoltaiki jest droższa niż energia kupowana z
    zakładu energetycznego.

  • 120. Data: 2021-02-08 21:07:32
    Od: budynPL <b...@g...com>

    poniedziałek, 8 lutego 2021 o 20:49:24 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):

    > Póki co energia z fotowoltaiki jest droższa niż energia kupowana z
    > zakładu energetycznego.

    a jak to obliczasz? Jesli okres zwrotu z inwestycji jest krótszy, niż techniczna
    trwałość
    to musi być odwrotnie niż piszesz

    b.