  • 201. Data: 2021-02-17 17:46:44
    Temat: Re: budowanie domu - koncepcja
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 17 lutego 2021 o 07:25:02 UTC+1 Marcin N napisał(a):
> [...]
    1kWp poniżej 3tys)ale każdy niech liczy jak tam uważa
    > Szkoda, że nie widzisz, co Ci odpisałem wczoraj. Może ktoś to zacytuje.
    Widziałem
    I za taka cene mógłbym rozważyć wejście w FV
    Jedno już wiem po powyższych postach- gonić telefonicznych naganiaczy i "expertów" z
    Columbusa czy innych tego typu firm a szukać kogoś lokalnie.

  • 202. Data: 2021-02-17 17:50:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 17 lutego 2021 o 07:47:49 UTC+1 Marcin N napisał(a):
> [...]
    wychodzi ze ceny rosną a nie maleją.
    > Ceny być może rosną, bo zainteresowanie jest ogromne. W zeszłym roku
    > zgłoszeń przybywało w tempie od 1000 dziennie to kilku tys dziennie.

    Nawet dzisiaj dzwonili z jakieś firemki namawiając na spotkanie z doradcą.
    Powiedziałem że się spotkam ale ceny powyżej 5tys(celowo taki zakres dałem) za kWp
    mnie nie interesują.
    Naganiacz telefoniczny odpuścił bo powiedział że poniżej 5tys za kWp się nie da na
    dzisiaj

  • 203. Data: 2021-02-17 18:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    > taki zakres dałem) za kWp mnie nie interesują.
    > Naganiacz telefoniczny odpuścił bo powiedział że poniżej 5tys za

    Pewnie ze sie nie da. Bo kto pokryje jego 10% prowizji...? :)))

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 204. Data: 2021-02-17 21:29:10
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 09.02.2021 o 11:09, budynPL pisze:
> [...]
    > do końca jej żywota. Zwrot inwestycji po 13000/3375=3,8 latach.
    > Przez techniczny żywot instalacji czyli 25lat bez fotowoltaiki zapłaciłbym
    > 6000kWh*0,56*25=84kzł
    > A przy obecnosci koszt wyniesie 13000 (inwestycja)+
    > opłaty stałe 15zł/mc(tyle mam na fakturze , nie jestem pewny jak to rocznie
    rozliczą)*12*25=4500
    > czyli łącznie przez 25lat 17,5kzł. Mogę dodać drugie tyle na koszty rezerwowe typu
    gradobicie
    > i nadal jestem mocno do przodu.
    > Jak ktos umie to niech policzy jakies inflacje itp ja nie umiem.

    Ja osobiście to też chciałbym poznać wyliczenia tych wszystkich, którzy
    twierdzą, że to się im nie opłaca...
    Bo jakbym nie liczył, nawet przy dużo wyższym koszcie instalacji, to to
    się prędzej czy później zwraca, a potem jeszcze "zarabia".
    W tych wszystkich kalkulacjach, to oprócz tego, że z czystej matematyki
    wychodzi, że zysk jest, to jeszcze trzeba mieć z tyłu głowy, że cena
    prądu prawdopodobnie prędzej czy później będzie rosła. Niech mnie ktoś
    poprawie, ale maks. do 2022 czy 2023 ceny prądu dla konsumentów, zgodnie
    z dyrektywami UE, muszą zostać uwolnione. A wtedy zgadnijcie co się z
    nimi stanie? ;)

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 205. Data: 2021-02-17 21:34:35
    Temat: Re: =-09876543
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    > Też chodzę do sklepu ze dwa razy w tygodniu. Dzisiaj kupiłem udka z kurczaka po
    2,99 za kilo. Szynka była po 8,99 za kilo.

    Współczuję, bo wędlina w tej cenie, to zwykle koło mięsa praktycznie nie
    stała, że o całej tablicy Mendelejewa w składzie nie wspominając...

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 206. Data: 2021-02-17 21:38:23
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    ona-polskie-finanse-w-miare-stabilne.html

    > Widocznie jestem taki pechowiec, że podrożało tylko to co ja zazwyczaj
    > kupuję, a cały koszyk do obliczania inflacji potaniał. Trudno,
    > przeprowadzał się nie będę - jakoś to przeżyję.
    >
    > Wczoraj wieczorem tankowałem - i też jak na złość podnieśli cenę ON na
    > mojej stacji.
    > Tankuję zazwyczaj raz na tydzień i od kilku tygodni za każdym razem
    > płacę więcej...

    Najwyraźniej sklepy tylko nas nie lubią...
    My robimy raz na dłuższy czas większe zakupy. Zwykle w Lidlu, zwykle
    podobne rzeczy.
    Z 1,5-2 lata temu takie duże zakupy wychodziły zazwyczaj w okolicach
    300-400 zł. Obecnie 600 zł pęka prawie zawsze, a zwykle dochodzę do
    700-800 zł... :///
    W zakupach nic szczególnie się nie zmieniło, nawet powiedziałbym, że
    teraz kupuje mniej, nazwijmy to, "alternatywnej żywności", która była
    zawsze cholernie droga, bo żona już nie karmi piersią, więc nie ma
    problemu z dietą, bo mała na coś uczulona.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 207. Data: 2021-02-17 21:41:10
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    > ja tego wg nie biorę pod uwagę, jak coś mi zwrócą to się pozytywnie
    > zaskoczę :-)

    W sumie to nie wiem dlaczego. Jakby nie patrzeć to dość diametralnie
    opłacalność podwyższa.
    Inna sprawa, że sam mam foto teraz zakładać, a tu czytam, że z Moim
    Prądem jest wielka niewiadoma na ten rok...

    Tak czy owak - ulga termomodernizacyjna jest na pewno i przynajmniej
    odpis od podatku powinieneś moim zdaniem uwzględniać w obliczeniach.

    > ano, mi też wychodzi, że mi się opłaca (przy własnej robocie oczywiście).
    > Za chwilę będziemy mieli dużą inflację (oby nie hiper) i te 25kPLN
    > będzie g..wno warte.

    Mi się opłaca nawet przy nie swojej robocie i dużo wyższym koszcie całości.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 208. Data: 2021-02-17 21:42:59
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    > Też poczyniłem podobne inwestycje (w szkolenia  i uprawnienia, kolejne
    > przede mną) - ale doba ma 24h a ja chcę też sobie pogrzebać w ziemi i
    > nie odbierać telefonów od klientów czy pracowników.
    > Myślałem, że czegoś nie wiem i coś przegapiłem.

    O to to. Nie sztuka zapierdalać cały czas 24/7. Trzeba jeszcze coś mieć
    z życia poza pracą i mieć kiedy te zarobione pieniądze wydawać...
    A fotowoltaika pozwala zarabiać oglądając tv... ;)

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 209. Data: 2021-02-17 22:08:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Kżyho napisał:

    > O to to. Nie sztuka zapierdalać cały czas 24/7. Trzeba jeszcze coś mieć
    > z życia poza pracą i mieć kiedy te zarobione pieniądze wydawać...
    > A fotowoltaika pozwala zarabiać oglądając tv... ;)

    Jak się nię ogląda tv, zarobek z fotowoltaiki jest jeszcze większy.

    --
    Jarek (w tym czasie można np. pogrzebać w ziemi)

  • 210. Data: 2021-02-17 23:29:44
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Jak się nię ogląda tv, zarobek z fotowoltaiki jest jeszcze większy.

    A jeszcze większy zarobek jest jak się tej fotowoltaiki nie instaluje,
    bo ma się w kieszeni kasę, którą można odzyskać za kilkanaście czy ponad
    20 lat, albo nie spłaca się kredytu.

    Mnie osobiście śmieszy stwierdzenie "fotowoltaika pozwala zarabiać
    oglądając tv... ;)"

    Jak bym słyszał opowieści przedstawicieli handlowych firm montujących PV.

    Lubię czasami dla hecy dać się namówić na spotkania z myślą "ciekawe jak
    ich tam szkolą i jaka jest ich wiedza".

    Początkowo udaję zachwyconego, naiwnego, prawie pewniaka - inwestora.
    Wysłuchuję monologu jakie to będę miał zyski. Po czym jak już dochodzi
    do pytania czy podpisujemy umowę to zawsze zadaję pytanie "to kiedy będę
    miał te zyski" i zawsze pada ta sama odpowiedź, że zaraz po zamontowaniu
    PV będę miał zyski, bo prąd będę miał za darmo.

    Zawsze zaczyna się dyskusja od tego jakie mam rachunki za prąd. Po czym
    padają propozycje montażu instalacji. Kiedy zaczynam dopytywać o
    szczegóły i konkretne wartości zużycia energii, cen tej energii itp. to
    wprowadzam ich w wielkie zakłopotanie. Większość nawet nie odróżnia
    jednostek mocy i energii, a już przeliczanie dżuli na kilowatogodziny to
    patrzą na mnie jak na kosmitę.

    Do tej pory jeszcze nie trafił się ani jeden, który umiałby mi wyliczyć
    zapotrzebowanie domu na energię w przypadku gdybym chciał ogrzewać
    bezpośrednio prądem czy pompą ciepła.

    Jak który ma nieco więcej inteligencji to od razu mówi wprost, że nie
    jest w stanie mi odpowiedzieć na moje pytania, ale spróbują się
    dowiedzieć. Ci bardziej tępi próbują udawać obeznanych i brną w takich
    głupich odpowiedziach, że ręce opadają :)