  • 11. Data: 2013-08-09 08:55:23
    Temat: Re: budowle podziemne...
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    news:12qyuk1e3w7pz.dlg@myjk.org...
    > Thu, 8 Aug 2013 21:09:33 +0200, Budyń

    > Nie jest. Trzeba zgłosić, że się stawia na działce
    > taki "kontener", można go wkopać i może stać 10 lat.

    co zatem zgłosisz? podeprzyj sie artykułem z prawa budowlanego.

    b.

  • 12. Data: 2013-08-09 09:07:28
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 9 Aug 2013 08:55:23 +0200, Budyń

    > co zatem zgłosisz? podeprzyj sie artykułem z prawa budowlanego.

    Tak jak napisałeś, zgłasza się budynek niezwiązany trwale z gruntem.

    Na naszej działce, zakupionej 8 lat temu pod przyszłą budowę domu (ale
    ponieważ mieszkaliśmy już wtedy w domu, to nowy miał się wybudować nie
    wcześniej niż za 10 lat), szwagier postawił drewniany domek letniskowy
    który otrzymał w spadku od wuja. Dom ma 100m2 (a więc mały nie jest), stoi
    na cegłach (ale tylko dlatego, żeby go nie zeżarło od dołu). Urząd wyraził
    zgodę na 10 lat spoczynku w takiej formie.

    --
    Pozdor Myjk

  • 13. Data: 2013-08-09 09:30:50
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-08-09 09:07, Myjk wrote:
    > Urząd wyraził
    > zgodę na 10 lat spoczynku w takiej formie.

    Ehh... gdyby tak była możliwa własność prywatna w naszym kraju...

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 14. Data: 2013-08-09 09:56:59
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    > Fri, 9 Aug 2013 08:55:23 +0200, Budyń

    > Tak jak napisałeś, zgłasza się budynek niezwiązany trwale z gruntem.

    Tu masz punkt z ustawy -na który punkt sie powołasz?

    Art. 29. 1. Pozwolenia na budowę nie wymaga budowa:

    1) obiektów gospodarczych związanych z produkcją rolną i uzupełniających
    zabudowę zagrodową w ramach istniejącej działki siedliskowej:

    a) parterowych budynków gospodarczych o powierzchni zabudowy do 35 m2, przy
    rozpiętości konstrukcji nie większej niż 4,80 m,

    b) płyt do składowania obornika,

    c) szczelnych zbiorników na gnojówkę lub gnojowicę o pojemności do 25 m3,

    d) naziemnych silosów na materiały sypkie o pojemności do 30 m3 i wysokości
    nie większej niż 4,50 m,

    e) suszarni kontenerowych o powierzchni zabudowy do 21 m2;

    2) wolno stojących parterowych budynków gospodarczych, wiał i altan oraz
    przydomowych oranżerii (ogrodów zimowych) o powierzchni zabudowy do 25 m2,
    przy czym łączna liczba tych obiektów na działce nie może przekraczać dwóch
    na każde 500 m2 powierzchni działki;

    3) indywidualnych przydomowych oczyszczalni ścieków o wydajności do 7,50 m3
    na dobę;

    4) altan i obiektów gospodarczych na działkach w rodzinnych ogrodach
    działkowych o powierzchni zabudowy do 25 m2 w miastach i do 35 m2 poza
    granicami miast oraz wysokości do 5 m przy dachach stromych i do 4 m przy
    dachach płaskich;

    5) wiat przystankowych i peronowych;

    6) budynków gospodarczych o powierzchni zabudowy do 20 m2, służących jako
    zaplecze do bieżącego utrzymania linii kolejowych, położonych na terenach
    stanowiących własność Skarbu Państwa i będących we władaniu zarządu kolei;

    7) wolno stojących kabin telefonicznych, szaf i słupków telekomunikacyjnych;

    8) parkometrów z własnym zasilaniem;

    9) boisk szkolnych oraz boisk, kortów tenisowych, bieżni służących do
    rekreacji;

    10) miejsc postojowych dla samochodów osobowych do 10 stanowisk włącznie;

    11) zatok parkingowych na drogach wojewódzkich, powiatowych i gminnych;

    12) 35) tymczasowych obiektów budowlanych, niepołączonych trwale z gruntem i
    przewidzianych do rozbiórki lub przeniesienia w inne miejsce w terminie
    określonym w zgłoszeniu, o którym mowa w art. 30 ust. 1, ale nie później niż
    przed upływem 120 dni od dnia rozpoczęcia budowy określonego w zgłoszeniu;

    13) gospodarczych obiektów budowlanych o powierzchni zabudowy do 35 m2, przy
    rozpiętości konstrukcji nie większej niż 4,80 m, przeznaczonych wyłącznie na
    cele gospodarki leśnej i położonych na gruntach leśnych Skarbu Państwa;

    14) obiektów budowlanych piętrzących wodę i upustowych o wysokości
    piętrzenia poniżej 1 m poza rzekami żeglownymi oraz poza obszarem parków
    narodowych, rezerwatów przyrody i parków krajobrazowych oraz ich otulin;

    15) przydomowych basenów i oczek wodnych o powierzchni do 30 m2;

    16) pomostów o długości całkowitej do 25 m i wysokości, liczonej od korony
    pomostu do dna akwenu, do 2,50 m, służących do:

    a) cumowania niewielkich jednostek pływających, jak łodzie, kajaki, jachty,

    b) uprawiania wędkarstwa,

    c) rekreacji;

    17) opasek brzegowych oraz innych sztucznych, powierzchniowych lub liniowych
    umocnień brzegów rzek i potoków górskich oraz brzegu morskiego, brzegu
    morskich wód wewnętrznych, niestanowiących konstrukcji oporowych;

    18) pochylni przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych;

    19) instalacji zbiornikowych na gaz płynny z pojedynczym zbiornikiem o
    pojemności do 7 m3, przeznaczonych do zasilania instalacji gazowych w
    budynkach mieszkalnych jednorodzinnych;

    20) przyłączy: elektroenergetycznych, wodociągowych, kanalizacyjnych,
    gazowych, cieplnych i telekomunikacyjnych;

    20a) 36) telekomunikacyjnych linii kablowych;

    20b) kanalizacji kablowej;

    21) urządzeń pomiarowych, wraz z ogrodzeniami i drogami wewnętrznymi,
    państwowej służby hydrologiczno-meteorologicznej i państwowej służby
    hydrogeologicznej:

    a) posterunków: wodowskazowych, meteorologicznych, opadowych oraz wód
    podziemnych,

    b) punktów: obserwacyjnych stanów wód podziemnych oraz monitoringu jakości
    wód podziemnych,

    c) piezometrów obserwacyjnych i obudowanych źródeł;

    22) obiektów małej architektury;

    23) ogrodzeń;

    24) obiektów przeznaczonych do czasowego użytkowania w trakcie realizacji
    robót budowlanych, położonych na terenie budowy, oraz ustawianie barakowozów
    używanych przy wykonywaniu robót budowlanych, badaniach geologicznych i
    pomiarach geodezyjnych;

    25) tymczasowych obiektów budowlanych stanowiących wyłącznie eksponaty
    wystawowe, niepełniących jakichkolwiek funkcji użytkowych, usytuowanych na
    terenach przeznaczonych na ten cel;

    26) znaków geodezyjnych, a także obiektów triangulacyjnych, poza obszarem
    parków narodowych i rezerwatów przyrody;

    27) instalacji telekomunikacyjnych w obrębie budynków będących w
    użytkowaniu.

  • 15. Data: 2013-08-09 10:15:54
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "Pawel O'Pajak" <o...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Ja tam prawnikiem nie jestem, ale jesli dowolnie urzedas moze decydowac,

    prawo w tym kraju celowo jest tak skonstruowane - skomplikowane i zależne od
    decyzji urzędniczych. Wtedy "naszym" się umorzy, a konkurencji naśle kilka
    kontroli i jak potrzeba nawet ją zbankrutuje. Jesli sie komuchów nie
    pogoniło w 90tym to takie są skutki. Wierchuszka żyje ze strzyżenia a my jak
    te barany dajemy sie strzyc i jeszcze przy okazji wyborów bedziemy dumni ze
    pogłosowaliśmy na naszych golarzy zamiast na jakis prawicowych faszystów.
    Ale to inna bajka - chyba ze chcemy gadac o polityce :-)

    > to postawienie przyczepy, barakowozu, czy nawet samochodu moze mu sie nie
    > podobac. Jak lista nie jest zamknieta, to czemu nie.

    bo samochód to nie budowla.

    b.

  • 16. Data: 2013-08-09 12:02:16
    Od: marsel <marcin@pl>

    > Tutaj nie dostaniesz odpowiedzi bo grupa nie jest od udzielania odpowiedzi tylko od
    napierdalania się kto ma rację.

    ...i oczywiście rację ma zawsze kogutek.

  • 17. Data: 2013-08-09 13:23:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 9 Aug 2013 09:56:59 +0200, Budyń

    > Tu masz punkt z ustawy -na który punkt sie powołasz?

    Tak jak sugerowałeś: Art. 29 ust. 1 pkt 12.

    --
    Pozdor Myjk

  • 18. Data: 2013-08-09 15:29:53
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-08-09 09:56, Budy pisze:

    > 7) wolno stoj?cych kabin telefonicznych, szaf i s?upk?w telekomunikacyjnych;

    Hehe, a gdyby tak postawić sobie na działce wolno stojącą kabinę
    telefoniczną o powierzchni 140 mkw? :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 19. Data: 2013-08-09 15:32:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 9 sierpnia 2013 15:29:53 UTC+2 użytkownik wolim napisał:

    > Hehe, a gdyby tak postawić sobie na działce wolno stojącą kabinę
    >
    > telefoniczną o powierzchni 140 mkw? :)

    W rogu na stoliku komórka z nielimitowanymi rozmowami(29zł) i warunek spełniony.;)

  • 20. Data: 2013-08-09 15:47:49
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    > Fri, 9 Aug 2013 09:56:59 +0200, Budyń

    > Tak jak sugerowałeś: Art. 29 ust. 1 pkt 12.

    A czy słowo "tymczasowy" w twojej okolicy znaczy to samo co w mojej? Bo
    jesli chcesz z założenia łamac prawo, to żadne zgłoszenie nie sa w ogóle
    potrzebne. Szukamy możliwosci legalnego zakopania tegoż kontenera.

    b.