  • 21. Data: 2013-08-09 16:08:56
    Temat: Re: budowle podziemne...
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 9 sierpnia 2013 15:47:49 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > A czy słowo "tymczasowy" w twojej okolicy znaczy to samo co w mojej? Bo
    >
    > jesli chcesz z założenia łamac prawo, to żadne zgłoszenie nie sa w ogóle
    >
    > potrzebne. Szukamy możliwosci legalnego zakopania tegoż kontenera.
    Dobra powiedz jak to u Ciebie by było:
    żałóżmy ze robię domek drewniany, dajmy na to taki 5*6m metry. Robię sam z drewna,
    domek bez fundamentów, robie go alwe w sumie nie wiem po co, może teściowej
    sprezentuje, może sprzedam kiedys;)? Po prostu mam u siebie deski i inne kantoówki
    imontuje z nich domek. Czy taki domek moge robic na własnej działce,? czy jak już go
    prawie skończe to może on tam stać nawet 15 lat i czekać na kupca?
    Problem drugi:
    Za moim płotem u sasiada już kilka lat Cinquecento stoi. Z racji tego że stoi już
    kilka lat to jest można powiedziec trwale związany z gruntem;)
    Stoi on tam legalnie czy nielegalnie?
    Jak urzedasy rozwiązą taki problem?

  • 22. Data: 2013-08-09 17:52:06
    Od: "HANA" <h...@p...spam.pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jesli chcesz z założenia łamac prawo, to żadne zgłoszenie nie sa w ogóle
    > potrzebne. Szukamy możliwosci legalnego zakopania tegoż kontenera.

    tak czytam czytam i sie w koncu dopisze...
    generalnie legalnie latwiej postawic wiezowiec w np. srodku puszczy
    bialowieskiej niz legalnie zrobic ziemianke.
    Wg. naszego prawa wszelkie budowle podziemne sa traktowane jako budynki
    specjalne i bez uzgodnien np. z MON sie nie obedzie.
    Bzdura jak z odstepstwem od odleglosci od granicy, urzednik w wawie wie
    lepiej czy w Pcimiu gornym mozna sie przysunac do sasiada o 5 cm niz
    urzednik w gminie.
    Tak naprawde to legalnie na swojej dzialce nic nie mozesz zakopac bo nawet
    na truchlo kota sa pewnie przepisy....

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 23. Data: 2013-08-09 17:54:29
    Od: "HANA" <h...@p...spam.pl>

    ps.com...
    W dniu piątek, 9 sierpnia 2013 15:29:53 UTC+2 użytkownik wolim napisał:

    > Hehe, a gdyby tak postawić sobie na działce wolno stojącą kabinę
    >
    > telefoniczną o powierzchni 140 mkw? :)

    W rogu na stoliku komórka z nielimitowanymi rozmowami(29zł) i warunek
    spełniony.;)

    dokladnie
    tak jak w Gdansku na 5000m2 postawiono kapliczke i hodowla danieli w centrum
    juz ma charakter sakralny... i dzialka poszla z rabatem 90%

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 24. Data: 2013-08-09 19:41:21
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    ps.com...

    >Czy taki domek moge robic na własnej działce,?

    oczywiście możesz

    >czy jak już go prawie skończe to może on tam stać nawet 15 lat i czekać na
    >kupca?

    nadal może. Nielegalność zaczyna sie jesli jest użytkowany bo przestał być
    towarem a zaczął spełniać funkcje budowli- i to jest pole do decyzji
    urzędnika ewentualnie sądu.

    >Problem drugi:
    >Za moim płotem u sasiada już kilka lat Cinquecento stoi. Z racji tego że
    >stoi już kilka lat to jest można powiedziec trwale związany z gruntem;)

    Zieeeew. Samochód to nie budowla. Natomiast pewnie dałoby sie tak zrobić
    zeby sie stał czescią budowli.

    b.

  • 25. Data: 2013-08-09 19:59:09
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Ciekawe co będzie w tym kontenerze.
    > Browar (bo zimno) czy ogródek Marysi (bo ciepło). :P

    pomysły ciekawe, ale mam bardziej prozaiczne zastosowanie - warsztacik
    (legalny zupełnie, nie produkcja broni dla mafii). Dlaczego pod ziemią ?

    a) zimą cieplej
    b) latem zimniej (to bardzo ważne )
    c) na wierzchu można zrobić trawniczek i grila , i się powierzchnia nie
    marnuje.
    d) nie kusi tzw. elementu

    no wiem, dziwny pomysł... a może nie taki dziwny ?
    Ciekawe, czy jakby zabezpieczyć jakoś (jak?), to taki przeciętny
    kontener miałby szansę tak funkcjonować, znaczy nie przeciekać w deszcz,
    nie zostać zeżartym przez rdzę błyskawicznie, itp...

  • 26. Data: 2013-08-09 20:04:24
    Od: r...@g...com

    W dniu piątek, 9 sierpnia 2013 19:59:09 UTC+2 użytkownik sundayman napisał:

> [...]
    >
    > kontener miałby szansę tak funkcjonować, znaczy nie przeciekać w deszcz,
    >
    > nie zostać zeżartym przez rdzę błyskawicznie, itp...

    IMHO kontener zostanie zgnieciony przez napierającą ziemię (ściany boczne i sufit).
    Bez betonu się nie obędzie.

  • 27. Data: 2013-08-09 20:32:09
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > IMHO kontener zostanie zgnieciony przez napierającą ziemię (ściany boczne i sufit).
    Bez betonu się nie obędzie.

    eee, wątpię. Boczny nacisk chyba niewielki będzie. Ktoś umi policzyć ?

  • 28. Data: 2013-08-09 20:43:00
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    >prawo w tym kraju celowo jest tak skonstruowane

    Faktycznie, masz chyba racje, jak to czytam to też odnoszę wrażenie że to
    baran pisał

  • 29. Data: 2013-08-09 21:03:02
    Od: "HANA" <h...@p...spam.pl>

    > eee, wątpię. Boczny nacisk chyba niewielki będzie. Ktoś umi policzyć ?

    umi umi ale za goraco...
    wlasnie boczny nacisk bedzie problemem, duzo zalezy od gruntu ale przy
    glinach i piaskach malospoistych marnie to widze
    o wodach gruntowych nie wspomne..

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 30. Data: 2013-08-09 21:06:10
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-08-09 20:32, sundayman pisze:

    > eee, wątpię. Boczny nacisk chyba niewielki będzie. Ktoś umi policzyć ?

    Możesz się zdziwić.

    Pozdrawiam,
    MW