  • 21. Data: 2013-01-30 19:01:21
    Temat: Re: budujemy bunkier
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 stycznia 2013 10:11:00 UTC+1 użytkownik news napisał:
    > Użytkownik "Andrzej S" napisał:

    > On chyba jakiś trefny rysunek znalazł, bo już na głębokości 4metrów masz
    > 7-12 stopni a im głębiej to cieplej i roczne wahania mniejsze. Z rysunku
    > jaki widziałem wychodzi ze co metr jest około jeden stopień cieplej, ale mam

    Tak, pewnie szerloku :D

    Dobrze ze nie wiedzial o tym moj ojciec jak zjezdzal 1000m pod ziemie w kopalni -
    wedlug Ciebie powinna tam panowac temperatura prawie 1000stC :D

    Poziom wiedzy niektorych mnie poraza. Potem chodza tacy i na pompe ciepla mowia ze to
    ogrzewanie geotermalne bo cieplo wydobywane jest z 100metrow gdzie na pewno jest
    100stC :P

    Z mojej strony EOT - z ignorantami nie rozmawiam:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 22. Data: 2013-01-31 06:45:13
    Od: <news>

    Użytkownik "Adam" napisał:
    > Dobrze ze nie wiedzial o tym moj ojciec jak zjezdzal 1000m pod
    > ziemie w kopalni - wedlug Ciebie powinna tam panowac
    > temperatura prawie 1000stC :D

    Wcale nie napisałem że na 1000m jest 1000 stopni, więc nie ściemniaj, bo jak
    na razie to ty ściemniasz pisząc ze na 10ciu metrach jest 3-4 stopnie, bo na
    tej głębokości jest 7-12 stopni.
    Właśnie zmierzyłem temperaturę wody w studni, ma 12 stopni a studnia 15
    metrów.
    O kopalniach też widzę mało słyszałeś, bo każdy kto w tam pracował to wie że
    na większych głębokościach jest tak gorąco że nie da się długo wytrzymać
    mimo intensywnej wentylacji, więc przestań już bajać:)

  • 23. Data: 2013-01-31 06:49:53
    Od: <news>

    Użytkownik "ToMasz" napisał:
    > co za różnica jak go się buduje. byle taniej, a osiągnąć sukces
    > Ma prawo, ale ja bym wybrał wymuszony nawiew.

    Bo nie da się tanio wykopać głębokiej dziury w ziemi żeby tam ten bunkier
    wybudować.
    A wymuszony nawiew na okoliczność końca świata, czy jakiejś katastrofy
    odpada, bo wtedy raczej elektrowni nie będą działać a paliwo do agregatu na
    długo nie wystarczy:)

  • 24. Data: 2013-01-31 13:36:32
    Od: r...@g...com

    W dniu środa, 30 stycznia 2013 19:01:21 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    to ogrzewanie geotermalne bo cieplo wydobywane jest z 100metrow gdzie na pewno jest

    Natomiast w okolicy Suwałk jest anomalia. I tam im głębiej tym.. zimniej.

  • 25. Data: 2013-01-31 14:05:43
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik <r...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >Natomiast w okolicy Suwałk jest anomalia. I tam im głębiej tym.. zimniej.

    Tam to wogóle jaja, bo na jakiejś głębokości dowiercili się do wiecznej
    zmarzliny.

    Marek

  • 26. Data: 2013-02-10 12:29:19
    Od: 1cm <j...@g...com>

    Dnia Wed, 30 Jan 2013 13:05:19 +0100, 4CX250 napisał(a):

    > Użytkownik "Adam" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    nek/images/7_2007_b/n_6_4.jpg

    > Według tego wykresu na głębokości 5 metrów panują ujemne temperatury w
    > zimie.
    >

    > Marek

    Zauważcie proszę, że to wykres odchyleń temperatury, a nie temperatury na
    głębokości. Zero na skali to temperatura średnioroczna :-)

  • 27. Data: 2013-02-10 12:40:16
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    To dlaczego tam jest stC a nie K?

    Marek

  • 28. Data: 2013-02-10 13:20:28
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 10 lutego 2013 12:40:16 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:
    > To dlaczego tam jest stC a nie K?

    bo to nie ma znaczenia, niby dlaczego odchylenia mialyby byc akurat w K.

    b.