  • 11. Data: 2011-06-20 20:46:30
    Temat: Re: [było] solary - ogrzewanie basenu
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-06-20 10:50, Shaman pisze:
    > Jeszcze odnośnie dyskusji o ogrzewaniu basenu..
    > ktoś już produkuje proste gotowce i sprzedaje w Castoramie
    >
    > http://goo.gl/55u1S
    > http://goo.gl/sosnV

    No i jest rozwiązanie - skąd wziąć dużo czarnej rurki, a tu jeszcze w
    postaci taśmy, więc odbieranie ciepła z IR jeszcze lepsze. Teraz tylko
    do tego skrzyneczka/obudowa i szyba, i kłaść to na płaskim dachu, i
    zamiast wody krążącej z basenu - glikol (chyba że coś innego jeśli że ta
    guma glikolu nie lubi?). I mamy pierdylion metrów kwadratowych za cenę
    1/4 małego solarka.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 12. Data: 2011-06-21 18:31:53
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości

> [...]
    > wody krążącej z basenu - glikol (chyba że coś innego jeśli że ta guma
    > glikolu nie lubi?). I mamy pierdylion metrów kwadratowych za cenę 1/4

    Ale Was jakas pomrocznosc letnia dopadla. Jak kawalek gumy za piecset pare
    zyli plus skrzyneczka i szyba ma byc 1/4 wartosci kolektora za 1200zl? Juz
    sobie wyobrazam probe cisnienia w ukladzie zamknietym goracej gumy.

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2011-06-21 21:39:21
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup

    >Ale Was jakas pomrocznosc letnia dopadla. Jak kawalek gumy za piecset pare
    >zyli plus skrzyneczka i szyba ma byc 1/4 wartosci kolektora za 1200zl?

    500 zyli to przegięcie. Ten kawałek gumy to koszt pewni 100zyli maks i tyle
    będzie kosztowal jak masowo zaczna sprzedawać

    >Juz sobie wyobrazam probe cisnienia w ukladzie zamknietym goracej gumy.
    A czemu zakładasz układ zamkniety?

    -- Pozdrawiam
    Kris

  • 14. Data: 2011-06-21 22:48:18
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@W...PL> napisał w wiadomości

    > 500 zyli to przegięcie. Ten kawałek gumy to koszt pewni 100zyli maks i
    > tyle będzie kosztowal jak masowo zaczna sprzedawać

    Pomysl jest ciekawy i ja generalnie jestem za. W ogole uwazam, ze slonce
    latem w ten czy inny sposob mozna wykorzystac. Przykladem niech bedzie
    pomysl Budynia z dachem. Super sprawa do basenu.

    > A czemu zakładasz układ zamkniety?

    Troche odnioslem sie do postu Kogutka, ktory widzi szanse na zastosowanie
    tego typu kolektora w normalnych instalacjach calorocznych piszac przy
    okazji o zastosowaniu glikolu. Poza tym pomysl mi sie podoba, tylko relacje
    kosztowe Bartek przyjal ciut optymistyczne dokladajac skrzynke i szklo. Moim
    zdaniem prawda jest taka, ze na dzis mimo kilku fajnych pomyslow nie ma
    alternatywy dla normalnych kolektorow, fabrycznych czy "zrob to sam", ale
    ciagle tej samej koncepcji. Te wszystkie gumy mozna sobie do basenu, ale
    zeby tania alternatywa przykrywajaca caly dach czy rurki w betonie tarasu to
    sorry ale jestem pesymista.

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2011-06-22 10:51:20
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

    > Użytkownik "Kris" <k...@W...PL> napisał w wiadomości
    >
    > Przykladem niech bedzie pomysl Budynia z dachem. Super sprawa do basenu.

    Tu chciałem nieśmiało wspomnieć, że pomysł Yozwiga
    a "ino dach" Budynia ;). Swoją drogą pozytywne rzeczy
    najkrócej się pamięta, a jakbym tu obory narobił, to
    pewnie by mnie długo pamiętano :\...

    --
    Yozwig

  • 16. Data: 2011-06-22 18:13:19
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Yozwig" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tu chciałem nieśmiało wspomnieć, że pomysł Yozwiga
    > a "ino dach" Budynia ;). Swoją drogą pozytywne rzeczy
    > najkrócej się pamięta, a jakbym tu obory narobił, to
    > pewnie by mnie długo pamiętano :\...

    Wybacz nie podniecalem sie watkiem i umknelo mi kto byl pomyslodawca. Dach
    to chyba najciekawszy pomysl w prostocie i nakladach poniesionych. Niestety
    nadaje sie tylko do basenu. Miales tez inny rownie ciekawy, moze nie
    nowatorski pomysl, za to zrealizowany z powodzeniem jak mi sie zdaje. :-)

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2011-06-22 19:21:07
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

    > Użytkownik "Yozwig" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Wybacz nie podniecalem sie watkiem i umknelo mi kto byl pomyslodawca.

    Nie no, spoko ;). Tak tylko wspomniałem jak już
    przywołujemy / przypisujemy osobowo :).

    > Miales tez inny rownie ciekawy....

    Ech pomysłów to ja mam wiele, ale żyjemy w 4tym świecie.
    A to mocno ogranicza, ale i za razem stymuluje...

    Żeby nie było tak minorowo, to pracę znalazłem :)
    i to jako inżynier konstruktor, a już miałem iść do
    "betoniarki"...

    --
    Yozwig

  • 18. Data: 2011-06-22 21:27:29
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Żeby nie było tak minorowo, to pracę znalazłem :)
    > i to jako inżynier konstruktor, a już miałem iść do
    > "betoniarki"...

    No to gratuluje. Zmiany bywaja lepsze. 3maj sie...

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2011-06-23 14:22:43
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Sceptycznie odnoszę się do pomysłu solara z powszechnie dostępnych, tanich
    rurek gumowych, a to z powodu małej odporności (parcienie) gumy na promienie
    UV w świetle słonecznym i do tego poddanej wysokiej temperaturze i
    srodowisku np. glikolu.

  • 20. Data: 2011-06-23 17:19:09
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    p 47 <k...@w...pl> napisał(a):

    > Sceptycznie odnoszę się do pomysłu solara z powszechnie dostępnych, tanich
    > rurek gumowych, a to z powodu małej odporno&#65533;ci (parcienie) gumy na promienie

    > UV w &#65533;wietle słonecznym i do tego poddanej wysokiej temperaturze i
    > srodowisku np. glikolu.

    Może producenci opon i gumowych przewodów do samochodów tego nie przeczytają.
    Bo jak by się dowiedzieli to zrobią żelazne opony.