  • 1. Data: 2013-02-25 09:41:36
    Temat: całoroczna ochrona
    Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl>

    Znalazłam taka stronę "SKRÓCONY PROGRAM OCHRONY ROŚLIN SADOWNICZYCH
    PRZED CHOROBAMI:"
    http://www.fabrykaroslin.pl/?s=por_ochrona_roslin
    Polecam, tym którzy szukają takich informacji.

    Kształt tego kapelusza kojarzy mi się ze "startym" bywalcem tej grupy
    sprzed lat.

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2013-02-25 10:37:39
    Temat: Re: całoroczna ochrona
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Krycha_net" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Znalazłam taka stronę "SKRÓCONY PROGRAM OCHRONY ROŚLIN SADOWNICZYCH PRZED
    > CHOROBAMI:" http://www.fabrykaroslin.pl/?s=por_ochrona_roslin
    > Polecam, tym którzy szukają takich informacji.

    Hejka. Program jest nieaktualny, zawiera wiele preparatów już dawno
    wycofanych, część nazw poprzekręcana.
    Pozdrawiam rozczarowująco Ja...cki
    PS Zostawmy chemiczną ochronę roślin wyspecjalizowanym producentom a na
    naszych spłachetkach raczej starajmy się uprawiać odmiany odporne.

  • 3. Data: 2013-02-25 16:18:24
    Od: skryba <s...@o...pl>

    > PS Zostawmy chemiczn� ochron� ro�lin wyspecjalizowanym producentom a na
    >
    > naszych sp�achetkach raczej starajmy si� uprawia� odmiany odporne.

    Odmiany jabłoni, u których została przełamana odporność na parcha, to 'Gold Star',
    'Topaz'

    Pozdrawioam aktualnie
    skryba

  • 4. Data: 2013-02-25 21:50:57
    Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-02-25 10:37, Dirko pisze:
> [...]
    > PS Zostawmy chemiczną ochronę roślin wyspecjalizowanym producentom a na
    > naszych spłachetkach raczej starajmy się uprawiać odmiany odporne.

    Na tej stronie pod koniec są podane metody na szkodniki.
    A jakie znaleźć odmiany np. jabłoni, grusz, czy śliw odporne na szkodniki?
    Jestem ostrożna z chemią, ale całkiem bez niej nie ma plonów.

    Krycha.

  • 5. Data: 2013-02-26 08:25:23
    Od: skryba <s...@o...pl>

    > Na tej stronie pod koniec są podane metody na szkodniki.
    >
    > A jakie znaleźć odmiany np. jabłoni, grusz, czy śliw odporne na szkodniki?
    >
    > Jestem ostrożna z chemią, ale całkiem bez niej nie ma plonów.

    Ze szkodnikami jest jak w pięściarstwie.
    Nie ma odpornych na ciosy, są tylko źle trafieni.

    Pozdrawiam sprytnie
    skryba

  • 6. Data: 2013-02-26 10:20:36
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > A jakie znaleźć odmiany np. jabłoni, grusz, czy śliw odporne na szkodniki?
    > Jestem ostrożna z chemią, ale całkiem bez niej nie ma plonów.
    > .

    Hejka. A czy to taka przyjemność jeść pryskane owoce czy warzywa z
    własnej działki?
    Pozdrawiam niekomfortowo Ja...cki
    PS Niestety w ubiegłym roku musielismy opryskać: dwukrotnie przeciwko
    mszycom bób, kapustę od gąsiennic oraz cebulę od mączniaka. Niestety na
    naszej działeczce pojawiły się bakterie powodujące gnicie cebuli więc chyba
    trzeba będzie zrobić przerwę w uprawie.

  • 7. Data: 2013-02-26 17:53:09
    Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-02-26 10:20, Dirko pisze:
    (...)

> [...]
    > naszej działeczce pojawiły się bakterie powodujące gnicie cebuli więc
    > chyba trzeba będzie zrobić przerwę w uprawie.

    Smutne :-(

    Krycha.

  • 8. Data: 2013-02-27 12:05:14
    Od: "Lombroso" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > własnej działki?
    > Pozdrawiam niekomfortowo Ja...cki
    > PS Niestety w ubiegłym roku musielismy opryskać: dwukrotnie

    No to już sam powiedz, czy to była przykrość?

    Lombroso

  • 9. Data: 2013-02-27 15:59:14
    Od: skryba <s...@o...pl>

    W dniu wtorek, 26 lutego 2013 10:20:36 UTC+1 użytkownik Dirko napisał:

    > Hejka. A czy to taka przyjemno�� je�� pryskane owoce czy warzywa z
    >
    > w�asnej dzia�ki?
    >
    > Pozdrawiam niekomfortowo Ja...cki
    >
    > PS Niestety w ubieg�ym roku musielismy opryska�: dwukrotnie przeciwko
    >
    > mszycom b�b, kapust� od g�siennic oraz cebul� od m�czniaka. Niestety na
    >
    > naszej dzia�eczce pojawi�y si� bakterie powoduj�ce gnicie cebuli wi�c
    chyba

    > trzeba b�dzie zrobi� przerw� w uprawie.

    Stary, od 40 lat sprawdzony kolega, pracował 2 lata w Holandii w sadzie produkcyjnym.
    W/g jego informacji drzewka w tym sadzie były opryskiwane 42 razy w sezonie
    wegetacyjnym. Na swojej działce pryśniesz swoje 8 razy w sezonie będziesz miał 5 razy
    zdrowsze, bez parcha i robali. Ale przecież w Polsce można w markecie kupić również
    polskie jabłuszka pryskane od 28 do 32 razy w sezonie. Co kto woli !?
    Pozdrawiam kalkulacyjnie
    skryba

  • 10. Data: 2013-02-27 17:09:52
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "skryba" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    > Polsce można w markecie kupić również polskie jabłuszka pryskane od 28 do
    > 32 razy w sezonie. Co kto woli !? Pozdrawiam kalkulacyjnie

    Hejka. Mamy na działce cztery jabłonie różnych odmian. Żadnej nie
    pryskamy. W zeszłym roku mieliśmy rekordowe urodzaje całkiem zdrowych (jak
    co roku) jabłek.
    Pozdrawiam biernie Ja...cki
    PS Żeby nie było zbyt optymistyczne to rdza żółta wykańcza mi starą
    Konferencję.