  • 21. Data: 2009-12-12 07:58:02
    Temat: Re: całoroczna skrzynia na drzewka - z czego?
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hfu9ds$spa$1@news.vectranet.pl...

    > Hejka. Właściwie to powinienem sie obrazić za tę manipulację.

    Tego nierób, bo sen mój zasłużony, będzie zakłócony wyrzutami sumienia.
    ;-)

    > Ale wybaczam, bo czuję jakie uczucia mogły Tobą targać. ;-)

    Dzięki Tobie za Twą dobroć i wyrozumiałość dla mej ułomności człowieczej.
    ;-)

    > No wiec z grubsza ... tlen i węgiel. Poćwicz w wolnej chwili asymilację
    > a azot zostaw dla szczególarzy. :-)

    OK. Ja wspomniałem o 99% składu powietrza. Nic nie stoi na przeszkodzie byś
    uzupełnił kwestie dot. części składu pozostałego 1 %.
    :-)

    Pozdrawiam pogodnie
    skryba

  • 22. Data: 2009-12-12 08:51:38
    Temat: Re: ca
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    com...

    > Czyżby chodziło o straszliwy dwutlenek węgla, uznany ostatnio
    > w USA (a w Europie pewnie już dawno) za substancję zagrażającą
    > zdrowiu ludzkiemu?

    Hejka. Z grubsza: dzięki asymilacji tego straszliwego dwutlenku węgla
    istnieje życie na ziemi.
    Pozdrawiam bazowo Ja...cki
    PS Mimo niewielkiej objętości (0,03%), jaką zajmuje w powietrzu, CO2 jest
    ważnym składnikiem atmosfery przede wszystkim z tego względu, że uczestniczy
    w prociesie fotosyntezy. O wyjątkowym znaczeniu CO2 dla roślin może
    świadczyć fakt, że węgiel stanowi 45-50% ich suchej masy (zaś azot N do 7%).
    Jak wiadomo lądowe rośliny autotroficzne wytwarzają sub. organiczną z CO2
    atmosferycznego, wody i związków mineralnych dopływających z gleby.

  • 23. Data: 2009-12-12 10:51:00
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-12-11 22:30:56 +0100, "Dirko" <j...@w...pl> said:

    > Użytkownik "DJ" <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:hftojf$bhe$1@news.dialog.net.pl...

    > Hejka. Biernym? Biernym dla róży czy innych roślin?

    A zbyt mało precyzyjnie się tu powyżej wyraziłem?

    > Azot cząsteczkowy N2 z atmosfery wraz z opadami atmosferycznymi
    > przedostaje się do gleby i wody, tworząc

    No sam sobie ich nie tworzy.

    > jony amonowe, azotynowe bądź azotanowe - rocznie ~ 20 kg N/ha.

    Pisząc azot, mam na myśli wyłącznie N2. Jako chemik.
    Bo w rolnictwie pod pojęciem azot rozumie się różne rzeczy... nawet
    obornik==azot. Jakby się uprzeć to nylon też "jest azot". ;))) i wiele
    innych rzeczy.

    > Ponadto azot atmosferyczny jest wiązany w amoniak przez pewne rodzaje
    > bakterii (gł. Azotobacter i Clostridium) i sinic (Nostoc) ~ 5-20 kg
    > N/ha.

    bakteria == róża ?

    > Nie wspomnę tu o bakteriach brodawkowych, żyjących w symbiozie z
    > roślinami bobowatymi, które wiążą rocznie do 200 kg N/ha.

    Dlatego wspomniałem że dla róży. Żeby ktoś nie wyskoczył, "a wcale że
    nie". Nie twierdziłem nigdzie że jest bierny dla _wszelakiej_ flory i
    fauny :)
    Tak więc zostańmy przy tym że azot jest jednak bierny dla tej róży.

    --
    DJ

  • 24. Data: 2009-12-12 10:58:35
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-12-12 09:51:38 +0100, "Dirko" <j...@w...pl> said:

> [...]
    > (zaś azot N do 7%). Jak wiadomo lądowe rośliny autotroficzne wytwarzają
    > sub. organiczną z CO2 atmosferycznego, wody i związków mineralnych

    I powinno się te fakty codzień wbijać do łbów nadętym biurokratom,
    którzy tworzą wszelakie dyrektywy i konwencje klimatyczne... Bo albo
    już tę wiedzę zapomnieli, albo co gorsza, nikt nigdy im o tym nie
    powiedział...

    A tak zasadniczo, to władza zawsze musi znaleźć sobie jakiegoś "wroga
    publicznego numer 1".
    Jak ZSRR upadł, zimna wojna przeminęła, to w UN musieli wymyśleć inne
    zagrożenie, żeby z nim walczyć. I oto jest.

    --
    DJ

  • 25. Data: 2009-12-12 11:25:57
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

> [...]
    > do 7%). Jak wiadomo lądowe rośliny autotroficzne wytwarzają sub.
    > organiczną z CO2 atmosferycznego, wody i związków mineralnych

    No proszę.
    :-)
    Okazuje się, że te Lachy już kilka wieków temu
    bez naukowych laboratoriów i aparatur zrozumiały, ogłosiły i głoszą do dziś,
    że mężczyzna w ciągu swego żywota powinien:
    - spłodzić syna (producenta CO2, ale niezbędny by ród podtrzymać)
    - wybudować dom (produkujący CO2, ale stanowiący siedzibę rodziny)
    - posadzić drzewo, które zasymiluje CO2 wyprodukowane
    przez człowieka i jego domostwo.
    Jeśli przyjmiemy że dąb w czasie 100-letniego bytu asymiluje ca. 1287,80 kg
    CO2
    co daje około 600 kg węgla w jego suchej masie drewna to zamiast kosztownej
    konferencji w Kopenhadze wystarczyłoby troszkę klikania by głowy państw
    postanowiły zwiększyć co roku stan zalesienia o 1% w skali świata.
    Ponoć o 1% rocznie wzrasta ilość CO2 na świecie.
    Łatwo policzyć ile drzew można posadzić za pieniążki wydane na
    w/w konferencję kopenhaską.

    Pozdrawiam po prostu
    skryba

  • 26. Data: 2009-12-12 11:32:08
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "DJ" <j...@p...onet.pl> wrote in message

    Na regulację temperatury na Ziemi największy wpływ mają koralowce i
    plankton roślinny w oceanach. Naruszono pewną homeostazę w tych obszarach,
    chyba już za późno - tak jak w Apokalipsie napisano - Ziemia (życie) spali
    się - powierzchnia Ziemi będzie taka sama jak powierzchnia Wenus.

  • 27. Data: 2009-12-12 11:53:09
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    > Nie wspomnę tu o bakteriach brodawkowych, żyjących w symbiozie z
    > roślinami bobowatymi, które wiążą rocznie do 200 kg N/ha.

    Jeszcze pamiętam. Pół wieku temu gdy pacholęciem będąc,
    do szkół chadzać mi kazali, Pani "od Przyrody"
    (był kiedyś taki przedmiot w nauczaniu podstawowym)
    powiedziała, że po zbiorze fasoli część zieloną (nadziemną) odciąć i
    pozwolić
    jej się rozkładać na kompoście a korzonki zostawić w ziemi,
    bo one zgromadziły azot, który w kolejnym sezonie
    będzie służył innym roślinkom.
    I tej wersji będę się trzymał.

    Pozdrawiam podstawowo
    skryba

  • 28. Data: 2009-12-12 14:07:53
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > Tak więc zostańmy przy tym że azot jest jednak bierny dla tej róży.

    Hejka. Zastawaj gdzie chcesz - Twój wybór. Bez znajomości obiegu azotu w
    przyrodzie chyba nie osiagniemy konsensusu w tej sprawie. :-(
    Uważasz, że Twoja róża jest tak wybredna iż nie korzysta z jonów
    amonowych, azotanowych czy azotynowych, które znalazły się w jej otoczeniu
    glebowym na skutek wiązania azotu atmosferycznego? ;-)
    Pozdrawiam konfrontacyjnie Ja...cki

  • 29. Data: 2009-12-12 14:11:05
    Od: Michal Misiurewicz <m...@g...com>

    Prawusek wrote:

> [...]
    > chyba już za późno - tak jak w Apokalipsie napisano - Ziemia (życie) spali
    > się - powierzchnia Ziemi będzie taka sama jak powierzchnia Wenus.

    Nie dojdzie do tego, bo jak wiadomo już w grudniu 2012 nastąpi koniec
    świata.

    Pozdrowienia,
    Michał

  • 30. Data: 2009-12-12 15:05:59
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-12-12 15:07:53 +0100, "Dirko" <j...@w...pl> said:

> [...]
    > azotu w przyrodzie chyba nie osiagniemy konsensusu w tej sprawie. :-(
    > Uważasz, że Twoja róża jest tak wybredna iż nie korzysta z jonów

    Na pewno nie korzysta z N2. I tylko to, jedynie to, i precyzyjnie to
    miałem na myśli.
    Azotany, azotyny, amoniak, aminy, aminokwasy, amidy, i cała reszta
    związków azotu to już nie azot. I jedynie o to mi chodziło. I obieg
    zostawny w spokoju.

    --
    DJ