  • 1. Data: 2014-04-11 09:18:20
    Temat: caloroczny solarny ogrzewacz wody - czy to ma sens ?
    Od: r...@g...com

    Witam

    szukalem rozwiazania na ciepla wode głownie w lecie, bo w zimie chodzi piec i nie
    musze sie tym martwić i znalazlem cos takiego:

    http://tomiboks.pl/kolektor-sloneczny-cisnieniowy-ze
    -zbiornikiem-z-nierdzewki-100-l-p-350.html?cPath=24_
    95

    moze ktos ma i cos moze powiedziec na temat tego sprzetu na podstawie doswiadczen
    swoich ?

    Podlaczyłbym sam i postawił po poludniowej stronie działki. koszt tez jeszcze do
    udzwigniecia, a moze odzyskiwac z powietrza ?

    dzieki

    rt

    http://decore-meble.pl
    Meble z drewna do salonu

  • 2. Data: 2014-04-11 09:48:29
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik <r...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    _95
    >moze ktos ma i cos moze powiedziec na temat tego sprzetu na podstawie

    z grzałka elektryczną? buahahaha Ten wynalazek sie nadaje wyłacznie na
    użytkowanie latem jako wstępne podgrzewanie wody, następnie dasz jakis
    bojler wewnatrz budynku napedzany prądem. Grzałke wywalasz do śmieci, na
    zime spuszczasz wode. No i powiedzmy sobie jasno - powierzchnia tego jest
    nędzna i taki bedą zyski.

    b.

  • 3. Data: 2014-04-11 09:59:12
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-04-11 09:18, r...@g...com pisze:
> [...]
    >

    > Podlaczyłbym sam i postawił po poludniowej stronie działki. koszt tez jeszcze do
    udzwigniecia, a moze odzyskiwac z powietrza ?

    Troche bez sensu ten wynalazek. To jest dobre na dzialke letniskowa a
    nie przy domu. Sama koncepcja jest pokrecona. Rury prozniowe dobre na
    zime upchniete w baniak na lato. Zupelnie jak silnik diesla i ekologia.
    Jesli wystarczy Ci 100 litrow cieplej wody to rozwaz zakup jednego
    kolektora plaskiego i oddzielnie do tego baniaka podobnej pojemnosci.
    Doliczyc do tego trzeba pompe, prosty sterownik, naczynie wzbiorcze i
    przdalby sie rotametr do regulacji przeplywu. Mysle, ze gdyby dobrze
    pomyslec powinno wyjsc taniej jak to co linkowales, a przy tym uzyski
    powinny byc lepsze, a sama instalacja z kolektorem np. na dachu mniej
    widoczna.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2014-04-16 22:18:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    95

    > moze ktos ma i cos moze powiedziec na temat tego sprzetu na podstawie

    to jest coś nie do naszego klimatu.. :)

    bardzo dobre do domku eltniskowego gdzieś w Horwacji co najmniej (ale tam
    też sie sdażają mrozy).

    generalnei to jest dla krajów co najmniej śródziemnomorskich.

    najzabawniejsza jest idea aby w zimie grzać to grzałak elektryczną...

    założes ei że snieg nie bezie na zbiorniku zalegała :)

  • 5. Data: 2014-04-16 22:40:44
    Od: Budyń <b...@r...pl>

> [...]
    > najzabawniejsza jest idea aby w zimie grzać to grzałak elektryczną...
    > założes ei że snieg nie bezie na zbiorniku zalegała :)

    też bym sie napił :)

    b.

  • 6. Data: 2014-04-17 00:04:06
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-04-16 22:40, Budyń pisze:

    > też bym sie napił :)

    Mam dziwnie podobne skojarzenia. :-))

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2014-04-17 01:03:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

    > Mam dziwnie podobne skojarzenia. :-))

    walll sie :)

    jak szybko piszę to mi sie literki połykają a czasem kolejność zmienia... :)