  • 11. Data: 2017-02-10 08:40:35
    Temat: Re: cegla na drewnie
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Wycofuję się.
    W końcu jedna szafka nie będzie ważyła więcej, niż 50 kg.Z gratami- niech 80
    waży.To na 32 mm deskach spoko postawisz kilka.Najwyżej troszkę legary się ugną.
    Jeśli zdrowe.W końcu kiedyś stropy tylko drewniane były.
    Ja pisałem, jak to ja bym zrobił.Jak to zrobi właściciel- nie moje zmartwienie.
    pozdro. abomito.
    P.S. A ile luzu jest pod podłogą?

  • 12. Data: 2017-02-10 10:46:23
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 9 lutego 2017 22:47:58 UTC+1 użytkownik doktorek napisał:
    > taki kupilem dom, z taka podloga :)
    > ale, ok, sciagne te dechy i wyleje plyte.

    Seka seka.

    Ty sie zastanów co wy tam chcecie i jaki ma byc zakres zmian.
    Bo równie dobrze mozna zrobić scianke z kartongipsu oklejona ladnymi plytkami które
    beda udawac cegły, kamienie czy biedronki.
    I będzie ok, bo lekkie.

    Chłopaki sie tu przejmuja waga tych scianek (bo jak zrozumiałem to maja byc takie
    ceglane jakby przegródki/boksy) a tak naprawde trzeba by sie zastanowic czy da sie je
    dobrze zakotwić do sciany i na ile stabilnie one by na tej podłodze stały bo drewno
    pracuje i scianka może popekac przy scianie...

    Taki remont zaczyna sie od "płytek na kawałku sciany" a konczy sie na rwaniu tynków,
    podłóg i instalacji i robieniu całości.

    W tym przypadku ja bym zaplanowal gdzie i jak te szafki maja stanąć i tylko powycinał
    podłoge pod tymi sciankami. I to też nie całą jesli sie da. Ale zanim sie za to
    zabierzesz to musisz sprawdzić co jest pod spodem. Bo może byc parter bez piwnicy a
    może być piwnica z ceglanymi sklepieniami i na nich stawiać sobie ciężarów byle gdzie
    nie można.

  • 13. Data: 2017-02-10 11:43:37
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    nie, nie, piwnicy pod tym nie ma

  • 14. Data: 2017-02-10 17:02:27
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > nie, nie, piwnicy pod tym nie ma

    Dobre i to.Dzięki.Najpierw jednak parę słów ogólnie: Przyszła tutaj jaka dziwna
    maniera:ktoś coś chce i mu pomóż.Spoko.Już kilka takich postów było.
    A co to, jaka wróżka Dobrusia jestem, czy co?
    Ale przykładowo tutaj:
    Czy te szafki maję stać przy ścianie, czy pośrodku pomieszczenia?
    Ile ich będzie?
    W jakim stanie jest podłoga? (wygląda na dobrą)
    Jak są rozstawione legary? ( wiesz, tam są gwożdzie)
    W jakim są stanie, gdzie są ( jeśli są) " babki"? (podpory)
    I jeszcze parę pytań pomocniczych.
    Teraz tak: wszystkie meble to skrzynie.Ustawiasz sobie w rządku ,
    poziomujesz,podkładasz kliny i gra.Tutaj: stawiasz jedną ściankę, potem
    drugą...spoko.Przy trzeciej okazuje się, że pierwsza pochyla się w lewo.
    Co robisz?Albo: przy czwartej legar nie wytrzymał.Przy meblach skrzyniowych sprawa
    jest prosta.wyjmujesz ewentualnie statki, przestawiasz meble ( najwyżej
    rozmontowane) i spoko.
    Tutaj- szlag trafił statki, ale szafek też nie ma- popękały.Kłopot jest większy.
    Ja mówię , jak ja bym zrobił.Jak to zrobi właściciel- jego zmartwienie.Ale nie
    wolno mi doradzać tak, żeby wyszło żle.
    Pozdro.abomito

  • 15. Data: 2017-02-11 09:47:48
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    Abomito - bardzo Ci dziekuje za konkretne wypunktowanie.
    Nie mam juz watpliwosci, ze trzeba wylac troche betonu.
    Szafki beda przy scianie. Te scianki z cegiel beda pod katem prostym do
    sciany i rownolegle
    do legarow pod podloga. Czasem scianka wyjdzie na legarze ale nie zawsze.
    Ugnie sie na 100%. jak nie natyczmiast to za niedlugi czas.
    To teraz pytanie takie:
    sciagne deski i odslonie legary by wylac plyte.
    jak zabezpieczecy legary przed betonem? Bo chyba nie moge ich ciachnac do
    konca pozostalej podlogi?

  • 16. Data: 2017-02-11 11:52:04
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2017-02-11 o 09:47, doktorek pisze:
> [...]
    > sciagne deski i odslonie legary by wylac plyte.
    > jak zabezpieczecy legary przed betonem? Bo chyba nie moge ich ciachnac

    Dlaczego nie? wytnij ten cały kawałek podłogi razem z legarami, murki
    wymurował od betonu (legary masz na stropie? czy innym betonie?)
    przestrzeń wypełnił cegłami i wyrównał wylewką do poziomu podłogi
    dewnianej lub tyle żeby jeszcze np płytki przykleić.
    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 17. Data: 2017-02-11 12:26:38
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > jak zabezpieczecy legary przed betonem? Bo chyba nie moge ich ciachnac do
    > konca pozostalej podlogi?

    Gdy się do nich dostaniesz, ocenisz ich stan. W zasadzie wystarczyło owinąć ich
    papą.Smród z papy zabijało robactwo,a -ponieważ nie była ściśle dopasowana- umożliwia
    ruch powietrza.Jednak pod ścianami pewno masz podpory.Nikt nie stawiał legarów na
    gruncie! Więc możesz takie same podpory (płaski kawałek betonu, kawałek papy i dwa
    kliny) dać przed swoją konstrukcją, potem wyciąć przeszkadzający kawałek i spoko.
    Możesz również wylać płytę (5cm wystarczy) pod legarami, a na niej postawić słupki z
    cegieł do samej góry.Na poziomie podłogi zrobić dno właściwej szafki.Schowek pod
    spodem czasem może się przydać.Ale nie można murować na legarach.
    Pozdro.abomito

  • 18. Data: 2017-02-11 14:20:32
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    ooo, swietny posmysl.
    Bardzo dziekuje za pomoc :)

    Użytkownik "abomito" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

  • 19. Data: 2017-02-13 17:09:03
    Od: krak <s...@g...pl>

    Jeśli chcesz lżej to zastosuj inny, lżejszy materiał wewnątrz a tylko
    fronty zrób z tych cegieł. Jeśli chcesz położyć blat kamienny to jest
    zdecydowanie mniej elastyczny od drzewnego a tym samym musisz zwrócić
    uwagę na tę podłogę żeby Ci się nie podzielił.