  • 11. Data: 2010-10-19 16:46:26
    Temat: Re: chleb znowu...
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:4cbdc786$0$21005$65785112@news.neostrada.pl...

    > "zlotowinfo" <u...@g...pl> wrote in message
    >
    > Sam nie pękł, ponad to piszę o największej do tej pory 986 z
    > mechanizmem mielącym "8" (w komplecie) i dodatkowo mechnizm mielący "5" z
    > 886 z jego

    tylko jedno pytanie czy tryb łączący jest z plastyku?

    bynajmniej 586 przy dużym obciążeniu nie wyhamuje
    ponoć wyższe modele tak robią

  • 12. Data: 2010-10-19 16:55:18
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    > Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > tylko jedno pytanie czy tryb łączący jest z plastyku?
    >
    > bynajmniej 586 przy dużym obciążeniu nie wyhamuje
    > ponoć wyższe modele tak robią

    Z poliamidu (bardzo tani) jest elementem bezpieczeństwa - wysypuje się przy
    przeciążeniu. Dzięki temu po awarii naprawa jest prosta i tania, taki trybik
    chroni Twoją kieszeń przed nadmiernymi kosztami naprawy. W zestawie mam
    zapasowy i kupić go można skolko ugodno.

  • 13. Data: 2010-10-19 18:14:19
    Od: "kika" <w...@w...pl>

    ?
    Masz rację. Zelmer jest najlepszy. Moja stara maszynka Zelmer służyła mi
    ok 20 lat. Kupiłam nową też Zelmer. Już 6 lat działa wspaniale.

  • 14. Data: 2010-10-20 10:07:40
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    jak wspominałem miałem 1 dzień 586+szatkownica
    zmieliłem na grubsze wiórki, za grube były
    drobe wiórki też jakieś za grube

    jednak w tej materii zwykła tarka lepsza

  • 15. Data: 2010-10-20 10:08:42
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    czyli jak rozumiem młynek żarnowy, także w zelmerze rządzi się innymi
    zasadami, i będzie mielił tyle ile da radę bo nie ma tam mechanizmu
    ślimakowego który napiera

  • 16. Data: 2010-10-20 10:11:47
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    kumpel mi przywiózł zmieloną mąkę w worku ok. 20kg
    teraz mam pewne obawy odnośnie przechowywania

    może przesypać do jakiś torebek papierowych lub foliowych
    czy zostawić jak jest i się nie przejmować
    a tylko trochę od czasu do czasu przesypać do podręcznego pojemnika

  • 17. Data: 2010-10-20 10:26:41
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 20 Oct 2010 12:11:47 +0200, zlotowinfo napisał(a):

> [...]
    > czy zostawić jak jest i się nie przejmować
    > a tylko trochę od czasu do czasu przesypać do podręcznego pojemnika

    Pamiętając postępowanie mojej babci mogę powiedzieć, że: wsadź w drugi
    worek płócienny (lub starą poszewkę) i trzymaj zawiązaną, w ciemnym,
    przewiewnym ale nie wilgotnym miejscu. I raz na miesiac przesyp ostrożnie
    do czystego worka - też podwójnego. Mąka musi być wietrzona poprzez
    przesypywanie, jak ziarno. Jednak musi być przechowywana w ciemnym, suchym
    i chłodnym miejscu, no i powinieneś ją zużyć góra w pół roku przy dobrym
    przechowywaniu, inaczej w ciagu 3 miesięcy.
    Poza tym:
    http://www.google.pl/#hl=pl&source=hp&biw=1280&bih=6
    46&q=%22jak+przechowywa%C4%87+m%C4%85k%C4%99%22&aq=f
    &aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=590116d0eb2a72ba

  • 18. Data: 2010-10-20 12:04:00
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    > jak wspominałem miałem 1 dzień 586+szatkownica
    > zmieliłem na grubsze wiórki, za grube były
    > drobe wiórki też jakieś za grube
    >
    > jednak w tej materii zwykła tarka lepsza

    Jedno nie wyklucza drugiego. Ja piszę o maszynce 986, a nie 586 - inne
    konstrukcje choć zewnętrznie podobne do siebie.

  • 19. Data: 2010-10-20 12:05:37
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    > czyli jak rozumiem młynek żarnowy, także w zelmerze rządzi się innymi
    > zasadami, i będzie mielił tyle ile da radę bo nie ma tam mechanizmu
    > ślimakowego który napiera

    Ależ jest, ale we wszystkim należy zachować umiar i nie wymagać od małych
    maszynek domowych wydajności śrutownika do paszy dla koni...

  • 20. Data: 2010-10-20 12:06:41
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

> [...]
    46&q=%22jak+przechowywa%C4%87+m%C4%85k%C4%99%22&aq=f
    &aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=590116d0eb2a72ba

    Podglądacze.