  • 1. Data: 2009-08-02 20:33:54
    Temat: chudziak pod ławy
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Czy to trzeba koniecznie dawać?
    Grunt kamienisty z domieszką żwiru po 30 cm humusu(dawne koryto górskiej
    rzeki) woda na około 10 metrach.
    Teren raczej suchy.

    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com

  • 2. Data: 2009-08-02 20:43:52
    Temat: Re: chudziak pod ławy
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mirek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy to trzeba koniecznie dawać?
    > Grunt kamienisty z domieszką żwiru po 30 cm humusu(dawne koryto górskiej
> [...]

    trzeba
    po pierwsze
    sluzy do wyrownania nienaruszonego gruntu w wykopie
    po drugie lawy masz zbrojone, nie ustawisz tego porzadnie bez podbudowy jaka
    daje chudziak
    ze o wygodzie nie wspomne

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-08-02 20:59:10
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

> [...]
    > sluzy do wyrownania nienaruszonego gruntu w wykopie
    > po drugie lawy masz zbrojone, nie ustawisz tego porzadnie bez podbudowy

    Czy pod chudziak powinno się stosować podsypkę piaskową zagęszczoną?
    Mam w miejscu gdzie będa piwnice płyte betonową 15 cm i pod nią musi być
    piasek zagęszczony, ale pytanie czy pod resztą budynku gdzie nie ma piwnicy
    ale ławy sa na tym samym poziomie też dawać podsypkę aby zachować
    jednorodnośc podłoża w razie przyszłego osiadania. (żeby piwnice nie
    oderwały ise od reszty budynku)

    --
    Mariusz

  • 4. Data: 2009-08-02 23:44:24
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > piwnicy ale ławy sa na tym samym poziomie też dawać podsypkę aby zachować
    > jednorodnośc podłoża w razie przyszłego osiadania. (żeby piwnice nie

    Zalezy pod ktory chudziak
    ten pod lawy idzie na nienaruszony grunt i tu nie trzeba nic wiecej
    a u ciebie o ile dobrze zrozumialem trzeba zasypac fundament jakas pospolka
    zagescic ja
    a pod chudziak pod posadzke jak najbardziej zageszczony piasek w czesci
    niepodpiwniczonej
    chyba ze ci nie zalezy na kosztach wtedy mozesz lac na nienaruszony grunt i
    na ten zageszczony wokol fundamentu
    ale plyta wyjdzie pewnie grubawa...
    piasek zazwyczaj robi za najtanszy wypelniacz zeby uzyskac potrzebne poziomy

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 5. Data: 2009-08-03 05:48:07
    Od: "ts" <w...@o...pl>

    > Czy to trzeba koniecznie dawać?

    To jeszcze zależy, czy wylewasz ławę w deskowaniu, czy bezpośrednio w wykop.
    Ja lałem w wykop bez chudziaka, bo się bałem, że w czasie schnięcia
    chudziaka może popadać. Wykop był świeży, ostatnie 10 cm zdjęte łopatą,
    zbrojenie 7,5 cm nad dnem wykopu. Jak by ława była w deskowaniu, to bym dał
    chudziak.

    Pozdrawiam,
    ts

  • 6. Data: 2009-08-03 08:06:55
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

> [...]
    > i na ten zageszczony wokol fundamentu
    > ale plyta wyjdzie pewnie grubawa...
    > piasek zazwyczaj robi za najtanszy wypelniacz zeby uzyskac potrzebne

    Chodzi mi o to, że pod 1/3 budynku jest piwnica - ma płytę betonową, na niej
    izolacje i gruba (40 cm) płyta dociskowa. Pod resztą budynku sa ławy, ale na
    tym samym poziomie jest spód ławy co spód tej płyty betonowej.
    Pod płytą m uszę wybracv więcej i zagęścić piaskiem 20-30cm bo tak to jest
    wymyślone - ona jest za duża - trzeba mieć pewnośc, że podłoże jest ok. I
    teraz czy tak samo zrobić pod chudziakiem ław - żeby grunt był jednolity pod
    całym funamentem (i pod ławami i pod płytą). nie miałem na mysli chudziaka
    "posadzek".
    Zobaczę co powie mój kierbud i majster.

    --
    Mariusz