  • 1. Data: 2010-07-28 07:26:37
    Temat: chwasty a trawa
    Od: "viena" <v...@p...onet.pl>

    Witam:)
    Zrobiony w tym roku trawnik (10 arów) bardzo się zachwaścił. Nie chcieliśmy
    ścinać trawy i teraz mamy tam pełno różnego gatunku chwastów. Co polecacie
    na te chwasty, tak żeby nie zniszczyć trawy?
    Pozdrawiam. Viena.

  • 2. Data: 2010-07-28 07:37:34
    Temat: Re: chwasty a trawa
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "viena" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chcieliśmy ścinać trawy i teraz mamy tam pełno różnego gatunku chwastów.
    > Co polecacie na te chwasty, tak żeby nie zniszczyć trawy?

    Podstawowym sposbem jest kosiarka, którą kosimy trawy i chwasty przed ich
    kwitnieniem. W efekcie ograniczamy rozwój chwastów i pozyskujemy materiał do
    kompostowania. Uporczywe, trudne do eliminacji chwasty wyrywamy z
    korzeniami.

    Pozdrawiam zwyczajnie
    skryba

  • 3. Data: 2010-07-28 07:49:36
    Od: "viena" <v...@p...onet.pl>

    Użytkownik "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kwitnieniem. W efekcie ograniczamy rozwój chwastów i pozyskujemy materiał
    > do kompostowania. Uporczywe, trudne do eliminacji chwasty wyrywamy z

    Dziękuję za odpowiedź, gdybym chciała ją skosić w tym roku to bym to z
    pewnością zrobiła. Chodziło mi o jakieś preparaty na chwasty. Roundup
    niszczy wszystko, a mnie zależy, żeby nowa trawa została.

    Pozdrawiam. Viena

  • 4. Data: 2010-07-28 08:03:27
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "viena" <v...@p...onet.pl> writes:

    > Zrobiony w tym roku trawnik (10 arów) bardzo się zachwaścił. Nie chcieliśmy
    > ścinać trawy i teraz mamy tam pełno różnego gatunku chwastów. Co polecacie
    > na te chwasty, tak żeby nie zniszczyć trawy?

    Tak to nie ma. Jak chcesz trawnik z samej trawy, to musisz kosić.

    Jak chcesz niekoszoną łąkę, to nie nazywasz pięknych kwitnących roślin
    chwastami.

    MJ

  • 5. Data: 2010-07-28 10:58:49
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    > Dziękuję za odpowiedź, gdybym chciała ją skosić w tym roku to bym to z
    > pewnością zrobiła. Chodziło mi o jakieś preparaty na chwasty. Roundup
    > niszczy wszystko, a mnie zależy, żeby nowa trawa została.

    Chwastoks lub Chwastoks Turbo. Jeśli jednak występują również skrzypy to
    "Starane" ale on "bierze" wszystko łącznie z trawą. Można jednak zastosować
    metodę pędzelkowania środkiem (w odpowiednim stężeniu) tylko tych roślin,
    których chcesz się pozbyć. Plecy rozbolą na takim obszarze jaki masz a
    skutek bedzie taki sam jak wyrywanie. Tyle tylko, że środek chwastobójczy
    kosztuje. Nie stosuj stężenia ŚOR większego niż zalecane.

    Pozdrawiam konkretnie
    skryba

  • 6. Data: 2010-07-28 17:14:36
    Od: "johnny" <j...@p...pl>

    Użytkownik "skryba ogorodowy" chyba coś zajarał:

    > Jeśli jednak występują również skrzypy to "Starane" ale on "bierze"
    > wszystko łącznie z trawą.

    Skryba, nie wiem co paliłeś, ale rób to dopiero po napisaniu postów na
    grupe;-) Takiega babola tom daaaawno nie czytał. Starane jest
    jaknajbardziej skutecznym i popularnym środkiem do zwalczania dwuliściennych
    na trawnikach.

    Pozdrawiam prostująco Johnny

  • 7. Data: 2010-07-28 18:31:33
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "johnny" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Skryba, nie wiem co paliłeś, ale rób to dopiero po napisaniu postów na
    > grupe;-)

    Fakt. Chyba mnie przymuliło. Pamięć bywa zawodna - no i ta skleroza pewnie
    się wysiliła.. Ale nic nie paliłem. Choć może to po wypalaniu wyciętych po
    zbiorze krzaczorów malin. Skoro to tak kopie, to może niechcący mamy jakiś
    nowy patencik.
    :-)

    Pozdrawiam wynalazczo
    skryba

  • 8. Data: 2010-07-28 18:40:13
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > Fakt. Chyba mnie przymuliło. Pamięć bywa zawodna - no i ta skleroza
    > pewnie się wysiliła..
    Hejka. Tak zostają ukarane złośliwości wobec mnie oraz oszczędzanie na
    programach ochrony roślin. ;-)
    Pozdrawiam oliwnie Ja...cki

  • 9. Data: 2010-08-01 20:08:23
    Od: "viena" <v...@p...onet.pl>

    Dziękuję Wszystkim za wypowiedzi. W sklepach w moim mieście znalazłam:

    Chwastox 250 ml na 1250 m2 - 50 zł
    Starane 100 ml na 1000 m2 - 47 zł
    Mniszek 100 ml na 500 m2 - 34 zł

    W internecie jedynie chwastox znalazłam w korzystnej cenie (1 l po ok.44 zł
    z przesyłką). Sprzedawcy zalecali skosznie trawy przed opryskiem.
    Twierdzili, że skoro ta trawa była dopiero wysiana to może być jeszcze słaba
    i taki oprysk mógłby jej zaszkodzić. Należy skosić, poczekać, aż znowu
    pojawią się chwasty a na nich listki i dopiero wtedy zrobić oprysk. Przy
    czym, tak jak radził Skryba nie można przekraczać zalecanego stężenia. A
    jednak koszenie... :)
    Pozdrawiam.Viena