  • 11. Data: 2013-07-04 14:36:37
    Temat: Re: chyba polało do uli z lip
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 3 Jul 2013 21:49:18 +0200, Wędrowniczek napisał(a):

    > Użytkownik "Ikselka" napisał:
    > [...]
    > Dnia Tue, 02 Jul 2013 19:27:51 +0200, SJS napisał(a):
    > [...]
    >
    > Ciągle czekamy na przetłumaczenie konwersacji na jęz. polski :)

    Najkrócej - nakrop to świeżo przyniesiony (czyli rzadki) miodek, ułożony w
    postaci KROPelek - żeby szybciej odparował i zagęścił się :-)
    --
    XL
    "Szczęście jest jak motyl, ścigaj je, a umknie ci. Usiądź spokojnie, a

  • 12. Data: 2013-07-04 14:37:00
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 04 Jul 2013 09:06:30 +0200, wolim napisał(a):

    > Tłumaczę: dziś będzie miód.
    >
    > :)

    :-)))

  • 13. Data: 2013-07-04 15:29:47
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 4 Jul 2013 14:36:37 +0200, Ikselka napisał(a):

    > Najkrócej - nakrop to świeżo przyniesiony (czyli rzadki) miodek, ułożony w
    > postaci KROPelek - żeby szybciej odparował i zagęścił się :-)

    ...natomiast "poszywanie" to zapełnianie komórek plastra zagęszczonym
    miodem i przykrywanie ich wieczkami woskowymi. "Poszywanie" od rzeczownika
    "poszycie" - warstwa okrywająca (dachu czy innej powierzchni) :-)

  • 14. Data: 2013-07-07 11:30:59
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W większości poszyty
    przy nalewaniu robi się górka
    z dwóch dało 8 l
    trzeci - złośliwy zwykle mimo osłabienia przez przestawienie uli dał
    wyjąć tylko jedną ramkę i powiedział - nie dam tak skutecznie, że pomimo
    pełnej nadstawki, pełnych bocznych ramek -- tak po dwa i pół kilo każda
    dałem mu spokój
    poczekam na uderzenie miodu to wtedy może dadzą zajrzeć
    lipa właśnie kończy miodzenie
    --
    Pszczoły podczas pierwszego oblotu zapamiętują miejsce położenia wylotka
    Jeśli wylotki są dwa to wszystko wskazuje na to, że przez całe swoje
    zycie pszczoła korzysta z tego z którego wyszła na zewnątrz ula po raz
    pierwszy nie zauważając nawet drugiego
    Skąd to wiem?
    Pokażę film który zrobiłem wczoraj
    Po zamianie miejscami uli z który jeden miał dwa wylotki a drugi jeden
    pszczoły w tym miejscu gdzie wcześniej stał ul z dwoma wylotkami
    pracowicie na ściance szukają wylotka pomimo widocznego o kilkanaście
    centymetrów niżej wylotka czynnego
    --
    Tak czytam o uzywanym przez Rosjan paliwie do rakiet, niezwykle
    toksycznym paliwie które w zetknięciu się z powietrzem zmienia się chyba

  • 15. Data: 2013-07-07 12:04:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan SJS napisał:

> [...]
    > pszczoły w tym miejscu gdzie wcześniej stał ul z dwoma wylotkami
    > pracowicie na ściance szukają wylotka pomimo widocznego o kilkanaście

    Człowiek nie pszczoła -- uczy się przez całe życie. Do tej pory byłem
    przekonany, że ta dziura na pszczoły zrobiona w ulu nazywa się "wylotka".
    A tu proszę, okazuje się, że to chłopczyk -- wylotek.

    Jarek

    --
    Można tak robić forsę
    można też się bawić

  • 16. Data: 2013-07-07 12:21:23
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 07 Jul 2013 11:30:59 +0200, SJS napisał(a):

    > W większości poszyty
    > przy nalewaniu robi się górka

    Górka to mało, powinien być stożek kręcony, jak lody carpigiani :-)
    http://prawdziwemiody.pl/img/zdjecia/_big/miod_lipow
    y_2.jpg?1339596758216

  • 17. Data: 2013-07-08 11:28:35
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 07 Jul 2013 11:30:59 +0200, SJS napisał(a):

    > poczekam na uderzenie miodu to wtedy może dadzą zajrzeć

    U mnie za dwa-trzy dni, bo teraz nie mamy czasu.

    > lipa właśnie kończy miodzenie

    W pełni.
    --
    "Czarnecki Marek, Onyszkiewicz, Piskorski, Staniszewska,
    Wielowieyski, Buzek, Chmielewski, Gacek, Jałowiecki, Lewandowski, Olbrycht,