  • 1. Data: 2014-05-18 21:03:40
    Temat: cieknace kominy
    Od: Marcin Ł <k...@g...pl>

    witam,

    po ostatnich ulewach zauwazylem ze kominy sa mokre.
    po ogledzinach i rozmowach z majstarmi winna jest zaprawa z ktorej kominy sa
    murowane.
    dom w trakcie budowy mozna jeszcze wszystko poprawic ale dekarz powiedzial
    ze te zaprawy sa g warte i do kominow sie nie nadaja. opcja padla na poprawe
    fug i ich impregnacje czy to dobre pomysl?
    ewentualnie obicie kominow blacha co mi sie srednio usmiecha... sa jakies
    inne sposoby na przeciekajace zaprawy kominowe?
    obrobka jest wykonana dobrze na 99,9% winna jest spoina klinkieru. kominow
    mam 3szt. i wszystkie sa w podobnym stanie... dom po tynkach i lada dzien
    wpada hydraulik.

  • 2. Data: 2014-05-19 13:22:29
    Temat: Re: cieknace kominy
    Od: ad <a...@w...pl>

    W dniu 2014-05-18 21:03, Marcin Ł pisze:
    > witam,
    >
    > po ostatnich ulewach zauwazylem ze kominy sa mokre.
    > po ogledzinach i rozmowach z majstarmi winna jest zaprawa z ktorej
    > kominy sa murowane.

    Często w takim przypadku podstawą problemu są pozorne oszczedności w
    postaci zastosowania cegły klinkierowej dziurawki.
    Kominy masz wymurowane w całości z cegły pełnej czy masz gdzieś dziurawkę?

  • 3. Data: 2014-05-19 18:36:55
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 18.05.2014 o 21:03 Marcin Ł <k...@g...pl> pisze:

    > witam,
    >
    > po ostatnich ulewach zauwazylem ze kominy sa mokre.

    Obstawiam komin z "dziurawki" - oklej go styropianem, zrób tynk w kolorze
    elewacji, zrób nową obróbkę i zapomnij o problemie. Impregnowanie fug,
    cegły, silikonowanie - to "pudrowanie syfa" - za 3 sezony znowu napiszesz
    o cieknących kominach.
    Oczywiście możesz też wymurować kominy od dachu z pełnej cegły...

    TG

  • 4. Data: 2014-05-20 10:17:04
    Od: "Netopeerek" <n...@g...com>

    Użytkownik "ad" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Często w takim przypadku podstawą problemu są pozorne oszczedności w
    > postaci zastosowania cegły klinkierowej dziurawki.
    > Kominy masz wymurowane w całości z cegły pełnej czy masz gdzieś dziurawkę?

    Mam kominy z dziurawki i nic nie ciknie już 10 lat.

  • 5. Data: 2014-05-22 14:01:48
    Od: Marcin Ł <k...@g...pl>

    Użytkownik "Netopeerek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]

    > Kominy masz wymurowane w całości z cegły pełnej czy masz gdzieś dziurawkę?

    Mam kominy z dziurawki i nic nie ciknie już 10 lat.

    jednak kominy OK
    czapki puszczaly wode szczelinami ale poprawka + obrobka blacha zalatwi
    sprawe