  • 111. Data: 2013-10-29 11:25:14
    Temat: Re: ciep?o systemowe
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 października 2013 10:19:08 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    >Oczywiscie wiem, ze mozna sobie dodac do galerii,

    Tylko uwazaj wtedy żebyś gdzieś kiedyś nieopatrzniej nie "odptaszył" czegoś i galerie
    zostaną udostepnione w necie;)

  • 112. Data: 2013-10-29 12:26:45
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Nie mozesz przelaczac sie miedzy oknami katalogu i przegladarki zdjec.
    > Klikasz zdjecie i wyskakuje kolejny ekran. Mozesz strzalkami ogladac
    > zdjecia ale tylko w tym katalogu. Zeby przejsc do innego katalogu musisz
    > wrocic na pulpit.

    Nie wiem czy w końcu zrozumiałem - Chodzi Ci o oglądanie zdjęć z wielu
    katalogów i przechodzenie pomiędzy nimi strzałkami? W 7 tak to nie działało.
    Przechodzenie strzałkami działało wewnątrz katalogu (w pętli) po ostatnim
    było pierwsze z tego samego katalogu.

    > Jak je zaznaczysz. Jak szukasz konkretnego to musisz jak ze zdjeciami
    > przechodzic te sama procedure. Klikniecie pozycji w katalogu i przeskok w
    > zaswiaty.
    > Pozniej powrot na pulpit i znow zaswiaty.

    Nie rozumiem. Zajmuję się na co dzień komputerami ale szczerze powiedziawszy
    z Twojego opisu nie rozumiem problemu. Co to jest przeskok w zaświaty?

    > Mowilem, ze nie potrzebuje pokazu slajdow.

    Jakich slajdów? Pisze o muzyce. Mam naprawdę szczere chęci zrozumieć Twoją
    wypowiedź ale nie umiem :-(

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 113. Data: 2013-10-29 13:13:04
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-10-29 12:26, Ergie pisze:
> [...]
    > działało. Przechodzenie strzałkami działało wewnątrz katalogu (w pętli)
    > po ostatnim było pierwsze z tego samego katalogu.

    Pozbadz sie zalozenia, ze ogladam zdjecia w petli.
    Zdjecia sa w rozych katalogach. Jak robisz np. makro czegos tam i
    czekasz np. na jakas pozycje owada to masz w ten sposob kilka -
    kilkanascie zdjec, a jak w serii to i kilkadziesiat. Na miniaturce
    wszystkie wygladaja tak samo. W win 8 klikasz powiedzmy pierwsze z nich
    i system przenosi Cie do jakiejs przegladarki ktora nie jest w oknie.
    Owszem strzalkami mozesz sobie przejrzec te zdjecia w jednym katalogu,
    ale w zaden sposob nie mozesz wybrac, skopiowac czy chocby zapamietac
    pozycje w katalogu. Sprawa sie komplikuje jeszcze bardziej jak katalogow
    jest wiele. I teraz powiedzmy ze znalazles zdjecie ktore chcesz
    zachowac. Powrot na pulpit i co widzisz? Znow tylko miniaturki bez
    zaznaczonego ostatnio ogladanego zdjecia. Skad wiesz ktore zdjecie
    wybrales w przegladarce? W XP robilo sie to z marszu, a tu ktos wymyslil
    sobie, ze komputera uzywa sie do jak to piszesz zaznaczenia i ogladania
    albo sluchania po kolei jak leci. Mnie takie podejscie do kompa prawde
    mowiac nie satysfakcjonuje i dlatego uwazam, ze ten system to krok
    wstecz. Komputer goniacy tablety czy telefony to troche jakby ulomnosc
    koncepcji poniewaz tenze to chyba jednak stadium wyzsze.

    > Nie rozumiem. Zajmuję się na co dzień komputerami ale szczerze
    > powiedziawszy z Twojego opisu nie rozumiem problemu. Co to jest przeskok
    > w zaświaty?

    Zaswiaty to ta kretynska przegladarka zajmujaca caly ekran, koloru
    czarnego jak noc z brakiem podstawowych opcji, pojawiajaca sie na calym
    ekranie i sprawia wrazenie jakby nie byla stad.

    > Jakich slajdów? Pisze o muzyce. Mam naprawdę szczere chęci zrozumieć
    > Twoją wypowiedź ale nie umiem :-(

    To jest analogia do zdjec. Muzyka w petli mnie nie interesuje jak chce
    sobie wybrac konkretne utwory do nagrania plyty, czy przeniesienia na
    pena. Jeszcze mnie tak nie pogielo zeby sluchac muzy w domu z laptopa.

    Pozdro.. TK

  • 114. Data: 2013-10-29 14:03:09
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > sobie przejrzec te zdjecia w jednym katalogu, ale w zaden sposob nie
    > mozesz wybrac, skopiowac czy chocby zapamietac pozycje w katalogu.

    Dokładnie tak samo działa to w 7! Jedyny sposób to spojrzenie na pasek
    tytułu gdzie jest wyświetlana nazwa pliku.

> [...]
    > powiedzmy ze znalazles zdjecie ktore chcesz zachowac. Powrot na pulpit i
    > co widzisz? Znow tylko miniaturki bez zaznaczonego ostatnio ogladanego

    Jak wyżej w 7 jest tak samo!

    > Skad wiesz ktore zdjecie wybrales w przegladarce? W XP robilo sie to z
    > marszu, a tu ktos wymyslil sobie, ze komputera uzywa sie do jak to piszesz
    > zaznaczenia i ogladania albo sluchania po kolei jak leci.

    Nie pamiętam jak było w XP.

    > Zaswiaty to ta kretynska przegladarka zajmujaca caly ekran, koloru
    > czarnego jak noc z brakiem podstawowych opcji, pojawiajaca sie na calym
    > ekranie i sprawia wrazenie jakby nie byla stad.

    Ok, rozumiem :-)

    > To jest analogia do zdjec. Muzyka w petli mnie nie interesuje jak chce
    > sobie wybrac konkretne utwory do nagrania plyty, czy przeniesienia na
    > pena.

    Dalej nie rozumiem, co było możliwe w 7 a nie jest możliwe w 8 odnośnie
    muzyki. W 7 jak wybiorę plik mp3 i go dwukliknę to się odtwarza tylko on nie
    ma możliwości przechodzenia następny/poprzedni. Dopiero jak jest lista to
    wtedy możliwa jest nawigacja.

    > Jeszcze mnie tak nie pogielo zeby sluchac muzy w domu z laptopa.

    Mam stacjonarny PC i jest to mój jedyny odtwarzacz płyt i mp3, ale mam
    znośny wzmacniacz i dobre głośniki.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 115. Data: 2013-10-29 14:51:30
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-10-29 14:03, Ergie pisze:

    > Dokładnie tak samo działa to w 7! Jedyny sposób to spojrzenie na pasek
    > tytułu gdzie jest wyświetlana nazwa pliku.

    Widzisz, nazwa pliku to juz polowa sukcesu. Normalnie robi sie tak, ze
    ustawia sie obok siebie dwa okna. W jednym otwarta przegladarke, a w
    drugim zawartosc katalogu i oba sa obok siebie. Mozesz sobie wybrac
    mysza co dziesiate zdjecie jak Ci pasuje.

    > Jak wyżej w 7 jest tak samo!

    No skad. Juz w samej przegladarce mogles skopiowac zdjecie, usunac je,
    czy chocby zobaczyc nazwe pliku. Nie wspomne o magicznych dwoch oknach
    obok siebie. O ironio semantyka slowa windows w zaden sposob nie wiaze
    sie z kafelkami. A jak pamietam historie i sukces, czy raczej ewolucje
    systemow operacyjnych w strone wiekszej dostepnosci dla ludu, to glownie
    byl on scisle zwiazany z koncepcja okienek wlasnie. Takie arhaiczne gui
    Unix'a nie przyjelo sie wogole, mimo, ze sam system jest
    nieporownywalnie lepszy. Dlatego uwazam, ze osemka koncepcyjnie jest
    krokiem wstecz. Wielowadkowosc i jej przejrzystosc traci myszka w win 8.
    Nawet nie wiadomo jak zamknac wlaczony odtwarzacz poza pauza.

    > Nie pamiętam jak było w XP.

    Tak jak w 7.

> [...]
    > muzyki. W 7 jak wybiorę plik mp3 i go dwukliknę to się odtwarza tylko on
    > nie ma możliwości przechodzenia następny/poprzedni. Dopiero jak jest

    Nie chodzi o to co jest mozliwe, bo mozliwe jest w obu systemach. Win 8
    jawi sie calkowicie nieprzyjaznie jak chcesz na nim zrobic cos wiecej
    niz tylko odtwarzac. W 7 miales otwarte okno katalogu. Dwuklikniecie
    otwieralo plik i mogles go sluchac powiedzmy piec sekund, zamknac, albo
    dwukliknac kolejny plik by posluchac piec sekund. Mogles go "lapac"
    mysza i wrzucic do dowolnego katalogu na pulpicie. Wszystko przejrzyste
    i widoczne, bez zaswiatow jakby zyjacych wlasnym zyciem. Mam czasem
    wrazenie, ze na ten pomysl wpadl ktos z roszczepieniem osobowosci i tacy
    sami rozszczepiency akceptowali te koncepcje. Jakos nie potrafie
    zrozumiec z jednej strony przejrzystosci pulpitu, otwartych na nim
    katalogow i po dwukliku ukazuje sie jakies dziwne cos, co wogole nie
    przypomina ekranu z przed sekundy.

    > Mam stacjonarny PC i jest to mój jedyny odtwarzacz płyt i mp3, ale mam
    > znośny wzmacniacz i dobre głośniki.

    O wlasnie. Ja nie mam stacjonarnego. Uzywamy wylacznie laptopow.

    Pozdro.. TK

  • 116. Data: 2013-10-29 15:36:48
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > chocby zobaczyc nazwe pliku. Nie wspomne o magicznych dwoch oknach obok
    > siebie. O ironio semantyka slowa windows w zaden sposob nie wiaze sie z

    Dobra już rozumiem :-) Tobie chodzi aby okienko podglądu zdjęcia nie
    wyskakiwało na cały ekran tylko było obok okienka z zawartością katalogu. W
    takim razie nie wiem, czy jest na to jakiś sposób bo ja tak nie pracuję, ale
    zaintrygowałeś mnie i sprawdzę w wolnej chwili.

    Ja do wyboru zdjęć używam programu do ich edycji a wbudowaną przeglądarkę
    używam tylko do pokazania komuś wybranych zdjęć i w tej kwestii nic się nie
    zmieniło.

> [...]
    > i jej przejrzystosc traci myszka w win 8.
    > Nawet nie wiadomo jak zamknac wlaczony odtwarzacz poza pauza.

    Ale po co zamykać? To jest właśnie różnica pomiędzy klasycznymi aplikacjami
    a kafelkowymi. Kafelkowe działają tak samo jak na telefonie. Wyłączasz,
    włączasz i odtwarzacz pamięta gdzie był poprzednim razem, gra jest w tym
    samym punkcie itd. Bez żadnego ręcznego zapisywania stanu itp.

    W momencie gdy ten system jest na tablecie który leży na stole. To nie ma
    znaczenia czy pracujesz z nim non stop czy co godzinę po 5 minut, on w
    międzyczasie będzie się usypiał i wznawiał oszczędzając energię a dla
    uruchomionych aplikacji będzie to niezauważalne.

    Sprzedaż tabletów już przekroczyła albo lada dzień przekroczy sprzedaż
    pecetów. Czy nam się to podoba czy nie ewolucja idzie w kierunku urządzeń
    podręcznych zawsze gotowych do pracy.

    > Nie chodzi o to co jest mozliwe, bo mozliwe jest w obu systemach. Win 8
    > jawi sie calkowicie nieprzyjaznie jak chcesz na nim zrobic cos wiecej niz
    > tylko odtwarzac. W 7 miales otwarte okno katalogu.

    Dobra to już zrozumiałem :-)

> [...]
    > zrozumiec z jednej strony przejrzystosci pulpitu, otwartych na nim
    > katalogow i po dwukliku ukazuje sie jakies dziwne cos, co wogole nie

    A więc potrzebujesz tradycyjnego (okienkowego a nie kafelkowego) odtwarzacza
    multimediów. Będę za kilka dni stawiał kolejnego kompa z win8 to sprawdzę
    możliwości na czystym systemie i dam znać czy coś znalazłem.

    > O wlasnie. Ja nie mam stacjonarnego. Uzywamy wylacznie laptopow.

    Toshiba robiła kiedyś laptopy z zacnymi głośnikami harman/kardon. Nie wiem,
    może nadal robi. Drugie rozwiązanie to strumieniowanie muzyki po wifi do
    wzmacniacza - wtedy laptopa nie trzeba do niczego podłączać. Ja zgrałem
    swoje płytki na kompa kilka lat temu i przyznaję że coraz rzadziej słucham
    płyt a coraz częściej mp3/wma/flac bo mnie się nie chce na półkę sięgać.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 117. Data: 2013-10-29 16:46:16
    Temat: Re: cieplo systemowe
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    ps.com...

    > W 99% przypadkow w przypadku np. samsunga masz modele:

    > 1. Golas
    > 2. Golas + SMART
    > 3. Golas + SMART + 3D

    ROTFL
    Toś teraz dał przykład. Samsungi to najbardziej marketoidalny produkt na
    rynku. Przereklamowany i nafaszerowany zbędnymi wodotryskami, a jakość
    obrazu i dźwięku daleko w tyle za konkurencją.
    Tak. Wiem, że nawet Sony kupuje matryce do swoich TV od Samsunga. Tyle,
    że TV nie kończy się na matrycy, a na jakość obrazu obecnie ma
    największy wpływ elektronika obrabiająca sygnał oraz algorytmy obróbki
    obrazu, a nie matryca, a najbardziej konwersja standardów SD do HD. Póki
    co jeszcze musimy oglądać programy w SD.
    Tu niestety Samsung daje d.... na całej linii. Jeżeli komuś się podoba
    odpustowy design oraz odpustowa i plastikowa jakość podbarwionego i
    przejaskrawionego obrazu, dźwięk jak z puszki po paście do butów i nie
    przeszkadza mu efekt rwania ruchomego obrazu oraz dzielenia na pola, nie
    przeszkadzaja mu plamy jednolitego koloru w miejscach, gdzie barwa jest
    tonowana i powinna przechodzić płynnie z jednego odcienia w drugi,
    efektu łamania linii na krawędziach wyświetlanego obrazu oraz zbyt
    wygórowana cena to Samsung jest dla niego. Jeżeli ktoś zwraca uwagę na
    jakość obrazu i dźwięku to Samsungi powinien omijać z daleka, bo w tej
    marce nie ma ani jednego modelu dla takiej osoby.

    > W ktorym miejscu?? Ja tylko zaprzeczam Twojej teorii jakoby telewizor
    > z 3D nie byl drozszy od tego bez 3D. Otorz jest drozszy - tak samo jak
    > samochod z klimatyzacja jest drozszy od tego bez klimy :)

    To nie są te same modele. Różnią się nie tylko brakiem 3D, ale także i
    wieloma innymi funkcjami.
    Ty zaś twierdziłeś, ze są to te same modele.

  • 118. Data: 2013-10-29 16:49:55
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Potrzebujesz filmu - VOD lub ----.tv

    Z całą pewnością oglądasz je na smartfonie lub cyfrowej ramce na zdjęcia
    :D
    Demagog się znalazł :)

  • 119. Data: 2013-10-29 16:50:04
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-10-29 15:36, Ergie pisze:
> [...]
    > katalogu. W takim razie nie wiem, czy jest na to jakiś sposób bo ja tak
    > nie pracuję, ale zaintrygowałeś mnie i sprawdzę w wolnej chwili.

    Radze sobie inaczej, poprostu uzywam Play Memories od producenta
    aparatu. Tylkoze wyszlo totak fajnie, ze bez tego sie nieda. Poprzednio
    bylo mozna bez instalowania czego kolwiek, a dzis jest ponoc prosciej.

    > Ja do wyboru zdjęć używam programu do ich edycji a wbudowaną
    > przeglądarkę używam tylko do pokazania komuś wybranych zdjęć i w tej
    > kwestii nic się nie zmieniło.

    Zdjecia mam pokatalogowane datami. Program sam mi to grupuje w czasie
    sciagania z aparatu przez wifi. O wiele latwiej korzysta sie z tego w
    tradycyjny sposob, bo w ten dzisiejszy musialbym miec wszystkie zdjecia
    w jednym katalogu, co przy obecnej ilosci zdjec jest raczej kiepskim
    pomyslem. Pozniej zeby cos odnalezc trzebaby przegladac metadane kazdego
    zdjecia, ew. poslugiwac sie nazwami jak w stogu siana.

    > Ale po co zamykać?

    Nie zaglebialem sie co prawda ile to zajmuje zasobow takie ciagle
    otwarte aplikacje, ale mysle, ze bez wplywu nie sa. Druga sprawa to jak
    przejade palcem po toutchpadzie by przelaczyc sie miedzy aplikacjami to
    wyskakuja mi pokolei te ktorych akurat nie chce, a sa wlaczone. Nie mam
    nic przeciwko temu, ale chcialbym miec mozliwosc zamykania tego z
    czystej wygody nie wpadania na nie.

> [...]
    > jest w tym samym punkcie itd. Bez żadnego ręcznego zapisywania stanu itp.

    W innych systemach mialem na to wplyw, a tu lepszym ma byc to, ze mnie
    ktos tego wplywu pozbawia.

> [...]
    > w międzyczasie będzie się usypiał i wznawiał oszczędzając energię a dla
    > uruchomionych aplikacji będzie to niezauważalne.

    No tak, tylko ja nie kupilem tableta. Ten system mimo paru miesiecy
    jakos czuje, ze mnie bardziej ogranicza niz daje nowe mosliwosci. Nawet
    durnego skype'a musialem szukac zeby nie laczyl sie z tym Microsoft cos tam.

    > Sprzedaż tabletów już przekroczyła albo lada dzień przekroczy sprzedaż
    > pecetów. Czy nam się to podoba czy nie ewolucja idzie w kierunku
    > urządzeń podręcznych zawsze gotowych do pracy.

    Mam w domu cos takiego jak tablet i nie mam pojecia do czego moge toto
    wykorzystac, wiec nie rozumiem. Moja nastoletnia corka jak ma do wyboru
    tablet czy komp to wybiera zdecydowanie komp. Kto to napedza nie mam
    pojecia.
    Ale ja wlasciwie nie o tym. Wiec - tablet od kompa rozni sie tym, ze do
    czegos sluzy. Zwykle zastosowanie ma bardziej czy mniej, ale relatywnie
    do kompa bardziej ograniczone. No i ktos wpadl na wspanialy pomysl
    ograniczyc mi komputer "bo tablet". Dla tego wlasnie uwazam, ze ten
    system nie jest dobry. Jest krokiem wstecz, poniewaz szereguje
    uzytkownikow swa mala elastycznoscia. Jako uzytkownik dostaje na sile
    cos czego wcale nie potrzebuje i nie mam na to zadnego wplywu, choc co
    do tego pewny calkiem byc nie moge z powodu zawilosci systemu.

> [...]
    > odtwarzacza multimediów. Będę za kilka dni stawiał kolejnego kompa z
    > win8 to sprawdzę możliwości na czystym systemie i dam znać czy coś

    Jesli chodzi o mnie to juz sobie poradzilem, ale nie sa to rozwiazania
    czysto systemowe.

    No wygodne rozwiazanie.

    Pozdro.. TK

  • 120. Data: 2013-10-29 16:58:00
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > toż właśnie o tym mówię, że przyjąłeś, że 3D jest Ci potrzebne.

    Dlaczego mi to wmawiasz?
    Przecież wyraźnie napisałęm czego poszukiwałem, a 3D traktowałem na
    zasadzie i tak jest w każdym telewizorze "z wyższej półki". Będzie to
    fajnie, bo będzie można od czasu do czasu coś fajnego obejrzeć. Nie
    będzie to też dobrze. Najważniejszymi dla mnie była jakość obrazu i
    dźwięku oraz kilka funkcji w tym internet i Skype oraz możliwość
    udostępniania domowych zasobów w sieci.

    > use Linux Luke :)

    Ja wolę komputer do pracy, a nie do ciągłego pier....enia się i
    głowienia co z czym i pod czym działa i z jaką dystybucją oraz jakimi
    nakładkami graficznymi. Tak więc dziękuję, wolę Windows zamiast co
    tydzień przeinstalowywać inną dystrybucję. Kiedyś byłem fascynatem, ale
    tylko do czasu jak miałem okazję poznać kilka dystrybucji linuxowych,
    ponoć wspaniałych i szybkich, działających z 10 razy wolniej od
    Windowsów, w których brakowało możliwości obsługi podstawowych urządzeń
    takich jak drukarki i skanery, a ponadto na których nie było możliwości
    uruchomienia specjalistycznych programów, których używam, a pier....nie
    się z VMWare, VirtualBoxem czy Quemu to masochizm w czystej postaci.
    Mówią, że Windowsy są niestabilne. Gówno prawda. Pracowałem na
    komputerach po 5, 8, a nawet 10 lat, bez przeinstalowywania i bez
    problemów, na których były poinstalowane Windowsy 95, 98, NT, 2000, XP