  • 171. Data: 2013-10-31 07:40:36
    Temat: Re: cieplo systemowe
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    news:l4sb9m$me2$1@news.task.gda.pl...

    > bo opowiadasz jakieś pierodły jak pani Jadzia...
    >
    > pierwszy komp jaki miałem to było XP (nie liczę amigi :)
    >
    > zawsze sam składałem sprzęt i sam go konfigurowałem i nigdy nie
    > doświdczyłem żadnego zamulania.

    Marku to, że czegoś nie doświadczyłeś nie oznacza, że masz rację co do
    powodów zamulania komputera.
    Jeżeli chodzi o moje doświadczenia to poza Amigami poznałem Windowsy od
    3.11 poprzez 95, 98 (także Sekond Edition), Me, oraz serię opartą na
    systemie NT czyli sam NT, 2000, XP.
    Z tymi systemami uruchamiałem komputery dla siebie, dla ludzi oraz dla
    firm. Przez wiele lat opiekowałem się w kilku firmach komputerami oraz
    sieciami pracującymi z ww Windowsami, dbając o ich stabilność i
    wydajność.
    Win 7 znam mało, bo mam tylko jednego laptopa z tym systemem, a Win 8
    można powiedzieć, że wcale, bo kiedy te systemy się pojawiły to ja już
    nie świadczyłem usług komputerowych, gdyż zająłem się innną
    działalnością.
    Poza Win 3.11, który był tylko nakładką graficzną na DOS-a, wszystkie
    Windowsy posiadały tzw. multitasking (wielozadaniowość), która jest
    zarazem czymś wspaniałym, jak i zmorą. Dzięki wielozadaniowości na
    komputerze może być jednocześnie uruchomionych wiele programów i
    procesów. W przypadku Windowsów w trakcie pracy systemu, uruchamianych
    są dziesiątki takich procesów w tle, których normalny użytkownik nie
    widzi. Możesz je częściowo podejrzeć uruchamiając Menedżera zadań
    poprzez wciśnięcie "magicznej trójcy" Alt + Ctrl + Delete.
    Każdy z tych procesów zabiera dla siebie czas procesora i zasoby
    sprzętowe, głównie RAM, zgodnie z przydzielonymi tym procesom
    priorytetami.
    Wszelkie dodatki typu crapware, głównie uruchamiają procesy w tle. Są to
    głównie programy, które pracując cały czas w komputerze sprawdzają czy
    już zostały wydane nowsze wersje programów oraz uaktualnienia.
    Największa ilość takiego badziewia trafia do laptopów powodując, że
    spada ich wydajność nierzadko 5-10 krotnie. Komputery są zamulane i
    wystarczy tylko pousuwać zbędny balast, aby komputer działał szybko.
    Trzeba tylko wiedzieć co można usunąć i jak to zrobić oraz gdzie tego
    szukać.
    Jeżeli zaintewresowała Cię ta lekcja to daj znać, a opiszę Ci jak w
    przeciągu godziny lub dwóch można przyspieszyć pracę komputera 2-3
    krotnie.

  • 172. Data: 2013-10-31 10:17:16
    Temat: Re: ciep?o systemowe
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-10-30 23:09, kiki pisze:

    > "Maniek4" <r...@s...won> wrote in message

    > Dzwoniłem do operatora zawsze, bo to chodzi o SMS-y premium. Jak gierka
    > widzi SIM w tablecie to pyta czy kupić SMS-em miecz czy np czary i
    > dziecko klika tak.

    Podejrzewam, ze tak bylo i w moim przypadku.

    Pozdro.. TK

  • 173. Data: 2013-10-31 10:52:45
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 października 2013 07:40:36 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:

    > Jeżeli zaintewresowała Cię ta lekcja to daj znać, a opiszę Ci jak w
    > przeciągu godziny lub dwóch można przyspieszyć pracę komputera 2-3
    > krotnie.

    Czyli jednak sie da ten crapware usunac? ;) Bo wczesniej pisales, ze sie nie da
    i ze on jest z hardwarem powiazany ;-) Wejdz na troche wyzszy poziom bo to
    co piszesz to oczywiste oczywistosci znane chyba kazdemu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 174. Data: 2013-10-31 11:05:11
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-10-30 23:11, kiki pisze:

    > A co zainstalowałeś ? Tam musisz poszperać w opcjach, są zaawansowane i
    > ustawiasz każdy aspekt.

    Zainstalowalem, ale jeszcze nie grzebalem. W kazdym razie win 8 moge
    zamknac juz normalnie. :-) Idiotyczny jest ten win 8.

    Pozdro.. TK

  • 175. Data: 2013-10-31 11:38:16
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisał w wiadomości

    > Podejrzewam, ze tak bylo i w moim przypadku.

    Mechanizm jest jeden.
    Dotyczy wszelkich plików multimedialnych, darmowych doładowań
    telefonicznych, dodatków do gier itd.
    Info: ściągnij za darmo.
    Jeżeli chcesz pobrać, wpisz nr telefonu komórkowego.
    Jeżeli chcesz rozpocząć pobieranie wpisz w pole na stronie otrzymany
    SMS-em kod.
    Zatwierdź regulamin i potwierdź.
    Oczywiście ściągany plik jest za friko, ale od chwili potwierdzenia
    zaczyna się bombardowanie płatnymi SMS-ami premium.

    Regulamin jest dostępny na stronie jako odnośnik, zazwyczaj umieszczony
    w takim miejscu, aby nikomu nie przyszło do głowy go czytać. Dla
    przykładu spróbuj znleźć regulamin na tej stronie
    http://www.akazoo.com/pl/ i zmierz czas ile Ci to zajęło :)
    W regulaminie jest informacja, że potwierdzając kod, zgadzasz się na
    płatną subskrypcję.
    Jako subskrypcja mogą być SMS-y z prognozą pogody, cytatami, kawałami i
    innymi beużytecznymi pierdołami. Każdy otrzymany SMS premium zjada z
    konta określoną kwotę od 1 do kilkudziesięciu złotych, wszystko zależy
    od pazerności złodziei, którzy tego typu "szemrane interesy" prowadzą w
    spoób mniej lub bardziej zgodny z prawem.
    Oczywiście w regulaminie jest zawarta informacja jak można wyłączyć
    subskrypcję, ale często te metody nie działają. Tak np. było w przypadku
    serwisu Akazoo.

  • 176. Data: 2013-10-31 11:51:54
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    ps.com...

> [...]
    > bo to
    > co piszesz to oczywiste oczywistosci znane chyba kazdemu :)

    Widzę, że coś takiego jak "pojmowanie" jest Ci dalece obce.
    Może przypomnę Ci co napisałem wcześniej:
    "Niemożliwość pozbycia się niektórych programów typu crapware, któe jak
    się często okazuje jest nierozerwalne z hardware i systemem, z którym
    komputer został dostarczony."

    Wskaż w którym miejscu napisałem, że dotyczy to wszystkich tego typu
    programów.
    Wyraźnie przecież napisałem "niektórych".
    Poza tym dowiedz się więcej czym jest "crapware".

  • 177. Data: 2013-10-31 12:08:25
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 października 2013 11:51:54 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:

    > Wskaż w którym miejscu napisałem, że dotyczy to wszystkich tego typu
    > programów.

    To Ty mi wskaz choc jeden taki program ktory jest nierozerwalny
    z hardwarem i ktorego nie da sie usunac. Reinstalowalem systemy
    w chyba wszystkich markach laptopow - czasem to bylo przywrocenie z
    DVD producentow, czasem z partycji recovery, a najczesciej instalka
    czystego systemu bo recovery nie istnieje a wlasciciele nie przygotowali
    plyt do odzyskania systemu. Nigdy nie spotkalem sie z softem ktory
    jest jak piszesz "nierozerwalnie zwiazany z hardwarem". Dlatego uwazam
    ze bzdurzysz. To, ze producenci by default dodaja kupe syfu w systemie
    to prawda - ale nieprawda jest ze tego syfu nie da sie pozbyc i nieprawda
    jest, ze im nowszy komputer tym bardziej muli.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 178. Data: 2013-10-31 15:10:30
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    ps.com...

    Po pierwsze tego typu dywagacje nie są odpowiednie na tą grupę. Raz, że
    nie na temat, a dwa, że mało jest tu osób, które mogłyby autorytatywnie
    wypowiedzieć się w tym temacie.

    > To Ty mi wskaz choc jeden taki program ktory jest nierozerwalny z
    > hardwarem i ktorego nie da sie usunac.

    Patrząc od strony czy się da czy się nie da to można powiedzieć, że da
    się wszystko. Bez problemu można laptopa wrzucić do ogniska, aby pozbyć
    się wszelkiego syfu :).
    Jeżeli chodzi o oprogramowanie nierozerwalne z hardware to są to
    sterowniki np. stewrowniki chipsetów, bez których oczywiście komputer
    będzie działał, ale nie będzie można wykorzystać możliwości nowych
    układów. Oprogramowanie do obsługi touchpadów, czytników linii
    papilarnych czy też oprogramowanie do obsługi rozszerzonych o możliwości
    multimedialne klawiatur itp. Ponadto oprogramowanie narzędziowe do
    konfigurowania układów i kart WiFi, kart graficznych czy muzycznych,
    ekranów dotykowych oraz wszelkich innych urządzeń. Co prawda do
    kolejnych dystrybucji Windowsa implementowane są sterowniki obsługujące
    większość tych urządzeń, ale często są one bardzo okrojone lub czasami
    działają wręcz źle. Niestety w wielu przypadkach w Windowsie nie
    uświadczysz sterowników obsługujący dany hardware.

    > Nigdy nie spotkalem sie z softem ktory jest jak piszesz
    > "nierozerwalnie zwiazany z hardwarem".

    Czym są drivery?
    Czy drivery karty graficznej możesz użyć do pisania tekstów, albo do
    wyświetlania filmów?
    To z czym wobec tego są one związane jak nie z hardware?
    Zastanów się co napisałeś, bo Twoja wypowiedź świadczy albo o kompletnym
    braku wiedzy na temat działania i konfigurowania komputerów lub też
    świadczy o wyjątkowej przekorze.

    > To, ze producenci by default dodaja kupe syfu w systemie to prawda -

    Uważasz, że ten dodatkowy syf nie obciąża komputera i nie spowalnia jego
    pracy?

    > ale nieprawda jest ze tego syfu nie da sie pozbyc iKolejny raz
    > przeinaczasz to co napisałem.
    Pisząc, że jakieś oprogramowanie jest nierozerwalne z hardware miałem na
    myśli, że jest to oprogramowanie, które bezpośrednio obsługuje hardware
    i którego nie można zastąpić.
    Niemożliwość pozbycia się go nie wynika z tego, że nie da się tego
    fizycznie zrobić, lecz z tego, że usunięcie spowoduje niemożliwość
    korzystania z danego podzespołu. Dla przykładu oprogramowanie do obsługi
    modemu neostrady/orange czy modemu GSM, bez którego modem nie będzie
    działał, a które dość mocno obciążają komputer.

    > nieprawda jest, ze im nowszy komputer tym bardziej muli.

    Znów kolejne przeinaczenie.
    Nie pisałem, że im nowszy komputer tym bardziej muli, lecz im nowszy
    komputer tym więcej ma zbędnych dodatków, które zamulają ten komputer.
    Oto cytat mojej wypowiedzi:
    "Rzecz polega na tym, że każda nowsza generacja komputerów
    nafaszerowywana jest coraz większą ilością zbędych zamulaczy, któych
    najzwyczajniej nieraz nie da się usunąć."

    Proszę czytaj ze zrozumieniem i nie przeinaczaj moich wypowiedzi.

  • 179. Data: 2013-10-31 19:31:56
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    > Zainstalowalem, ale jeszcze nie grzebalem. W kazdym razie win 8 moge
    > zamknac juz normalnie. :-) Idiotyczny jest ten win 8.

    To sobie poćwicz. Menu start jest od wersji Win95 do Win7 i czy ma bootować
    do pulpitu. Tam wszystko jest. Strasznie dużo opcji. Pobaw się. Nawet
    strzałki UP wracają we właściwe miejsca.

  • 180. Data: 2013-10-31 19:41:16
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Czyli jednak sie da ten crapware usunac? ;)

    Dzisiaj laptopa HP robiłem po 3 latach używania. To co się zainstalowało po
    przywróceniu systemu to tragedia. Ze 30 procesów crapware od HP i jakieś
    gówniane dodatki. Wszystko wywaliłem. Takie przywracanie systemu z tego
    laptopowego backupu to tragedia. 2-3 dni z głowy.