  • 31. Data: 2012-01-12 16:28:34
    Temat: Re: co bardziej wygłuszy- suporex czy regips i wełna
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jan 12, 2:56 pm, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:
    > Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:911c41b2-05d0-4ac3-bea1-6413e569d380@
    m4g2000vbc.googlegroups.com...

    > Tego nie powiedziałem. Powiedziałem że trzeba się postarać aby uszkodzić.

    Zabrzmialo jakbys nie zauwazyl roznicy w trwalosci.
    I nie chodzi o przebicie a o uszkodzenie tak ze widac ubytek.

    > No jasne! Robiłem kiedyś dobudówkę szkieletora, taki domek na ogródkach
    > wypoczynkowych w Alt Oberlaa. Na zewnątrz płyta OSB, w środku wełna i od
    > środka płyta GKF. Domek był dobudówką  do istniejącego pomieszczenia z
    > czegoś typu max+ styro+ deski.  To była późna jesień, w tej części
    > szkieletora było wyraźnie cieplej.

    I sadzisz ze gryzonie w tego szkieletora nie wejda?
    Ile lat taka sciana bedzie na tyle trwala zeby nie zawilgotniala ani
    nie miala przeciagow?
    A biorac pod uwage umiejetnosci i checi najetego "fachowca"?

    > To nie złudzenie tylko wynik przewodności cieplnej. Dotykając ręką, blacha
    > natychmiast odbiera z niej ciepło bo jest kiepskim izolatorem ciepła. Jak
    > dotkniesz płytę GK to już tego tak nie poczujesz, a wełnę to poczujesz nawet
    > że jest cieplej.

    Złudzenie ze sciana jest cieplejsza/chlodniejsza w sensie
    przewodnosci. Skrzetnie wyciales o czym w tym fragmencie piszemy. A
    porownywalismy przewodnosci cieplne calych przegrod. Powolales sie na
    to ze sciana gk jest lepsza bo w dotyku cieplejsza.

    > Alez oczywiście.
    > Wełna Isover 75mm ma lambdę 0,037 a bloczek ytong 115mm ma współczynnik
    > 0,135
    > Wełna jest dodatkowo obudowana obustronnie 1,25cm warstwą płyty GK która też
    > stanowi dodatkowy opór cieplny.

    I podaj lambde dla calosci. Nie koniecznie musi wyjsc mniejsza od tej
    welnianej.

    > Tylki mi proszę nie mów że Ytong nic sobie z wilgoci nie robi.

    Ale na ytongu widac ze masz wilgoc. Nie wdychasz przez rok zarodnikow
    grzyba wydobywajacych sie ze szczelin miedzy popekanymi laczeniami
    plyt.
    Gryzonie zignorowales :)

    > Na sylwestra korek strzelony w sufit zrobił w w nim ładne wgniecenie a jest
    > z kreisela.
    > Jak stołem obetrzesz ścianę tynkowaną to też jest zonk co nie?

    Zapraszam do siebie. Mam stol i sciane tynkowana poztynkiem 560. Zrob
    jej krzywde. Jak chcialem podkuc troche zeby kabel wpuscic to sie
    troche urobilem. Gdyby nie kurz to wzialbym do tego katowke.

    > Nie próbowałem, ale zaręczam cię że blat nie służy do siadania, marmurowy
    > mógłby pęknąć, drewnianemu nic się nie stanie a i ścianie nic a nic się nie
    > stanie. Robiłem kiedyś pakamerę 3x3m dla kierownika w Effie. Wolnostojąca na
    > hali buda z GK z oknami i sufitem z desek na którym w trakcie jego
    > konstrukcji normalnie chodziło się.

    U siebie granitowy podparlem tak aby nie pekl. Zrobilem test i nie mam
    obaw o stabilnosc.
    Nie porownuj ciezarow i przekrojow jakie przenosza te obciazenia dla
    blatu i pakamery.
    Ja wiem ile wytrzymaja rygipsy i wiem ze nie sa bylejakie. Ale tez
    zbyt czesto widze je naduzyte i widze co sie z nimi dzieje.

    > Że co? Ale ty jesteś mitoman. Niby skąd ma wiać w ściance działowej? Z
    > zewnętrzną się zgodzę jeżeli ktoś niechlujnie uszczelnie wełną albo kupi
    > szmatę którą się da ścisnąć na grubość centymetra.

    Raz piszesz o dzialowej a raz o zewnetrznych. Z dzialowki wiac nie
    bedzie ale z zewnetrznej jak zle zrobiona to i owszem.

    > Z gipsami miałem bardzo dużo do czynienia przez ładnych kilka lat. Niczego
    > takiego od nikogo nie słyszałem.
    > A jeżeli zdarza się wilgoć to nie jest to wina ściany lecz złej izolacji
    > przeciwwilgociowej i zaręczam cię że wpływa niekorzystnie nawet na ceramikę
    > a zwłaszcza na ytonga który pod wpływem wilgoci rozsypie się.
    Zgadza sie tyle ze w pelnej scianie widzisz ze cos zlego sie dzieje.
    Widzisz grzyb i widzisz otwory po gryzoniach czy to ze robactwo
    chodzi. I mozesz zareagowac. W gk ewentualne wpadki sa ukryte i zanim
    sie o nich dowiesz troche zetrwa.

    Dyskusja wyszla dosyc akademicka i nie mam zamiaru udowodnic ze gk do
    niczego sie nie nadaje. Jak sie go potraktuje odpowiednio to jest
    rownie dobry jak ytong czy cegla ale ma wady ktore przy niewprawnym
    uzyciu spowoduja klopoty. A "pelne" materialy tych wad nie maja. Jak
    sciana z gk jest dobrze zrobiona to nie ma pekniec jest trwala, mozna
    powiesic troche szafek. Ale jak za jej zrobienie zabierze zie ciaprok
    to po roku wyjda pekniecia, a szafka odpadnie po wsadzeniu do niej dwu
    zestawow talerzy i solniczki.
    Zreszta podobnie jak z porothermem czy inna cegla dziurawka.

    Nie ma sie co spierac, argumenty wystawione, kazdy zrozumial i
    zastosuje taka technologie jaka woli.

    Od siebie dodam ze wlasnie mam w planie zaslepic otwor w stropie po
    schodach i zastanawiam sie czy lepiej uzyc gk czy zbudowac zabudowe z
    boazerii. Calosc ma byc rozbieralna albo w przyszlosci zawierac
    rozkladane schody wiec trudno sie zdecydowac i na jedno i na drugie...

  • 32. Data: 2012-01-12 20:30:08
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

    > Ale po co ciąć wylewkę?
    > Jak sie obawiasz zeby sie nie przesuwała to wystarczy pare otworow w
    > podlodze i w bloczkach i prety w nie zeby calosc byla stabilniejsza (i
    > tak bedzie).

    Obawiam się bardziej, czy nie siądzie styro pod nią.
    Ytong Interno, grubość 115mm. ściana 5 metrów, wysoka 2,6 daje 13m2, czyli
    tona materiału na długości 5 metrów. Wychodzi około 80kg/m2
    Ścianka 12,5cm z rigipsa to 25kg/m2 znalazłem na stronie rigips, a podwójnie
    opłytowana nadal mniej.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 33. Data: 2012-01-13 07:40:36
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >Zabrzmialo jakbys nie zauwazyl roznicy w trwalosci.
    >I nie chodzi o przebicie a o uszkodzenie tak ze widac ubytek.

    Ja różnicę dostrzegam i przyznałem rację ale nie wyolbrzymiam tego.
    Miliony biur na całym świecie to wielkie hale wypełnione płytami GK, w wielu
    bywałem, dokonywałem dodatkowych montaży, lub przebudowy ścian. Nawet w
    AustriaCard. Nigdzie nie spotkałem się z choćby jedną maleńką dziurą
    zrobioną stołkiem.

    >I sadzisz ze gryzonie w tego szkieletora nie wejda?
    >Ile lat taka sciana bedzie na tyle trwala zeby nie zawilgotniala ani
    >nie miala przeciagow?
    A niech sobie wchodzą, my tu dyskutujemy o ścianach wewnętrznych chyba co?
    No chyba że ci myszy po domu biegają.

> [...]
    >porownywalismy przewodnosci cieplne calych przegrod. Powolales sie na
    >to ze sciana gk jest lepsza bo w dotyku cieplejsza.
    Przewodność cieplna jakiegoś ciała ma bezpośredni związek z odczuciem zimna
    przy jej dotykaniu.

    >I podaj lambde dla calosci. Nie koniecznie musi wyjsc mniejsza od tej
    >welnianej.

    Po co? Już sama wełna stanowiąca 75% przegrody ma niemal 3x lepszą lambdę.

    >Ale na ytongu widac ze masz wilgoc. Nie wdychasz przez rok zarodnikow
    >grzyba wydobywajacych sie ze szczelin miedzy popekanymi laczeniami
    >plyt.

    Boże jaki mitoman.
    Osusz dom, wykonaj prawidłowo izolacje wodne, udrożnij wentylacje. Zaręczam
    cię że w sytuacji o której piszesz a która jest już naprawdę skrajna,
    cokolwiek w domu, pościele, meble, książki wszystko będzie miało miliony
    zarodników.

    >Gryzonie zignorowales :)
    Nie mieszkam z gryzoniami. A jeśli je masz w domu to zainwestuj w kota.

    >Zapraszam do siebie. Mam stol i sciane tynkowana poztynkiem 560. Zrob
    >jej krzywde. Jak chcialem podkuc troche zeby kabel wpuscic to sie
    >troche urobilem. Gdyby nie kurz to wzialbym do tego katowke.

    No i widzisz, zrobiłeś takie twarde tynki a teraz narzekasz że ciężko kuć :)

    >U siebie granitowy podparlem tak aby nie pekl. Zrobilem test i nie mam
    >obaw o stabilnosc.
    A widzisz a mojego nie trzeba było podpierać i jest stabilnie i bezpiecznie.

> [...]
    >Ja wiem ile wytrzymaja rygipsy i wiem ze nie sa bylejakie. Ale tez
    >zbyt czesto widze je naduzyte i widze co sie z nimi dzieje.

    Spoko. Nikt samochodu z tego nie robi.

    >Raz piszesz o dzialowej a raz o zewnetrznych. Z dzialowki wiac nie
    >bedzie ale z zewnetrznej jak zle zrobiona to i owszem.

    Piszemy ogólnie o działowej a zewnętrzna pojawiła się tak naprawdę za twoją
    sprawą.

> [...]
    >Widzisz grzyb i widzisz otwory po gryzoniach czy to ze robactwo
    >chodzi. I mozesz zareagowac. W gk ewentualne wpadki sa ukryte i zanim

    Z materiałami budowlanymi jest tak że trzeba przestrzegać ich przeznaczenia
    i technologii wykonania. To wystarczy aby nie mieć żadnych z opisanych przez
    ciebie problemów. Robactwo, myszy, woda, grzyby nie ważne czy to GK, czy
    Ytong może się zalęgnąć nawet pod podłogą w warstwie styropianu. Problem w
    tym że to człowiek jest winien tego bo po prostu spierdzielił robotę.
    Zawsze człowiek.
    Co ma biedna myszka do tego albo podciekająca woda? Trzeba dom zabezpieczyć
    na okoliczności i już.
    Jeszcze raz powtórzę, pomyśł o pościeli książkach i meblach w takim
    wilgotnym domu.

> [...]
    >powiesic troche szafek. Ale jak za jej zrobienie zabierze zie ciaprok
    >to po roku wyjda pekniecia, a szafka odpadnie po wsadzeniu do niej dwu

    Teraz piszesz normalnie. Właśnie. Kazda materiał wymaga odpowiedniej
    technologii i precyzji i będzie się spisywał zgodnie z jego przeznaczeniem.
    Niech tylko uwagą na to że są ciaproki będzie proste pytanie. Kto ma na
    skosach zamontowało płyty GKF czyli ognioodporne, które są wedle prawa
    budowlanego w tym miejscu wymagane? Mało tego, często powinno się zrobić
    podwójną warstwę.

> [...]
    >boazerii. Calosc ma byc rozbieralna albo w przyszlosci zawierac
    >rozkladane schody wiec trudno sie zdecydowac i na jedno i na drugie...

    Ja boazerii jako tako wogóle nie trawię. Wrednie wygląda, trzeszczy
    i............. lubią za nią siedzieć robale i gryzonie :)
    Pomyśl też o tym że boazeria nie jest żadną przegrodą ogniową a za płytę GKF
    zapłacisz dwie dychy.

    Marek

  • 34. Data: 2012-01-14 09:35:31
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wiadomościnews:06143a7a-0e68-49bf-bc77-1570a8162827@
> [...]
    > bywałem, dokonywałem dodatkowych montaży, lub przebudowy ścian. Nawet w
    > AustriaCard. Nigdzie nie spotkałem się z choćby jedną maleńką dziurą

    U mnie w robocie jednak troche takich wpadek widzialem. Czesc na
    korytarzach (tam jest dodatkowo jakas tapeta, chyba wlokno szklane) -
    poodbijane narozniki i otworki jakby ktos rogiem stolu uderzyl (pewnie
    jakis wozek), czesc w samych pokojach gdzie wtloczono zbyt duzo ludzi
    albo przelicznik czlowiek/powierzchnia jest ok ale kolumna na srodku i
    stoly w ksztalcie litery L spowodowaly ze ludzie siedza blisko scian.
    To ze takie sa okolicznosci to nie wina plyt gk ale one na tym
    cierpia.

    > A niech sobie wchodzą, my tu dyskutujemy o ścianach wewnętrznych chyba co?
    > No chyba że ci myszy po domu biegają.

    Czasem im sie zdaza. Na jesien wrecz pod nogami wbiegaja do domu jak
    sie tylko drzwi otworzy. Wiem ze nie jestem wyjatkiem bo i tu na
    grupie i od znajomych o takim czyms slysze. Zreszta jak sie ma gupiego
    kota ktory przynosi mysz zeby sie pochwalic a potem mu ona ucieknie to
    tez moga sie zagniezdzic.
    U siebie nie mam wiele miejsc z mozliwoscia ich zagniezdzenia wiec sie
    nie martwie. Ale w garazu sobie siedza i co roku przy sprzataniu sa
    eksmitowane. Gdybym mial tam jakies sciany z pusta przestrzenia to
    eksmisja albo by sie nie udala albo byla by bardziej upierdliwa.

    Ujme to tak:
    Jak wszystko jest ok to sciany gk sa ok. Jak są problemy to są one
    czasem powiekszane/komplikowane przez scianke z pusta przestrzenia.
    Niedawno radzil sie tu ludek ktoremu wialo spod plyt. To taki
    przypadek. Gdyby nie mial plyt to albo by nie wialo bo by byly tynki
    lub nie wielo by bo nie bylo by tej konwekcji miedzy sciana a plyta
    albo bylo by od razu wiadomo czemu wieje.

    > Przewodność cieplna jakiegoś ciała  ma bezpośredni związek z odczuciem zimna
    > przy jej dotykaniu.

    > Po co? Już sama wełna stanowiąca 75% przegrody ma niemal 3x lepszą lambdę.

    Ale profil w srodku dziala jak radiator.
    Nie chce mi sie liczyc ale w zaleznosci od gestosci profili jakies (na
    oko szacuje) 0,5% powierzchni to metal - powierzchnia boczna profilu.
    A sama przegroda zawiera mostki termiczne w postaci srodkowej czesci
    profilu.
    Jak wata jest dobrze upchana to konwekcji nie ma ale jak zrobi calosc
    ciaprok to i tedy cieplo ucieka.
    Ale zgodze sie ze w przypadku scian wewnetrznych to marginalny problem
    o ile wogole problem.

> [...]
    > cię że w sytuacji o której piszesz a która jest już naprawdę skrajna,
    > cokolwiek w domu, pościele, meble, książki wszystko będzie miało miliony

    Tak jak napisalem wczesniej. Tak dlugo jak jest dobrze to sciana gk
    jest fajna. Ale w przypadku kiedy pojawi sie problem jest przez te
    przestrzen w srodku komplikowany. Nie twierdze ze kazda sciana gk ma
    wilgoc w srodku. Ale jak ma to jej nie widac.

    > Nie mieszkam z gryzoniami. A jeśli je masz w domu to zainwestuj w kota.

    Czasem wlasnie kot jest przyczyna pojawienia sie myszy :)
    Bo przynosi sie pochwalic/w prezencie.
    Moj nie tylko lapie myszy czy ptaki ale czasem przynosi zeby miec
    towarzystwo :)

    > No i widzisz, zrobiłeś takie twarde tynki a teraz narzekasz że ciężko kuć :)

    Na szczescie na tyle dobrze poplanowalem ze nie ma tego wiele. Ale w
    porownaniu do tynku starego (wapienny, pewnie z 50 letni) ten z tytki
    jest okropnie twardy.
    Ale te tynki to i tak pikus przy tych plytkach podlogowych na
    scianie :)

    > A widzisz a mojego nie trzeba było podpierać i jest stabilnie i bezpiecznie.

    Moj ma otwor na zlew wiec trzeba bylo zrobic dla spokoju duszy. Tyle
    ze spieramy sie o wytrzymalosc samej podpory. Ale jesli dac
    odpowiednio duzo profili to i zolg bedzie mogl na takiej z gk lezec...

> [...]
    > Ytong może się zalęgnąć nawet pod podłogą w warstwie styropianu. Problem w
    > tym że to człowiek jest winien tego bo po prostu spierdzielił robotę.
    Oczywiscie. Tyle ze na yongu albo widac problem albo mysz nie wlezie.
    Ta grupa byla by okropnie nudna gdyby nie te niedorobki z jakimi
    ludzie tu przychodza. I wlasnie na ten czynnik zwracam uwage.

> [...]
    > i............. lubią za nią siedzieć robale i gryzonie :)
    > Pomyśl też o tym że boazeria nie jest żadną przegrodą ogniową a za płytę GKF

    Boazerie mam bo nie trzeba jej odmalowywac tak czesto. Ale zrobilem ja
    tak ze mozna cale panele sciagnac i zrobic inspekcje. przy gk to
    raczej trudne do osiagniecia jest. Dosyc dluga nad nia sie
    zastanawialem bo dosyc duzo kuchni jest drewniana i boazeria sie
    ladnie komponuje. Tam gdzie sie brudzi sa plytki na reszcie scian jest
    boazeria.
    I wlasnie temat tego co sie za boazeria/panelem/plyta gk dzieje mnie
    dosyc mocno gryzie. Ale dzieki mozliwosci demontazu jestem spokojny.
    Pomontowalem wywietrzniki na dole, zostawilem szpare pod sufitem,
    otwory na wkrety pozaslepialem drewnianymi koleczkami wiec powinno byc
    ok.
    A dla spokoju pod spodem jest rowny tynk. Jak sie okaze ze boazeria to
    porazka i ja zdejme przeciagne cienko calosc gipsem i zamaluje. Dwa
    pomieszczenia zrobie w 3 dni na gotowo wiec nie bedzie katastrofy.

  • 35. Data: 2012-01-16 08:09:16
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Za podwójnie krytą U75 głośna muzyka w pomieszczeniu obok będzie stłumiona
    >do poziomu szeptu.

    Ja tam nie wnikam jakie są normy i współczynniki napisze tylko co
    zaobserwowałem.
    Mam na poddaszu 25cm(15+10) wełny i wygłusza gówniano. Duzy wiatr jak jest
    to jest głośno. A np w łazience też na poddaszu ale jest ona w wykuszu i nie
    ma skosów wełny itp jest cichutko. Tam są ściany z suporeksu i 12cm styro.,
    Wiec uważam że wełna słabo wygłusza. Zresztą wełna, płyty gipsowe itp to
    największe gówno moim zdaniem. Nie ma to jak murowana ścina i tradycyjny
    tynk.

  • 36. Data: 2012-01-16 09:06:33
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wiadomościnews:453fd004-1c88-4beb-b3fa-0b179aa5b964@
> [...]
    > tona materiału na długości 5 metrów. Wychodzi około 80kg/m2
    > Ścianka 12,5cm z rigipsa to 25kg/m2 znalazłem na stronie rigips, a podwójnie

    A to racja. O tym nie pomyslalem ze wylewka moze byc tak cienka ze
    ciezar sciany moze ja pokruszyc i styro sie pogniecie.
    W takim wypadku tylko rygipsy...