  • 121. Data: 2014-03-11 12:43:00
    Temat: Re: co byscie zmienili
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.03.2014 12:37, Adam pisze:

    > Wystarczy przygarnac/kupic psa ktory ma rozwiniety instynk terytorialny.
    > Np. owczarka niemieckiego - nie ma lepszego psa strozujacego.

    Z terytorialnymi na podwórku jest problem - cholery mają zwyczaj
    dziamgotać bo 3 posesje dalej idzie sobie jeżyk. Co jest wk*.*wiające
    dla innych sąsiadów.

  • 122. Data: 2014-03-11 12:45:06
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 11 marca 2014 12:37:44 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > Ale Ty jestes meski!

    > Wystarczy przygarnac/kupic psa ktory ma rozwiniety instynk terytorialny.
    >
    > Np. owczarka niemieckiego - nie ma lepszego psa strozujacego.
    >
    > Spiac ze mna w sypialni przy zamknietych oknach slyszy zajaca kicajacego
    >
    > 200m dalej w ogrodku. Sprobowalbys na moje podworko wejsc to po 2
    >
    > sekundach lalbys w gacie rozwijajac w kierunku furtki predkosci godne
    >
    > mistrza olimpijskiego.
    >
    > pozdr.
    >

    > --
    >
    > Adam Sz.

    Dobermany też są dobre do takich zastosowań. Do tego jak atakują to żeby pary w
    gwizdek nie puszczać nie szczekają. Jak są dwa i trochę podszkolone to nigdy razem
    nie chodzą jak pilnują.

  • 123. Data: 2014-03-11 17:57:18
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-03-11 07:55, Marcin N pisze:

    > No, w końcu zrozumiałeś.
    > To nie papier decyduje, ale klient. Klient!

    Klient decyduje o czym?
    O tym, że fachowiec posiada wiedzę?
    Żeby zdobyć ten "papier" wymaga to od zdobywającego odrobiny wysiłku i
    wiedzy.
    Pisanie więc, że "papier" o niczym nie świadczy jest bzdurne.

  • 124. Data: 2014-03-11 18:06:21
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 marca 2014 12:45:06 UTC+1 użytkownik k...@g...com napisał:

    > Dobermany też są dobre do takich zastosowań. Do tego jak atakują to żeby pary w
    gwizdek nie puszczać nie szczekają. Jak są dwa i trochę podszkolone to nigdy razem
    nie chodzą jak pilnują.

    Rottweilery tez OK. Choc utrzymac takie dwa bydlaki to troche kasy kosztuje;)
    Na zlodziei - amatorow chyba najbardziej odstraszajace. Ja tam jednak jestem
    za owczarkami - piekielnie inteligentne bestie no i jezeli chodzi o
    strozowanie nic innego tej rasy nie pobije :-)

    Moj juz raz sie wykazal - tez nie szczekal - dwoch chlopow mi na plac weszlo
    przez plot bo mysleli ze nikt tu nie mieszka a szukali rzekomo robakow
    dla swierszczy (mieli sloik pusty wiec pewnie prawda;), na szczescie w pore
    z ~150m mojego pedzacego psa zobaczyli i zawisli kazdy na pierwszym
    drzewku jakie mieli obok siebie. 2 sek spoznienia i musieliby im nogi,
    rece przyszywac :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 125. Data: 2014-03-11 19:39:18
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-03-11 18:06, Adam pisze:

> [...]
    > z ~150m mojego pedzacego psa zobaczyli i zawisli kazdy na pierwszym
    > drzewku jakie mieli obok siebie. 2 sek spoznienia i musieliby im nogi,

    I wy barany jesteście przeciwni broni palnej? Potem się czyta o
    dzieciach zagryzionych przez pieska, który nie wiadomo, czemu zagryzł,
    bo zawsze taki spokojny był.

    Nóż się w kieszeni otwiera od tych Waszych chorych pomysłów z psami.

    --
    MN

  • 126. Data: 2014-03-11 20:21:37
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 11 marca 2014 19:39:18 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

> [...]
    >
    > bo zawsze taki spokojny był.
    >

    > Nóż się w kieszeni otwiera od tych Waszych chorych pomysłów z psami.

    Nie zagryzają dobrze ułożone, zadbane i co najważniejsze kochane psy. Nie mają
    powodu. Zagryzają takie co specjalnie są podpuszczane , albo cale życie na łańcuchu.
    Jak się urwą z łańcucha to są nieobliczalne. Miałem jednocześnie sporego psa i kota.
    Kumple na śmierć i życie. Ktoś by spróbował kotu coś zrobić. Bez ręki by odszedł.
    Inne koty niby gonił. Ale dla sportu. Jak podbiegał do gonionego kota to ogonem
    merdał. Obce koty o tym że jest przychylnie nastawiony nie wiedziały i parę razy z
    podrapaną mordą z takiego spotkania wyszedł przed czasem. Zwyczajne dostał w łeb i
    odchodził ciężko zdziwiony. Żona była w ciąży to przychodził i słuchał co ma brzuchu.
    jak się dziecko urodziło to to było jego dziecko. Kredki mu do dupy mogło wkładać a
    on nic. My byliśmy tylko żeby dać mu jeść i pogłaskać. Celem jego życia stało
    pilnowanie dziecka. To nie był żaden super rasowy pies. Fakt że trochę z jakiegoś
    owczarka miał. Lepszego obrońcy niż dobry pies się nie znajdzie.

  • 127. Data: 2014-03-11 21:25:45
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 11.03.2014 o 20:21 <k...@g...com> pisze:

> [...]
    > To nie był żaden super rasowy pies. Fakt że trochę z jakiegoś owczarka
    > miał. Lepszego obrońcy niż dobry pies się nie znajdzie.

    Podpisuję się pod tym, sam miałem i mam aktualnie takiego psa. Pies to
    członek rodziny/stada - jak się go tak traktuje - nie mam miejsca na
    nieobliczalne zachowanie. Trzeba jednak pamiętać, że tak jak i u ludzi, u
    psów może pojawić np. choroba psychiczna - jeśli nie ma się dobrego
    kontaktu ze zwierzęciem, w porę się tego nie dostrzeże - może dojść do
    tragedii. Dodatkowo, każdy pies, nawet z tego samego miotu ma inny
    charakter - trzeba wiedzieć jaki on jest, znać jego słabe i mocne strony.
    Mój pies (nowofundlad) poznaje lepiej od mojej Żony w jakim jestem
    nastroju, wie lepiej, kiedy lepiej przez jakiś czas do mnie nie podchodzić
    :-)

    TG

  • 128. Data: 2014-03-12 09:05:50
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Klient decyduje o czym?

    Czy wybiera fachowca z papierem czy z wiedzą.

    > O tym, że fachowiec posiada wiedzę?
    > Żeby zdobyć ten "papier" wymaga to od zdobywającego odrobiny wysiłku i
    > wiedzy.
    > Pisanie więc, że "papier" o niczym nie świadczy jest bzdurne.

    Uogólnianie jest bzdurne.

    Co chwilę coś poprawiam po ludziach którzy mieli papier ale nie mieli
    wiedzy, albo chęci by ją zastosować w praktyce.

    Z ostatnich kilku dni:
    - Elektryk co mimo, że w mieszkaniu jest instalacja TN-S jak dokładał
    dodatkowe gniazdko w kuchni to je podłączył kablem 2-żyłowym.
    - Inny elektryk co przy instalacji TN-C podłączył na odwrót kable w puszce a
    w gniazdku zrobił tzw. "zerowanie" dopóki tam był podłączony telewizor
    (wąska wtyczka) to nic się nie działo. Jak właściciel podłączył lodówkę to
    do mnie zadzwonił że coś go łaskocze jak ją otwiera.

    Obaj mieli papiery, działalność itd. Nie żadne "złote rączki" co to
    podłączają gniazdko przy okazji kafelkowania.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 129. Data: 2014-03-12 09:41:45
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-03-12 09:05, Ergie pisze:

    > Czy wybiera fachowca z papierem czy z wiedzą.

    Jaki klient?
    Klient indywidualny, który nie zna prawa, ani wymagań jakie musi spełnić
    fachowiec, zazwyczaj wybiera w ciemno pana Zenka. Czasami uzyskując
    wcześniej referencje od znajomych polecających pana Zenka. Niestety dość
    często później taki klient ma problemy, bo się okazuje, że pan Zenek nie
    posiada odpowiednich uprawnień, ani świadectw kwalifikacyjnych i wtedy
    zaczyna się rozpaczliwe szukanie osoby z odpowiednimi "papierami", która
    się podpisze pod wykonaną pracą przez pana Zenka.
    I na tym się kończy możliwość zatrudnienia kompletnego ignoranta jakim
    może być pan Zenek.
    Montaż instalacji elektrycznej zawsze kończy się badaniami i wypisaniem
    protokołu przez osobę posiadającą stosowne uprawnienia, a w protokole
    musi się znaleźć numer uprawnień.
    Montaż i uruchomienie instalacji gazowej czy kotła gazowego - tak samo
    musi się pod tym podpisać osoba posiadająca stosowne uprawnienia.
    Podobnie lekarz wypisujący receptę czy L4 musi okazać się odpowiednimi
    kwalifikacjami i numerem uprawnień.

    Jeżeli pan Zenek chce się zatrudnić w firmie to pierwszą rzeczą, o
    którą zostanie poproszony to jest dyplom ukończenia szkoły, uprawnienia,
    świadectwa kwalifikacyjne.
    W przypadku pana Zenka, który prowadzi swoją firmę dla podmiotów
    gospodarczych, zwłaszcza gdzie wyłania się wykonawcę w przetargach,
    wymaga się od niego uprawnień i świadectw kwalifikacyjnych.

    > Uogólnianie jest bzdurne.

    Dokładnie to samo twierdzę, że uogólnianie twierdzące, że papiery do
    niczego się nie przydają, bo wielu klientów indywidualnych zatrudnia
    panów Zenków jest bzdurne.

> [...]
    >
    > Obaj mieli papiery, działalność itd. Nie żadne "złote rączki" co to
    > podłączają gniazdko przy okazji kafelkowania.

    Skąd ta pewność, że to inwestor sam nie wpychał swoich łap?
    Czasami też mi się zdarza poprawiać po rzekomych "fachowcach", ale nie
    mam pewności czy to faktycznie był fachowiec czy tylko pan Zenek bez
    uprawnień i bez wiedzy.
    Opowieści inwestora, że robił to "super fachowiec" często są na
    podstawie tego co mówi sam pan Zenek, który przychodząc do inwestora się
    przedstawia słowami "Jestem super fachowiec. A tą instalację kto panu
    tak spierdolił?"

  • 130. Data: 2014-03-12 11:47:25
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Jeżeli pan Zenek chce się zatrudnić w firmie to pierwszą rzeczą, o którą
    > zostanie poproszony to jest dyplom ukończenia szkoły, uprawnienia,
    > świadectwa kwalifikacyjne.

    No i właśnie to jest problem - nikt nie oczekuje od niego wiedzy tylko
    papierka. Nie tak to powinno wyglądać i nie zawsze tak to wyglądało. To
    samorządy zawodowe doprowadziły do tego że na coraz więcej czynności
    wymagane są uprawnienia by partacze ludzie papierkiem mieli zagwarantowaną
    pracę.

    > Skąd ta pewność, że to inwestor sam nie wpychał swoich łap?

    Bo znam obu inwestorów. Jedne to moja teściowa która niecałe 10 lat temu
    wzięła elektryka do remontu instalacji elektrycznej w kuchni i łazience a
    następnie kafelkarza do położenie płytek. Nikt za płytkami w międzyczasie
    nie mógł podmienić kabla na inny. Dopiero teraz przy kolejnym remoncie gdy
    wymieniałem gniazdka na nowe odkryłem tę "oszczędność" fachowca.

    Drugi przypadek to 80 letni emeryt który sam nic w domu nie robi już od
    wielu lat, a w latach 90-tych zlecił firmie wymianę wszystkich kabli na
    miedziane. Następnie ja tam robiłem gładzie i od tego czasu wzywa mnie do
    różnych drobnych napraw.

> [...]
    > słowami "Jestem super fachowiec. A tą instalację kto panu tak spierdolił?"

    Oczywiście takich tez jest sporo, ale nie tu leży problem - problemem jest
    że papier nie świadczy o fachowości, więc po co go wymagać. Należy
    zlikwidować wszelkie ograniczenia w wykonywaniu zawodu, a rynek i
    ubezpieczyciele zweryfikują fachowość zarówno Zenków jak i panów magistrów.
    Bo gdyby Ci panowie "fachowcy" co źle zrobili te dwie instalacje odpowiadali
    karnie za spowodowanie narażenia życia to bardzo szybko rynek by się
    oczyścił. Niestety w praktyce udowodnienie im czegokolwiek jest niewykonalne
    chyba żeby wszystkich nagrywać i trzymać filmy.

    Pozdrawiam
    Ergie