  • 11. Data: 2014-03-04 09:15:15
    Temat: Re: co byscie zmienili
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:53157dfd$0$2238$6...@n...neostrada
    .pl...

    > 7. Mały dom ale wielka działka. Teraz jest 15ar i to jest zdecydowanie za
    > mało. powinno być z pół hektara... minimum.

    Pełna zgoda!

    I najlepiej aby ta działka była już choć częściowo zarośnięta a nie
    trawiasta pustynia.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 12. Data: 2014-03-04 10:08:17
    Od: r...@g...com

    W dniu wtorek, 4 marca 2014 09:15:12 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:

    > Święty spokój na kosiary, glebogryzary i grabie, widły i ból w krzyżu i
    >
    > odciski? :P

    No więc kur właśnie. Na starość to ja mogę chcieć poprzycinać gałązki i pozrywać
    porzeczki, a nie orać hektary.

  • 13. Data: 2014-03-04 10:35:45
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marcin Ł" napisał w wiadomości grup

    > Co byscie zmienili w perspektywie czasu co mialo byc super a okazalo sie
    > porazka?

    Sadziłbym drzewa i krzewy jeszcze wcześniej i więcej. Zacząłem je sadzić
    dopiero w następnym sezonie po rozpoczęciu budowy i posadziłem ich tylko
    kilkanaście. W następnym sezonie sadziłem kolejne itd, ale teraz z
    perspektywy tych kilku lat widzę, że gdybym od razu po zakupie działki
    posadził 50 drzew i krzewów to moja działka wyglądałaby znacznie lepiej.

    Oczywiście można kupić duże już rozwinięte drzewa, ale ich koszt jest ok.
    10-krotnie wyższy do sadzonek.

    Zrobiłbym granitowe ścieżki i podjazd zamiast betonowych. Niestety robiłem
    je zaraz po zakończeniu stanu surowego zamkniętego (aby nie chodzić po
    błocie) i wtedy jeszcze nie wiedziałem że na koniec budowy zostanie mi kasa
    i niepotrzebnie oszczędzałem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 14. Data: 2014-03-04 11:10:30
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    1. Nigdy nie słuchałbym bzdur o potworach wzbijających się w powietrze z
    ciepłej podłogi, tudzież o napuchniętych nogach. Więc zrobiłbym wszędzie
    podłogówkę a nie tylko w łazienkach.
    2. Instalację halogenową zrobilbym na 230v a nie 12V.

  • 15. Data: 2014-03-04 16:49:47
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-03-04 05:49, Marek Dyjor wrote:
    > albo źle wykonana instalacja albo ktoś ci dobrał grubo za duży kominek.

    Kominek dość spory, a za bufor robi boiler na ciepłą wodę. Przy max
    przepływie kominek włacza zabezpieczenie. Tak czy inaczej - spieprzone.
    To czy ktoś prawidłowo go dobierze nie masz jak pilnować - w końcu jesli
    ktoś zamotował takich kominków 100 to chyba wie co robi, nie? A ja
    doktoratuz ogrzewania nie mam (zapewne chwilowo bo czas zrobić PIDa do
    pieca węglowego).

    > bez sensu STRATY

    *NIE* do oświetlenia, tylko do sterowania.

    > sa inne metody

    Nie wątpie. Najfajniesze są takie kiedy można z ulicy sterować
    gniazdkami w domu sasiada...

    > partacz robił inst alarmową.

    Nie. Po prostu czujniki właczą się kiedy kot *przebiegnie*. Kiedy sobie
    chodzi nic się nie dzieje. Myslalem że to wina czujnika. 3 inne modele
    mają to samo. Skłaniam się do stwierdzenia że nie ma czujników iwdzacych
    ludzi a nie widzacych zwierząt.

    > no ale wtedy chyba raczej nie z kominkiem z płąszczem.

    Bym go nie miał :)

    > albo całkiem zlikwidować,

    Nie, garaż w bryle jest dla mnie kluczowy.

    > idiotyzm, przecież masz garaż.

    Z samochodem. Skoro piszę że 0.5 metra bylo by zbawienne to jak myslisz,
    co się w nim zmieści? Tapeta na ścianie?

  • 16. Data: 2014-03-04 16:54:51
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-03-04 07:35, Myjk wrote:
    > W jakim celu?

    Sterowania tymże.

    > W jakim celu?

    Oszczędzania (wypinając zbedne zasilanie w nocy i jak mnie nie ma) oraz
    UPSa. Lubie jak mam róznice potencjałów kiedy mi potrzebna.

    > W jakim celu?

    a) oszczedzania podlogowym
    b) błyskawicznego dogrzania jak jest to niezbędne (dzieci).

    > Węgiel w domu to ZŁO!

    Może. Ale działa.

    > Przydałaby się jeszcze informacja ile teraz ma garaż. Ja zaplanowałem sobie
    > 3,8 x 5,8 m. Też się zastanawiam czy go nie poszerzyć jeszcze.

    Dam znać jak znajdę miarkę :)

    > W jakim celu?

    Braku miejsca w garazu i ponieważ na strych mogę *PRAWIE* się
    wyprostować. To prawie jest cholernie upierdliwe bo brakuje 10cm.

  • 17. Data: 2014-03-04 17:03:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-03-04 07:35, Myjk wrote:
    > Przydałaby się jeszcze informacja ile teraz ma garaż. Ja zaplanowałem sobie
    > 3,8 x 5,8 m. Też się zastanawiam czy go nie poszerzyć jeszcze.

    To masz wielki. Mój ma 2.98 szerokości i to jest za mało.

  • 18. Data: 2014-03-04 17:39:02
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały wrote:

    > To masz wielki. Mój ma 2.98 szerokości i to jest za mało.

    moze tam będzie stał Humvee :)

  • 19. Data: 2014-03-04 18:50:52
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-03-03 20:31, Marcin Ł pisze:
    > Pochwalony!
    > Co byscie zmienili
    1. zrobiłbym większy garaż (zwłaszcza na szerokość)
    2. c.o. na węgiel, nie na gaz
    3. kominek z rozprowadzeniem ciepła a nie bez
    4. posadowienie domu o 20 cm wyżej (później zrobiono ulicę nadkładając
    20 cm więcej, niż było w planach)
    5. wyższe kondygnacje (mam 2,50, a lepsze by było 2,60)
    Jacek

  • 20. Data: 2014-03-04 19:02:48
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek wrote:
    > 1. zrobiłbym większy garaż (zwłaszcza na szerokość)
    > 2. c.o. na węgiel, nie na gaz

    będzie podatek od wyngla :)