  • 71. Data: 2014-03-05 20:51:25
    Temat: Re: co byscie zmienili
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-03-05 09:06, Marcin N wrote:
    > Koniecznie trzeba WSZĘDZIE wszystko kontrolować? Czy
    > to nie jest aby paranoja?

    Nie, to się nazywa "zniżka". Głównie za kilku kiboli w samochodzie z
    kogutem z czasem reagowania poniżej 5 minut, jak już wszystko wyniosą.

  • 72. Data: 2014-03-05 20:53:10
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-03-05 14:47, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Na jaki adres mam Ci przesłać fakturę za szkolenie?

    Chyba sobie żarty stroisz. W w wątkutemacie alarmów każesz sobie płacić?
    Pogięło Cię?
    To jest grupa dyskusyjna. Chcesz zarabiać na szkoleniach to otwórz szkołę.

    --
    MN

  • 73. Data: 2014-03-05 20:55:09
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-03-05 09:56, Myjk wrote:
    > Uhm.
    > Ja myślę w ogóle o pójściu w strone "Inteligentnego domu".

    Zgadłeś. To część tego systemu. Mam takie kable sterujące w wielu
    miejscach, ale nie w lampach. Szkoda.

    > Hm?

    Mniej energi idzie w komin, czasem solary wiosa łazienkę dogrzeją itd.

    > Kaloryfery nie dogrzewają błyskawicznie.

    Mam na ten temat inne zdanie. Poczucie promieniaowania cieplnego jest po
    5 minutach od wlaczenia. To wystarcza. Podłogówka ma rozpęd kilka godzin
    i nie ma komfortu promieniowania.

    > Ale nadal nie jest tak tanio i łatwo, żeby się z tym brudem
    > użerać.

    Zamierzam latem grzać basen piecem weglowym. Taniej się nie da, chyba że
    ognisko rozpale...

  • 74. Data: 2014-03-05 20:55:29
    Od: mkonst <m...@n...pl>

    W dniu 03.03.14 20:31, Marcin Ł pisze:
    > Co byscie zmienili w perspektywie czasu co mialo byc super a okazalo sie
    > porazka?

    Zbudowałbym dom o połowę mniejszy.
    Zamontowałbym zewnętrzne rolety również na oknach na piętrze.
    Zamontowałbym wyłączniki schodowe do oświetlenia w korytarzu,a nie tylko
    na schodach.
    --
    Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)
    marcin(kropka)konstanczak(malpa)neostrada(kropka)pl

  • 75. Data: 2014-03-05 20:55:58
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-03-05 15:58, uzytkownik pisze:

    > O jakich czujnikach przy oknach i drzwiach piszesz?

    Zwykłe stykowe.

    --
    MN

  • 76. Data: 2014-03-05 21:01:08
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-03-05 16:33, kiki wrote:
    > A nie masz pompki i termostatu żeby to ciepło wypędzić w
    > kaloryfery/podłogówkę gdy go za dużo?

    Nie zdążysz. Wrzuciłem brykiet kupiony w Leroy. Wiem, że moge wsadzić 6
    sztuk i się ladnie pali bo zawsze tak robie. Któregoś dnia kupiłem taki
    sam tylko troche ciemniejszy, co za róznica?. Wsadziłem 6 sztuk.
    Podpaliłem. Po minucie miałem polowe kostek rozsypanych w proszek który
    palił się zawrotnie a po pieciu minutach syczące zabezpieczenie w
    kominku i groźbę że za chwile popęka płaszcz i wyleje wodę na 400 stopni
    obudowy bo wydawała ciekawe odglosy. Tłumienie nic nie dawało, ciąg
    makabryczny Na szczęscie łopatą dalo rade wrzucić troche na gril, a gril
    zasypać piaskiem.

    Od tej pory wsadzam bardzo mało i jak mam pewnośc że sie nic nie stanie
    to dorzucam. Co to za komfort używania?

  • 77. Data: 2014-03-05 21:05:29
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 5 marca 2014 20:55:09 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

> [...]
    >
    > i nie ma komfortu promieniowania.

    > Zamierzam latem grzać basen piecem weglowym. Taniej się nie da, chyba że

    Ogniskiem będzie gorzej bo efektywność mniejsza.

  • 78. Data: 2014-03-05 21:06:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 05 Mar 2014 20:55:29 +0100, mkonst

    > Zbudowałbym dom o połowę mniejszy.

    Czyli jaki i dla jakiej ilości osób?

    Ja tak klecę, klecę, i ciągle mi gdzieś miejsca brakuje. A to kuchnia za
    mała, a to łazienka nieustawna, itd. Miałem tego uniknąć, ale w końcu się
    zdecydowałem na dach mansardowy żeby zyskać wygodną przestrzeń na poddaszu
    użytkowym.

    --
    Pozdor Myjk

  • 79. Data: 2014-03-05 21:13:33
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-03-05 21:05, k...@g...com wrote:
    > Ogniskiem będzie gorzej bo efektywność mniejsza.

    Tym bardziej węgiel zostaje. Mam też gaz, ale piec nie był ani razu
    załaczony w tym sezonie grzewczym. Instalacja grzania gotowa a w maju
    rozruch...

  • 80. Data: 2014-03-05 21:30:50
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 3 marca 2014 20:31:21 UTC+1 użytkownik Marcin Ł napisał:
    > Pochwalony!
    >
    > Panowie wiem ze temat byl juz ale zapytam jeszcze raz z racji tego ze ja jak
    >
    > i kilku jeszcze kolegow jest w trakcie budowy/remontu.
    >
    > Co byscie zmienili w perspektywie czasu co mialo byc super a okazalo sie
    >
    > porazka?
    >
    > ja osobiscie mam mocno ciemne podlogi i NIGDY wiecej.

    Domu budowal nigdy nie będę w związku z tym nie wiem co bym zmienił. Ale jak bym
    mial doradzac to na pewno to żeby zrobić oddzielne piony kanalizacyjne z wanny,
    kabiny, umywalek, pralki. W czasie budowy albo remontu koszt może być niewielki a kto
    wie jak będą się kształtowały ceny wody i ścieków w przyszłości. Może się okazać że
    to co dzisiaj jest mało opłacalne za jakiś czas stanie się bardzo opłacalne.
    Odzyskiwanie ciepła z wody dla mnie w tej chwili jest już opłacalne.