  • 21. Data: 2009-03-07 07:49:18
    Temat: Re: co dajecie na podłogi w salonie?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

    > Mniej widoczny skurcz??

    dokładnie.

  • 22. Data: 2009-03-07 11:09:36
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    co dajecie na podłogi w salonie?

    Caly czas sie waham miiedzy drewnem a kamieniem (jakies plytki).
    Gdybym mial ogrzewana podlege bez namyslu dalbym kamien. Przede
    wszystkim dlatego, ze jak do tej pory nie spotkalem jednoznacznie
    pozytywnej opinii o drewnie podgrzewanym. Mniej lub bardziej wypacza
    sie. Poniewaz mialem juz podloge drewniana wypaczona nie chce takiej
    wiecej. Oczywista sprawa to przekazywanie ciepla tu tez nie do konca
    wystepuje dobre polaczenie. Jak by nie patrzec drewno zawsze bylo
    uzywane jako dobry izolator.
    Kamien ma niezaprzeczalna wlasciwosc - trwalosc i odpornosc na
    wszelkiego typu scieranie. W salonie z otwarta przestrzenia na taras
    to ma kolosalne znaczenie. To mnie sklania do kamienia tylko niestety
    wtedy bede musial zrobic jakies ogrzewanie.
    Sam jestem ciekaw tej dyskusji bo jak dla mnie sprawa caly czas jest
    nierozstrzygnieta.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 23. Data: 2009-03-07 11:39:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Dy wrote:
> [...]
    > wtedy bede musial zrobic jakies ogrzewanie.
    > Sam jestem ciekaw tej dyskusji bo jak dla mnie sprawa caly czas jest

    tylko że w lecie bedziesz miał nieprzyjemną zimną posadzkę, drewno jest
    przyjemniejsze.

    drewno jest izolatorem dlatego daje sie cienką warstwę do 15mm. Tak drewno
    lite może sie zacząć paczyć, dlatego lepiej zastosować podłogę
    wielowarstwową.

    ewentulanie parkiet techniczny z tego co wiem to drewno na sztorc ma
    mniejszą opór cieplny.

  • 24. Data: 2009-03-07 14:26:41
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >wtedy bede musial zrobic jakies ogrzewanie.
    >Sam jestem ciekaw tej dyskusji bo jak dla mnie sprawa caly czas jest

    Jak pasuje Ci klimat bankowej sali operacyjnej, to kladz kamien. Ja w
    salonie wole czuc raczej cieplo, chociaz nie powiem polerowany gres u kogos
    nawet mi sie podoba.

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2009-03-07 14:42:48
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 6 Mar 2009 12:28:10 +0100, Tomasz napisał(a):

    (...)
    > Na to wszystko idzie pasta woskowa i froterowanie.

    Mozesz zrobic fotke i pokazac jak to wyglada?

    --
    best regards,
    scream

  • 26. Data: 2009-03-07 16:23:12
    Od: "Tomasz" <t...@w...pl>

    Użytkownik "scream" <n...@p...pl> napisał

    > Mozesz zrobic fotke i pokazac jak to wyglada?

    Fotek to mam pelno tylko nie mam wlasnej strony www.
    Moze poradzisz mi jak mam to pokazac?

    --
    Tomasz

  • 27. Data: 2009-03-07 17:58:03
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 7 Mar 2009 17:23:12 +0100, Tomasz napisał(a):

    > Fotek to mam pelno tylko nie mam wlasnej strony www.
    > Moze poradzisz mi jak mam to pokazac?

    Wgraj na www.fothost.pl albo www.fotosik.pl albo www.imageshack.us albo...
    no duzo tego, wpisz w google "hosting obrazków" :)

    --
    best regards,
    scream

  • 28. Data: 2009-03-07 19:42:25
    Od: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Maniek4 <b...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > Ogrzewanie podlogowe, do czego merbau akurat idealnie sie nadaje. Musisz
    > tylko te podlogowke miec zrobiona pod drewno, bo inaczej przy wiekszych
    > mrozach bedziesz dogrzewal sie zelazkiem.
    > Barlinek podobno nadaje sie kazdy z racji klejenia na przemian. Drzewo
    > nieegzotyczne nie bardzo sie nadaje, a to z racji sporych skurczy
    zwiazanych
    > z wilgocia. Zima mozesz miec spore szpary jak podloga zacznie wysychac.
    > Ostatecznie mozna probowac z debem, ale roznica w cenach debu i merbau np.
    > nie sa powalajace jak sie toche poszuka, o ile w ogole ciemne drzewo Ci

    A znasz drewno dossiere ? Egzotyk i twardy jak merbau ale znacznie
    jasniejszy, cos w kolorze deski z orzecha włoskiego...Merbau to dzisiaj
    każda "baba-żaba" ma...bo jest wszędzie w każdym nieomal składzie i
    markecie.. Rozejrzeć sie warto!

  • 29. Data: 2009-03-07 19:52:08
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 7 Mar 2009 19:42:25 +0000 (UTC), Marex napisał(a):

    > A znasz drewno dossiere ?

    Doussie raczej :)

    --
    best regards,
    scream

  • 30. Data: 2009-03-07 20:45:34
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jasniejszy, cos w kolorze deski z orzecha włoskiego...Merbau to dzisiaj
    > każda "baba-żaba" ma...bo jest wszędzie w każdym nieomal składzie i

    Doussie :-)) znam i co z tego??
    Jasniejsze i dla tego lepsze?? No to kupie sobie jatobe, nie bedzie w kazdym
    skladzie, a odroznic od merbau nie jest latwo z daleka, moze lapacho, albo
    wrecz wenge. Widzisz tu cos wspolnego?? Chce miec ciemna podloge i nic mnie
    nie obchodzi co ma baba na skladzie. Jak mialbym sobie polozyc doussie, to
    rownie dobrze moze to byc dab, teak jak komus sie sloje podobaja, albo
    orzech, czy iroko. Jasnych podlog od lat wszedzie pelno i nikomu to nie
    przeszkadza, a ja mam sie przejmowac baba na skladzie? Czemu akurat doussie?
    Bo doussie, czy tylko nazwa mniej znana? Jesli chodzi o mnie, to ja akurat
    juz sie rozejzalem.

    Pozdro.. TK