  • 1. Data: 2009-06-25 20:47:45
    Temat: co mi sadzi dęby?
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    Więc tak, posadzone z żołędzia dęby już maja po dobre 6-8 m
    - ale dęby, małe, pojawiają mi się w przedziwnych miejscach w których na
    pewno nikt z nas nie sadził
    co, jakie zwierze moze byc takie zaradne?
    SJS

  • 2. Data: 2009-06-26 02:52:09
    Temat: Re: co mi sadzi dęby?
    Od: "skryba" <s...@o...eu>

    > Więc tak, posadzone z żołędzia dęby już maja po dobre 6-8 m
    > - ale dęby, małe, pojawiają mi się w przedziwnych miejscach w których na
    > pewno nikt z nas nie sadził
    > co, jakie zwierze moze byc takie zaradne?

    Gryzonie (nornice) robią zapasy na zimę. Często później nie trafiają do swoich
    zapasów i natura robi swoje. Podobnie dzieje się z orzechami laskowymi.

    Pozdrawiam pogodnie

  • 3. Data: 2009-06-26 06:56:00
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    Użytkownik "skryba" <s...@o...eu> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:7...@n...onet.pl

    > Gryzonie (nornice) robią zapasy na zimę. Często później nie trafiają do
    > swoich
    > zapasów i natura robi swoje. Podobnie dzieje się z orzechami laskowymi.
    >
    > Pozdrawiam pogodnie

    Taka wersja by się zgadzała gdyby nie pewne ale
    to ale to brak żołędzi w odległości dobrych 1000m - te moje dęby żołędzi
    jeszcze nie miały a przynajmniej nie widziałem
    podejrzewam ptaki a dokładnie sójki
    podejrzewałem tez krety bo te zarazy wędrują pod ziemią i po 100-150m
    jest możliwa tez taka kombinacja
    ptaki przynoszą żołędzie, gubią je na ziemi
    znajdują gryzonie lub krety? i dalej to wilgoć i czas
    --------
    zapytano mnie ile czasu potrzeba na to aby zasadzone z żołędzia dęby miały
    po 6 m
    sadziliśmy z córką żołędzie jesienią zbierając je pod dębami - czyli same
    spadły, sadzimy
    córka miała około 14 lat dziś ma 33 więc na mojej słabej ziemi /piach i
    około 30-40 m piachu w głąb a tam pod spodem mamuty/ potrzeba było prawie 20
    lat
    sadziliśmy na głębokość sztychu szpadla, no może trochę płycej ale tak na
    2/3
    SJS

  • 4. Data: 2009-06-26 07:09:57
    Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl>

    Użytkownik SJS napisał:

> [...]

    Duże ptaszyska (gapy) mogą gubić, albo rzucić jak zobaczą coś bardziej
    smakowitego.

    Najpiękniejszą muzyką przed snem

  • 5. Data: 2009-06-26 19:37:35
    Od: esony <e...@g...com>

    On 25 Cze, 22:47, "SJS" <s...@w...pl> wrote:
> [...]
    > pewno nikt z nas nie sadził
    > co, jakie zwierze moze byc takie zaradne?

    Sroki, wrony... i inne duże ptaszyska. U mnie sroki jesienią lubią w
    kretowisko wtykać orzechy.

    pozdrawiam EB

  • 6. Data: 2009-06-26 20:01:47
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    esony pisze:

    > Sroki, wrony... i inne duże ptaszyska. U mnie sroki jesienią lubią w
    > kretowisko wtykać orzechy.

    Wybiera się sójka ..... po żołędzie :-)
    I robi zapasy na zimę.

    Pozdrawiam, Barbara

  • 7. Data: 2009-06-27 00:33:22
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 25 Jun 2009 22:47:45 +0200, SJS napisał(a):

> [...]
    > pewno nikt z nas nie sadził
    > co, jakie zwierze moze byc takie zaradne?

    Nie wiem, ale moje dzieci, kiedy były małe, nałogowo wrzucały kasztany do
    krecich dziurek - co tłumaczy zaistnienie kilku okazałych już drzewek w
    koło naszego domu :-)

  • 8. Data: 2009-06-27 00:35:58
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 27 Jun 2009 02:33:22 +0200, Ikselka napisał(a):

    > koło

    Koło naszego domu - dwa grzybki w barszcz :-)