  • 11. Data: 2009-03-01 22:08:25
    Temat: Re: co sądzicie o kominku w formie zwykłej dziury z cegieł jak na zdjęciu ..
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "scream" <n...@p...pl> wrote in message
    news:1d2gxhlnjt7zw.170o9ta65lxti$.dlg@40tude.net...

    > Jest, jest. Znam przyklad takiego kominka w domu w 100% drewnianym, na
    > podlodze jest tylko opaska z kamienia na szer. 30 cm przed paleniskiem.
    > Dom
    > stoi dobre 40 lat i nic sie tam nigdy nie zapaliło :) Wiesz, jak ktos jest
    > d.pa to i ze zwyklego kominka wywoła pożar :)

    Kiedyś się jeździło bez pasów i nasi rodzice/dziadkowie zyli :-)
    Przynajmniej moi nie zgineli w kraksie :-)

  • 12. Data: 2009-03-01 22:13:09
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 1 Mar 2009 23:08:25 +0100, kiki napisał(a):

    > Kiedyś się jeździło bez pasów i nasi rodzice/dziadkowie zyli :-)
    > Przynajmniej moi nie zgineli w kraksie :-)

    Kiepskie porównanie.

    --
    best regards,
    scream

  • 13. Data: 2009-03-01 22:41:41
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    endriu <m...@w...pl> wrote:
    > http://www.nobiles.pl/?q=pages/inspirations/arrangem
    ents/galery/category/27/28

    > Ma ktoś z was takie rozwiązanie ? Czy koniecznie trzeba kupować
    > wkład
    > metalowy jeżeli chciałbym raz na jakiś czas zapalić mały
    > płomień (mam
    > w pokoju odpowiedni komin systemowy i rurę doprowadzającą
    > powietrze w
    > podłodze)?

    Jeśli koniecznie chcesz - oczywiście da się tak zrobić bez
    problemu, ale:
    1) Otwarty kominek, w którym się pali, wygląda pieknie i żaden
    kominek z wkładem mu nie dorówna, Amen. Ale jak sam piszesz,
    będziesz w nim palił "od czasu do czasu". Zapewne raczej w zimę,
    niż w lato. Tak czy tak, będzie to piękny kominek z ogniem
    zaledwie "od czasu do czasu" (zastanawiałbym się nad słowem
    "rzadko"), przez przeważający zaś czas będzie to brzydka, mrocza
    i brudna dziura w ścianie. Z której w dodatku będą się na pokój
    czasem brudy (sadza, popiół) roznosić. Tak, samoistnie.
    2) już parę osób pisało, że otwarty kominek wymaga idealnych
    warunków: komina, konstrukcji kominka zrobionej przez FACHOWCA
    (od kominków, nie od obudowywania wkładów, otwarty kominek to
    wyższa szkoła jazdy jest), ciągu w kominie, wentylacji. Jeśli
    któegoś z tych elementów zabraknie, będzie Ci po prostu dymił na
    mieszkanie. Może nie cały czas, może tylk przy rozpalaniu, albo
    złych wiatrach, ale tak czy tak, będziesz miał od czasu do czasu
    problem.
    3) ryzyko. Nie ma cudów, zawsze się trafi polano, które w ogniu
    "strzeli", czasem coś się obsunie, wyturla, regularne zamiatanie
    wokół takiego kominka jest normą, a i nic łatwopalnego absolutnie
    nie może przed nim leżeć, bo... wiadomo. A takie pryskające
    węgielki potrafią mieć czasem zaskakujący zasięg, zwłaszcza jak
    się źle wysuszone i/lub iglaste polano trafi. Do tego jeszcze
    warto dodać okopconą ścianę nad kominkiem.

    Reasumując: odradzałbym. Ze wszystkich w/w powoodów po kolei.

    J. (i otwarty kominek u rodziców w domu letniskowym jako źródło
    opisanych doświadczeń)

  • 14. Data: 2009-03-02 06:15:14
    Od: "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org>

    Użytkownik "endriu" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > metalowy jeżeli chciałbym raz na jakiś czas zapalić mały płomień (mam w
    > pokoju odpowiedni komin systemowy i rurę doprowadzającą powietrze w

    Mam w domu takie rozwiąznie - tzn. otwarty kominek.

    Plusy - żywy ogień, duże wrażenie na gościach ;)

    Minusy - bardzo (naprawdę bardzo) szybko spala się w nim drewno - po prostu
    znika w oczach... , nie można zapomnieć o zamknięciu komina - bo gdy nie
    palimy to kominem od paleniska ucieka duzo ciepla z domu, bardzo duże
    zapotrzebowanie na świeże powietrze - wręcz nieraz trzeba okno otworzyć ;);
    przy paleniu w takim kominku ktoś zawsze musi być w domu i pilnować ognia -
    nie raz drewno strzeliło i na pół pokoju potrafiło strzelić żarem...

    i tak jak przedmówcy pisali - albo dużo literatry na temat budowy, albo
    fachowiec :) - bo to co widać (dziura w ścianie) to nie wszystko.

    Pzdr.
    Marcin W.

  • 15. Data: 2009-03-02 13:16:05
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości

    > "endriu" <m...@w...pl> wrote in message
    ents/galery/category/27/28

    > Ja jestem wrogiem takich rozwi?zań. To jest po pierwsze niebezpieczne i
    > może wywołać pożar po drugie będzie brudno, tlenek węgla , który może
    > wypić populację twoich dzieci oraz wdychanie cz?steczek stałych o ?rednicy
    > mikrometra co prowadzi do ryzyka raka krtani, gardła i płuc. Chcesz to
    > wdychać naprawdę ?

    A paragony??? Zapomniałeś o paragonach!!!

    MSPANC ;)

    Adam

  • 16. Data: 2009-03-02 13:43:38
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message

    > A paragony??? Zapomniałeś o paragonach!!!

    Paragony dać wykonawcy za koszty pogrzebu członka rodziny po zatruciu
    tlenkiem węgla :-) Ktoś musi zapłacić za to nie ? :-)

  • 17. Data: 2009-03-03 09:55:47
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    > "Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message

    > Paragony dać wykonawcy za koszty pogrzebu członka rodziny po zatruciu
    > tlenkiem węgla :-) Ktoś musi zapłacić za to nie ? :-)

    Nie przesadzaj, jak będzie stały dopływ powietrza, odpowiedniej wysokości
    komin żeby był 'cug' i palił w tym całym naboju będzie w miarę kumaty
    palacz, to nic się nie stanie... A za pogrzeb i tak zapłaci Państwo (a
    konkretnie ZUS, zasiłkiem pogrzebowym).

    Adam

  • 18. Data: 2009-03-05 07:04:46
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    endriu wrote:
    > Ma kto? z was takie rozwi?zanie ? Czy koniecznie trzeba kupowa? wk^(3)ad
    > metalowy je?eli chcia^(3)bym raz na jaki? czas zapali? ma^(3)y p^(3)omien~

    nie trzeba.
    u mnie dziala taki od lat.
    http://www.bokomaru.com.pl/?page_id=40
    niestety, po przebudowie (zwezeniu...) komina zaczal kopcic, co wymaga
    przeslaniania otworu paleniska. skutek widac na zdjeciu
    http://www.bokomaru.com.pl/?p=220
    zanim wpadlem na zmniejszenie otworu. teraz radze sobie tak, ze palę
    przy tylnej scianie, a jak trzeba mocno hajcowac, to w otwor wstawiam
    cegly :(
    nie ma natomiast najmniejszego problemu, gdy hajcuje się brykietami.

    --
    bartek

  • 19. Data: 2009-03-05 20:55:37
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 1 Mar 2009 22:30:34 +0100, Maniek4 napisał(a):

    > Wazne zdaje sie sa proporcje samego paleniska do calosci, w kazdym razie
    > dobry kominek to nie robota dla amatora.

    I paleniska, i powierzchni otworu.
    Faktem jest, że otwarty kominek przy wszystkich swoich wadach to jednak ma
    duszę, a nie tylko ogienek w akwarium.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356