  • 31. Data: 2009-01-31 18:59:49
    Temat: Re: czekamy na nowe rozporzedzenie - opalanie weglem CO
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sat, 31 Jan 2009 01:10:38 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Dlaczego? Ano dlatego, że w okolicy, do której się wyprowadziłem z
    > Warszawy, praktycznie wszyscy palą węglem lub drewnem (pomijam jeszcze
    > dość nieliczne nowe budynki). A powietrze czystsze, niż jak się pojedzie
    > do Warszawy i nawdycha tego "ekologicznego" powietrza nieskażonego dymem
    > z czyjegoś pieca
    To raczej kwestia gestosci populacji.

    --
    Jaroslaw "Jaros" Berezowski

  • 32. Data: 2009-01-31 21:31:36
    Od: "Marex" <m...@W...gazeta.pl>

    robertr <r...@c...com.pl> napisał(a):

    > Nale=BFy wspomnie=E6 o pal=B1cych w kominkach - najcz=EA=B6ciej bardzo
    > nieefektywny (ma=B3o sprawny) spos=F3b dogrzewania, te=BF doskonale
    truj=B1=
    > cy
    > =B6rodowisko. Ja np pal=EA drewnem w zwyk=B3ym piecu i zu=BFycie drewna mam
    > ni=BFsze ni=BF s=B1siedzi u=BFywaj=B1cy kominka jako wspomagaj=B1cego =BCr=
    > =F3d=B3a
    > ogrzewania.
    > pozdr
    No to napisz jakim drzewem opalasz, czy lisciastym, wysezonowanym, czy
    mokrym, iglastym, - skoro to tak tanio....?? Pozdrawiam Marex

  • 33. Data: 2009-01-31 21:51:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jaroslaw Berezowski pisze:

    > To raczej kwestia gestosci populacji.

    Sama populacja bez spalinowych samochodów by tak powietrza w Warszawie
    nie "zagęściła" ;)

  • 34. Data: 2009-01-31 21:55:45
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Marex" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości > No
    to napisz jakim drzewem opalasz, czy lisciastym, wysezonowanym, czy
    > mokrym, iglastym, - skoro to tak tanio....??
    Potwierdzam, drewno to chyba najtańszy aktualnie opał.
    Metr sześcienny np brzoy w nadlesnictwach kosztuje ok 100zł a na 150 metrowa
    chałupke 1,5 metra miesięcznie starcza.

    Kris

  • 35. Data: 2009-01-31 22:54:39
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > Metr sześcienny np brzoy w nadlesnictwach kosztuje ok 100zł a na 150
    > metrowa chałupke 1,5 metra miesięcznie starcza.

    Malo Ci wychodzi. Moj kolega kupuje na zime 10m^3 i dopala jeszcze gazem, bo
    nie starcza. Dom pewnie teraz okolo 200m, ale wczesniej ogrzewal tylko dol.
    Bywalo ze i z 12m^3 nic nie zostalo.

    Pozdro.. TK

  • 36. Data: 2009-02-01 09:40:36
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > nie starcza. Dom pewnie teraz okolo 200m, ale wczesniej ogrzewal tylko
    > dol. Bywalo ze i z 12m^3 nic nie zostalo.

    To się zgadza, ja podałem średniomiesięczne zuzycie, czyli rocznie ok
    15metrów . W tym roku tak mi pewnie wyjdzie bo mam mokre drzewo, pierwszy
    zezon grzewczy, itp w następnym będzie lepiej bo za kilka tygodni kupuje
    transporcik i niech przez lato schnie?
    Na mój dom 10metrów powinno starczyć ale kupie 15 niech leży-jeść nie woła.

    Kris

  • 37. Data: 2009-02-01 11:50:34
    Od: "kiki" <...@...q>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

    > Z drugiej strony powiem Ci, ze mam sasiada ktory w tym roku zakupil sobie
    > mialu, bo taniej. Niestety jak rozpali tego swojego pierdziela, to ja w
    > domu nie mam czym oddychac jak wiatr jest z zachodu. Fajnie ze jemu
    > taniej, ale nie wszystkim jest rownie dobrze.

    To prawda. Jak u mnie zaczną palić tym gównem to się zastanawiam czy to
    pożar czy jaki diabeł. Identyczna sytuacja jest z kominkami i tymi od pomp
    ciepła. Obserwuję ich tutaj jak ZDESPEROWANI w śniegu i śnieżycy rąbią te
    klocki przed domami. Co jest? Te pompy ciepła nie dają rady czy wychodzą za
    drogo ? hahaha.

  • 38. Data: 2009-02-01 12:26:29
    Od: "kiki" <...@...q>

    "Kris" <k...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > Metr sześcienny np brzoy w nadlesnictwach kosztuje ok 100zł a na 150
    > metrowa chałupke 1,5 metra miesięcznie starcza.

    To ja się nie dziwię, że wam te temperatury 18 stopni w pokojach
    odpowiadają :-)

  • 39. Data: 2009-02-01 12:36:58
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <...@...q> napisał w wiadomości

    > To ja się nie dziwię, że wam te temperatury 18 stopni w pokojach
    > odpowiadają :-)
    A ja zauważyłem własnie cos innego. Ci co palą węglem, drzewem itp zawsze
    maja ponad 20stC. A gazowcy, pompowcy, i elektryczni zawsze poniżej- i
    zawsze cos refguluja kręcą itp aby oszczędzić. Paliwa stałe wychodzą na tyle
    tanio ze przewaznie grzejniki sa wszędzie poodkręcane i wszedzie jest miłe
    ciepło.

    Ps
    Ja normalnie mam 22stC a w sypialni 18-19

    Kris

  • 40. Data: 2009-02-01 12:58:46
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Kris" <k...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > tyle tanio ze przewaznie grzejniki sa wszędzie poodkręcane i wszedzie jest

    Hehe coś w tym jest :-) Ale jak rąbią drewno żebyś widział :-) Ta postawa i
    te ruchy, każdy tak samo i każdy z nich ma pompę ciepła :-)