  • 11. Data: 2011-01-12 22:03:51
    Temat: Re: czujnik gazu
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Jackare napisał:
> [...]
    >
    > Teoria. Praktyka mówi co innego - tlenek węgla pochodzi ze spalania,
    > jest ciepły. I dlatego mimo minimalnej różnicy masy cząsteczkowej w
    > stosunku do średniego ciężaru cząsteczkowego dla powietrza tlenek węgla
    > zdecydowanie pociągnie w pierwszej kolejności w górę. Dopiero po
    > wyrównaniu temperatur i wymieszaniu powietrza rozejdzie się w miarę
    > równo - i skoro azot nie ma tendencji do stratyfikowania się w górę
    > (ruchy Browna radykalnie przeciwdziałają stratyfikacji) to CO, mając
    > praktycznie tę samą masę cząsteczkową też podlegał stratyfikacji

    Oczywiście bijąc pianę można przytoczyć przykład zimnego tlenku węgla z
    gazu świetlnego albo generatorowego (wodnego). Tylko czy jeszcze jakieś
    obiekty mieszkalne są tym czymś zasilane? A przy gazie wodnym i tak
    należy w pierwszej kolejności pilnować pod stropem bo tam od razu poleci
    wodór w gazie wodnym zawarty.

    --
    Darek

  • 12. Data: 2011-01-13 09:59:05
    Od: "Tom" <t...@i...eu>

    > Sprawdź czy nie jest cichy bo te co kupiłem były.
    >

    > Kupiłbym ten EURA Sygnalizator czadu i gazu GS-890
    >
    > http://www.czujniki.net/index.php/id_2208_mode_prodd
    et.html

    > --
    > Piotr

    Piotr, czemu kupiłbys własnie ten ? Jakies doświadczenie masz z tym modelem ?

    Faktem jest ze przy tym pisze że optymalna wysokość instalacji to 1,5 m od podłogi.

    Czy wiesz moze czy ten model ma zasilanie również na baterie ?

    Tomek

  • 13. Data: 2011-01-13 21:32:31
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > podłogi.
    >
    > Czy wiesz moze czy ten model ma zasilanie również na baterie ?

    Mam mieszkanie oczujnikowane wykrywaczami z Eury. teraz będzie już trrzeci
    rok.
    Na sufitach mam zamontowane zasilane bateryjnie wykrywacze dymu - bardzo
    dobrze działają, batrerie alkaliczne 9V pracowały 2 lata. Pracowały nadal
    ale teraz wymieniałem je prewencyjnie.
    Powyżej wysokości głowy mam zamontowane wykrywacze czadu. Tak jak pisał
    Darek. Ciepły tlenek węgla uniesie się do góry i zostanie wyssany przez
    wentylację. Mieszający się i opadający w dół spowoduje reakcję czujnika nim
    znajdzie się na wysokości głowy czyli nim zacznie być wdychany w
    niebezpiecznym stężeniu.
    Wykrywaczy gazu ziemnego (metanu) nie używam bo nie ma to sensu. Po
    pierwsze gaz ziemny leci w górę i będzie usuwany przez wentylację, po drugie
    śmierdzi bo jest nawaniany i jest wyczuwalny nosem, po trzecie jeżeli
    chodzi o gaz łatwiej doprowadzić do eksplozji (kilkuprocentowa mieszanina z
    powietrzem) niż do otrucia cżłowieka, po czwarte wszystkie nasze urządzenia
    gazowe są wyposażone w zabezpieczenia przeciwwypływowe, nie ma sensu tego w
    stały sposób monitorować. LPG nie używam w domu - w budynkach wyposażonych w
    instalację gazu sieciowego nie wolno eksploatowac LPG.

  • 14. Data: 2011-01-13 21:41:04
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Tom pisze tak:

    > Piotr, czemu kupiłbys własnie ten ? Jakies doświadczenie masz z
    > tym modelem ?

    Z tym modelem nie ale otwierałem ten GS-890 żeby sprawdzić luty zanim
    go komuś zamontuję i ostatnio otwierałem jakiś model ORNO bez
    wyświetlacza. Miał cichy piszczyk już na oko tańszy niż ten w GS-890.

    Dla mnie to ma wyć a nie pipkać jak budzik przy łózku.

    > Faktem jest ze przy tym pisze że optymalna wysokość instalacji to
    > 1,5 m od podłogi.

    Bardziej się boję czadu więc daję 0,5 metra od sufitu jeden 3 in 1
    lub dwa osobne czad na 0,5 a gazy na 1,5m

    --
    Piotr