  • 1. Data: 2009-05-29 20:39:05
    Temat: czy jest coś co zastąpi beton?
    Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl>

    Mam do uzupełnienie podłogę na strychu altanki.
    Wypada to na ściance działowej.
    Tak to wygląda http://picasaweb.google.com/kkrycha/Altanka_strych#
    Miałam to zasłonić deską, ale problem jest w tym, że poziomy po lewej i
    prawej stronie nie są równe.
    Pomyślałam, aby zalać to czymś lekkim ale wytrzymałym, aby można było na tym
    stąpać.
    To co się da w tych kształtkach uzupełniłabym styropianem, a na wierzchu
    zalała kilku centymetrową warstwą.
    Ale czego? Co mi poradzicie?

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2009-06-01 10:23:40
    Temat: Re: czy jest coś co zastąpi beton?
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tym stąpać.
    > To co się da w tych kształtkach uzupełniłabym styropianem, a na wierzchu

    A deska nie może nie poziomo leżeć?
    Bo rozumiem, że byłoby pod góre lub w dół pochylona.
    Jak czymś to zalejesz to też nie będzie równo, no chyba że zrobisz krawędź.
    Jak tam jest głęboko?

    Pozdrawiam Michał

  • 3. Data: 2009-06-01 21:00:53
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Stolat pisze:
> [...]
    > Bo rozumiem, że byłoby pod góre lub w dół pochylona.
    > Jak czymś to zalejesz to też nie będzie równo, no chyba że zrobisz krawędź.

    Z deską jest więcej problemu.
    Po pierwsze konieczna wizyta u stolarza, aby przygotował deskę szeroką
    na 22.
    Po drugie brzeg desek z prawej strony nie jest prosty, trzeba by czymś
    wyrównać. Do tego znowu trzeba fachowca.
    Po trzecie deska musiałaby być z jednej strony (na grubości)
    przystrugana, aby schodziła się z deskami tam gdzie jest niżej,
    żeby nie było uskoku.
    A że będzie lekki skos, to jest dla mnie oczywiste.

    Pomyślałam, że mniej będzie dla mnie zachodu i kosztów,
    gdy zaleje to (osobiście bez pomocy osób trzecich) jakąś masą
    i zrobię skos wyrównując go do poziomu desek po obu stronach.

    Najniższa głębokość, to 2 cm. czyli grubość płyt po lewej stronie
    (po prawej stronie deska podłogowa 2,8cm),
    a reszta to więcej, tyle co wleje się w szpary kształtki szamotowej.
    Ale żeby nie było zbyt dużo materiału planuję w te szpary powrzucać
    połamany na drobno styropian.

    Pozdrawiam Krycha.

  • 4. Data: 2009-06-02 09:16:49
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > prawej stronie nie są równe.
    > Pomyślałam, aby zalać to czymś lekkim ale wytrzymałym, aby można było na

    wypełnij keramzyto-betonem
    (tzn mieszasz zwykły beton ze zwykłym keramzytem ;-)

  • 5. Data: 2009-06-02 21:08:12
    Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

    > wypełnij keramzyto-betonem
    > (tzn mieszasz zwykły beton ze zwykłym keramzytem ;-)

    Rozumiem, kupuję beton w proszku, czyli cement z piaskiem
    i do tego dodaję keramzyt.
    Dziękuję za wskazówkę. Idę do sklepu :-)

    Krycha.

  • 6. Data: 2009-06-03 06:38:41
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > Rozumiem, kupuję beton w proszku, czyli cement z piaskiem
    > i do tego dodaję keramzyt.
    > Dziękuję za wskazówkę. Idę do sklepu :-)
    >
    > Krycha.

    No najlepiej cement piach i keramzyt :).
    Mniej więcej w proporcji 3:1. Cementu jedną część, a reszty 3 części.
    Jak to zalejesz to przez kilka dni pilnuj aby było stale wilgotne.
    Jeżeli tego nie zrobisz to będzie sie pyliło i ścierało.
    Uszczelnić dziury, możesz pianką rozprężną, ale to koszt około 16 złotych.
    Po wyschnięciu pianki usuń jej nadmiar i pamiętaj, że ona pęcznieje.
    Nie pobrudź się świeżą pianką bo później z rąk będzie ci tydzień to schodzić
    :).

    Pozdrawiam Michał

  • 7. Data: 2009-06-03 08:44:42
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Rozumiem, kupuję beton w proszku, czyli cement z piaskiem
    > i do tego dodaję keramzyt.
    > Dziękuję za wskazówkę. Idę do sklepu :-)

    jak nie masz pewności jak przygotować zaprawę betonową
    możesz kupić gotową masę murarską
    bedzie kilka złotych drożej
    ale prościej, szybciej i pewniej
    zwłaszcza jak nie znajdziesz zastosowania dla żwiru i cementu jaki by Ci
    pozostał
    po robieniu wszystkiego samemu