  • 1. Data: 2011-10-12 21:57:01
    Temat: czy kominek z płaszczem jest dla mnie
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Jest: bufor sporawy, zasilany ma być kotłem stałopalnym węgiel/drewno i
    w razie potrzeby grzałkami elektryczmi

    Ma być: kominek, jeszcze nie wiadomo czy zwykły czy wodny.
    Za wodnym:
    - skoro jest już bufor z kotłem, to żal nie skorzystać. Dużo instalacji by nie
    doszło -
    rurki i pompa
    - nie byłoby za gorąco w pokoju, nawet jak by chodził na niezłych
    obrotach

    Za zwykłym:
    - taniej i prościej
    - działa nawet przy braku prądu i awarii zasilania awaryjnego.
    - dwa kotły na tanie paliwo to nie przerost formy?
    - nie wiadomo jak często będzie kominek używany

    Rozwiązanie kompromisowe to zwykły kominek i rurki pod wylewką, na
    wypadek jak bym zmienił zdanie...

    Co byście poradzili?

    bajcik

  • 2. Data: 2011-10-13 03:18:06
    Temat: Re: czy kominek z płaszczem jest dla mnie
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik b...@k...math.uni.lodz.pl napisał:
    > Co byście poradzili?

    Kominek jako źródło ciepła jest bardzo kiepski, bo ma opłakaną sprawność :-)
    Jak już koniecznie ten kominek chcesz, to na zasadzie ozdoby, a nie
    'centrum grzania'.

    pozdr
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-10-13 04:17:06
    Od: "mihal" <j...@p...onet.pl>

    > Kominek jako źródło ciepła jest bardzo kiepski, bo ma opłakaną sprawność
    > :-)
    > Jak już koniecznie ten kominek chcesz, to na zasadzie ozdoby, a nie
    > 'centrum grzania'.

    Nie moge sie zgodzic . Porzadne, nowoczesne wkłady z płaszczem wodnym mają
    sprawność na poziomie kotłów czyli w okolicach 85%. Natomiast sprawa
    kotłowni w salonie to już zupełnie inna historia. Zawsze mozna tak jak
    wątkotwórca pisał podciągnać instalację . Wstawić zwykły kominek i wrazie
    zmiany zdania wymienic wkład bądź wstawić tzw "auquabox" . Taki wymiennik
    wodny nadstawny na zwykły wkład . O ile oczywiscie producent wkładu ma w
    ofercie taki rozwiązania.

    pozdr.
    mihal

  • 4. Data: 2011-10-13 07:46:32
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Ja jestem w bardzo podobnej sytuacji i zrobię "zwykły". Bo planuję palić w
    niedziele i na zasadzie - załadować, podpalić, zamknąć, otworzyć dopiero po
    wygaśnięciu. To taki kompromis z żoną która wolałaby, żeby kominka w ogóle
    nie było (brud i kurz). Dodatkowo chcę, żeby mieć awaryjne źródło ogrzewania
    na czas wojny, gdy nie będzie ani węgla ani prądu ani paliwa do agregatu. I
    wówczas płaszcz wodny jest tylko przeszkodą.

  • 5. Data: 2011-10-13 08:33:56
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Dodatkowo chcę, żeby mieć awaryjne źródło ogrzewania
    > na czas wojny, gdy nie będzie ani węgla ani prądu ani paliwa do agregatu. I
    > wówczas płaszcz wodny jest tylko przeszkodą.

    wówczas będą zapewne większe zmartwienia...:-)

    a propos tematu, jeśli wątkotwórca ma już gotową instalację do
    podpięcia, to rozważyłbym kominek z płaszczem, bo grzejesz kiedy
    chcesz, a ciepło masz w zupełnie niezależnych okresach, grzejesz w
    kominku i masz ciepłą podłogę od podłogówki, o ciepłej wodzie nie
    wspomnę... natomiast zwykły kominek, gdy palisz, nie nastawiając się
    na ogrzanie całego domu, ale tylko salonu...
    BTW jeśli kominek z płaszczem się nie spodoba, to nie widzę problemu
    na przeróbkę na zwykły... odpinasz wszystkie rurki, zdejmujesz wełnę,
    która jest opatulony, wypełniasz płaszcz piaskiem i jazda...
    oczywiście zabudowa musi być przygotowana na wyższe temperatury...

    pozdrawiam
    s_13

  • 6. Data: 2011-10-13 08:37:29
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 13 Paź, 10:33, s_13 <s...@i...pl> wrote:

> [...]
    > która jest opatulony, wypełniasz płaszcz piaskiem i jazda...
    > oczywiście zabudowa musi być przygotowana na wyższe temperatury...

    No ja nie jestem pewien czy taki kominek dlugo pochodzi. Co za roznica
    czy jest pusty czy jest wypelniony piaskiem? Temperatury sa w nim b.
    wysokie, stal z jakiego jest zrobiony sie zapewne porozszerza i
    pofalduje, a moze popeka ? Normalnie go przeciez woda chlodzi.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 7. Data: 2011-10-13 11:09:47
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "s_13" napisał w wiadomości grup
    25g2000vbb.googlegroups.com...

    > wówczas będą zapewne większe zmartwienia...:-)

    Niezależnie od tego, czy będzie to miesiąc bez energii związany z zimą, czy
    z upadkiem rządu warto mieć IMHO wówczas kominek "bez prądu".

  • 8. Data: 2011-10-13 12:09:18
    Od: "Robert G." <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    On 13 Paź, 06:17, "mihal" <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie moge sie zgodzic . Porzadne, nowoczesne  wkłady z płaszczem wodnym mają
    > sprawność na poziomie kotłów czyli w okolicach 85%.
    >
    > pozdr.
    > mihal

    Te uzyski na poziomie 85 proc. między bajki włóż...
    Dobry kocioł stałopalny w warunkach domowych osiąga sprawność ok 60 proc.
    Jak nie wierzysz, to załóż ciepłomierz i się przekonasz.
    85 proc, to może jak jest nówka w laboratorium przy specjalnie dobranym opale.
    Normalnie - w domu, kiedy i zasyfiony bywa... - w żadnym wypadku tyle nie osiągnie. a

    zwykły, 'nienowoczesny', tylko normalny, jak osiąga 20 - 30 proc sprawności, to już
    trzeba
    go uznać za superwydajny :-)
    Niestety :-/

    pozdr.
    Robert G.

  • 9. Data: 2011-10-13 12:35:15
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Kominek jako źródło ciepła jest bardzo kiepski, bo ma opłakaną sprawność :-)
    > Jak już koniecznie ten kominek chcesz, to na zasadzie ozdoby, a nie 'centrum
    > grzania'.

    a co powiecie na wynalazek "krążki akumulacyjne" + zwykly wklad
    www.kratki.pl/pl/produkt/krazek-akumulacyjny-zestaw-
    5szt-plus-wsporniki-gratis_krazki-promocja
    cena troche zniecheca

    --
    pozdr Z.

  • 10. Data: 2011-10-13 15:08:35
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik ATZ Rzeszow napisał:
    > a co powiecie na wynalazek "krążki akumulacyjne" + zwykly wklad
    > www.kratki.pl/pl/produkt/krazek-akumulacyjny-zestaw-
    5szt-plus-wsporniki-gratis_krazki-promocja

    > cena troche zniecheca

    No ta cena tak... :-)
    To za jeden, czy za komplet pięciu?, bo jakoś nie wynika z tekstu.

    Poza tym... skoro mają one po 21 kg wagi, to ile ciepła się tam zmagazynuje?
    No nie wiem, ale jak dla mnie, żeby coś miało sensowną akumulacyjność,
    musi też mieć sensowną masę...

    Jak całość waży z pół tony, to rozumiem, że kilkadziesiąt kWh da się tam
    zmagazynować, ale jak 200 kg...? To może być trochę małe. :-)

    pozdr
    Robert G.