  • 31. Data: 2010-01-19 08:21:14
    Temat: Re: czy tak się robi ściankidziałowe?
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Ghost pisze:

    > Użytkownik "Tornad" <t...@o...net> napisał w wiadomości

    > Kłamiesz.

    Nie klamie i na dodatek ma racje. Objetosc Tornadowych wypowiedzi moze
    przerazac - zwlaszcza osoby, ktore nic nie kumaja z tego, co chlop pisze.
    Jezeli jednak ktos kuma czacze, to Tornadowe dlugasne opisy zastepuja
    dosc dobrze rysunki, co do ktorych znow Tornad ma racje.
    Myli sie tylko w jednym - istota grup dyskusyjnych polega na dyskusji
    czyli mleniu ozorem ;) To bylo prostsze (a raczej dostepniejsze) w
    poczatkach usenetu - jak ludzie nie dawali asci artem nakreslic czegos,
    co nie dawalo sie opisem slownym wyrazic, to wymyslili grupy z
    dopuszczalnymi zalacznikami. A potem upowszechnilo sie www, na ktorym
    mozna wystawic dowolny obrazek i wstawic link w dyskusje.
    Niestety, nie kazdy ma mozliwosc zrobienia w komputerze odpowiedniego
    rysunku, a zwlaszcza bezproblemowego wstawienia tegoz do internetu.
    Resume: W zdecydowanej wiekszosc, pozornie rozwlekle opisy Tornada sa
    niezbedne jezeli maja wnosic wartosc dodana do dostepnej w archiwach
    wiedzy. I ich rozwleklosc moze przeszkadzac tylko komus, kto nic z tego
    nie rozumie. A to za przyczyna swej wlasnej ignorancji tozsamej z
    brakiem wiedzy w danym obszarze.
    :)
    BTW Dziekuje, Tornadzie, za pomoc - wlasnie siedze nad cadem coby to
    koledze rozrysowac (a i tak pewnie bez dlugasnej rozmowy z tlumaczeniem
    szczegolow technicznych sie nie obedzie). :)
    --
    pozdrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)

  • 32. Data: 2010-01-19 08:36:33
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

    > Jak cos nie jasne to pytac.

    mam pytanie do mojego guru grupowego o wykańczanie poddaszy - skosów.
    Jak ten etap wykańczania wnętrz odbywa się w USA ? Jak rozumiem także drewno
    ??

    Jak dobrze rozumiem krokwie mają wymiary 2x10 ? lub 2x14 ?? jaki rozstaw ??

    Pozdrawiam
    Marcin W.

  • 33. Data: 2010-01-19 08:44:14
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "zbigi" <z...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie klamie

    A jednak.

    > i na dodatek ma racje.

    Znaczy uwazasz, ze porady uzycia kolkow molly swiadcza, ze odpowiadajacy
    maja "raczej blade pojecie"?

  • 34. Data: 2010-01-20 18:23:45
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Ghost pisze:

    > A jednak.

    To w ktorym miejscu, wedlug ciebie, klamie?

    > Znaczy uwazasz, ze porady uzycia kolkow molly swiadcza, ze odpowiadajacy
    > maja "raczej blade pojecie"?

    Tak. Uwazam, ze doradzanie uzycia kolkow molly do wieszania ciezkich
    szafek jest co najmniej nieodpowiedzialnoscia wynikajaca z ignoracji
    czyli niewiedzy osoby tak doradzajacej.

    --
    pozdrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)

  • 35. Data: 2010-01-20 20:21:16
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > To w ktorym miejscu, wedlug ciebie, klamie?

    "a Ty, ktory nic nie napisales"

    > Tak. Uwazam, ze doradzanie uzycia kolkow molly do wieszania ciezkich
    > szafek jest co najmniej nieodpowiedzialnoscia wynikajaca z ignoracji czyli
    > niewiedzy osoby tak doradzajacej.

    Coz, nawzajem.

    BTW:
    http://knaufblog.pl/wp-content/uploads/2007/05/obcia
    zenia.pdf
    http://knaufblog.pl/index.php/2007/04/19/pytanie-do-
    eksperta-czy-na-scianie-z-kartongipsu-mozna-powiesic
    -ciezkie-szafki/

    Ale powyzsze pewnie nie ma dla Ciebie wiekszej wartosci, bo nie pochodzi od
    Pana Henia w moherowym berecie.

  • 36. Data: 2010-01-20 21:37:05
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > ??
    > Jak dobrze rozumiem krokwie mają wymiary 2x10 ? lub 2x14 ?? jaki rozstaw ??

    E tam zaraz gura, po prostu w Polsce przez dwadziescia lat pare budow
    widzialem i w Hameryce proporcjonalnie kilkanascie, to mam porownanie i
    niektore rzeczy ganie inne zas propaguje bo sa godne uwagi czyli "zerzniecia".
    I tez jak kazdy czasem sie myje, sam widzisz.
    Wykanczanie skosow... Otoz nie ma tu roznicy w wykanczaniu, czy to skos na
    poddaszu czy naroznik sciany, czy tez polaczenie sufitu ze sciana
    wszystko "wykancza sie" identycznie. Zasada jest prosta - laczenie plyt KG
    zawsze musi odbywac sie na drewnie, niedopuszczalne jest ich takie laczenie
    aby jedna byla przykrecona do drewna a druga wisiala i trzymala drugiej na
    slowo honoru czyli na tasmie.
    Zatem w przypadku narozy, slupki musza byc tak zbite aby i od wewnatrz i od
    zewnatrz byly plaszczyzny szerokosci samej belki czy slupka czyli minimum 1.5
    cala, do ktorych przykreca sie plyty. Te zespolone slupki, np w kazdym narozu
    musi ich byc trzy w kupie, po pierwsze wysychaja razem wiec sie nie pacza, po
    drugie maja znacznie wieksza sztywnosc i wytrzymalosc i co najwazniejsze,
    takie laczenie jest nieczule na ich prace w warunkach zmiennej wilgotnosci i
    temperatury gdyz drewno ma ograniczone mozliwosci odksztalcania sie.
    Potem stropy. Stosuje sie belki nosne odpowiednio do dlugosci wysokie i o ile
    na scianie nosnej, na ktorej sa oparte nie ma problemow, to na scianach do
    ktorych te belki ida rownolegle, na podwojnej plejcie gornej musi byc nabita
    trzecia plejta wystajaca do wewnatrz na poltora cala wlasnie po to aby mozna
    bylo do niej dokrecic od dolu plyte KG.
    Skosy attyczne. Jak napisalem obowiazkowa jest tu decha szczytowa, do ktorej
    przybite sa krokwie; one bezposrednio ze soba styku nie maja, pomiedzy nimi
    idzie ta decha szczytowa, ktora jest zwykle szersza od krokwi tak aby te
    ukosne, zatem dluzsze naciecia krokwi, przylegaly do tej dechy szczytowej cala
    ukosna powierzchnia. To znakomicie usztywnia konstrukcje do tego stopnia, ze
    zwalnia to z koniecznosci wykonywania jakichs dodatkowych wzmocnien. Ale i tak
    czesto stosuje sie pod szczytami poziome beleczki przykrecane do krokwi jak
    jetki szczytowe co daje maly waski ale sufit, w ktorym mozna zainstalowac
    punkty swietlne.
    Najgorsze sa skosy przykrokwiowe przy sciance szczytowej. To duzo pisania w
    kazdym razie scianka szczytowa musi byc zakonczona beleczka przybita do
    slupkow na plask aby do niej przykrecac plyty. W tym celu te slupki
    podkrokwiowe sciany szczytowej nacina sie pod tym samym katem co krokwie i na
    tych skosach montuje sie plejte ukosna ktora automatycznie laczy krokwie ze
    scianka i slupkami na sztywno. Plejta ta musi wystawac do srodka znowu na te
    poltora cala aby plyty ukosne mozna bylo do niej przykrecic. Plyty pionowe
    przykreca sie tylko do slupkow tak, ze zadna z plyt nie wisi, kazda ma
    swoj "fundament" i to polaczenie potem nie peka.
    Odnosnie asortymentu to wszystkie elementy maja grubosc 1.5 cala czyli
    dokladnie 38 mm a szerokosci wzrastaja co dwa cale zatem 2x4,2x6,2x8 az do
    2x16 chyba. I wszystko, slupki, krokwie, belki stropowe, montuje sie w
    rozstawie "osiowym" (c-c) 16 cali czyli okolo 40 cm. Odleglosci
    miedzykrokwiowe czy miedzy slupkowe sa zatem rowne 14.5 cala.
    W Polsce za dawniejszych lat tez zaden stolarz nie znal innych niz calowe
    wymiarow. Zreszta do tej pory te standardowe wymiary sie rznie. Ja jak
    zamawialem dechy u tracza, operowalem wymiarami calowymi; potrzebowalem deski
    trzycwierciowe i poltoracalowe wiec facet, starszy gosciu, byl nie tylko
    zdziwiony, lecz wyraznie usatysfakcjonowany, ze ma przyjemnosc rozmawiac z
    fachowcem. I moze dlatego moze dostalem drewno dobrej jakosci.
    W wolnej chwili poguglam, gdzies widzialem pare rysunkow jak to sie robi
    mysle, ze to bedzie najlepszy sposob na przyswojenie sobie zasad konstrukcji w
    tym systemie.
    Znowu sie rozpisalem za co tych, ktorzy przeczytali to do konca... pozdrawiam.
    Tornad

  • 37. Data: 2010-01-20 22:17:26
    Od: M <M...@w...pl>

    Ghost pisze:

> [...]
    -ciezkie-szafki/

    > Ale powyzsze pewnie nie ma dla Ciebie wiekszej wartosci, bo nie pochodzi

    Jeśli Knauf zwraca wszelkie straty wynikłe ze spadnięcia szafek
    (np.koszt wszystkich stłuczonych naczyń) to dla mnie byłby to powazny
    argument w dyskusji. Czyli zgodnie z poradą eksperta wieszasz komputer
    wart 100 000zł, komputer spada a Knauf zwraca ci 100 000zł + remontuje
    ścianę na własny koszt.

    W przeciwnym wypadku ich deklaracje są warte tyle co pan Henio.

    M.

  • 38. Data: 2010-01-20 22:32:31
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > własny koszt.
    >
    > W przeciwnym wypadku ich deklaracje są warte tyle co pan Henio.

    No comments.

  • 39. Data: 2010-02-01 18:00:52
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Ghost pisze:

    > "a Ty, ktory nic nie napisales"

    Troche czasu minelo, przeczytalem watek zeby sobie odswiezyc i kurde,
    przyznaje ze sie zgubilem co do tego klamstwa :\

    > Coz, nawzajem.

    Trudno. Nic na to nie poradze...
    Ale zwrociles uwage, ze sprecyzowalem swoja wypowiedz i zawezilem ja do
> [...]

    -ciezkie-szafki/
    > Ale powyzsze pewnie nie ma dla Ciebie wiekszej wartosci, bo nie pochodzi

    W tym konkretnym przypadku - dzieki temu, ze mam wlasne doswiadczenie w
    wieszaniu ciezkich przedmiotow na scianach z karton-gipsu - nie
    polegalbym na opinii pana Henia.
    I mocno sceptycznie podchodze do porad slicznego pana handelesa pod
    krawatem. Albo inaczej: czytam pomiedzy wierszami, ze wieszanie duzych i
    ciezkich przedmiotow nie jest sprawa oczywista. :)

    --
    pozdrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)