  • 31. Data: 2017-03-26 20:11:45
    Temat: Re: czy wiesz że.....
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Zaloz cieplomierz i licz worki. Sprawnosc sama wyjdzie.

  • 32. Data: 2017-03-26 20:16:20
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-03-26 o 18:46, Budyń pisze:

    > ale nam zalezy zeby wykorzystac tylko i wylacznie II taryfe.
    > Akumulacja i tak musi być - zatem dokladanie do tego przepływki bez
    > sensu.

    Przecież ogrzewanie przepływowe nie wyklucza drugiej taryfy, choć to
    może być upierdliwe.
    A straty na przesyle wody od zbiornika do wylewki też są, z cyrkulacją
    jeszcze większe, więc akumulacja i zbiornik nie dla każdego się sprawdzą.

  • 33. Data: 2017-03-26 20:23:58
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-03-26 o 18:44, Budyń pisze:

    > na kwicie producenta to moze i ma. Nie wierze w taką.

    Na kwicie producenta, to te wypaśne mają po 80-90% sprawności, dlatego
    podałem trochę mniej. Ale to podobnie jak z COPem w pompach i ponad 100%
    sprawnością kotłów gazowych. Na papierze wygląda to ładnie, dopóki nie
    trzeba ogrzać wody w baniaku do 50-55 stopni.

    > ano z forumów pod haslem "koszt kotłowni"

    No przecież podałem Ci cenę za kocioł i komin, w 3000 zł można się
    zmieścić. Ale jak ktoś w cenę kotłowni wlicza płytki po 100zł/m2, czy
    złote zawory, to koszt kotłowni faktycznie może być niebotyczny.

  • 34. Data: 2017-03-26 21:45:38
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Zenek Kapelinder pisze:
    > W czym taki idealny. Sprawnosc silnika spalinowego ze 20%. 80% idzie na cieplo w
    kosztach paliwa.

    Przestań teoretyzować i zastanów się trochę nad tą sprawnością, może
    odkryjesz gdzie to ciepło odpadowe się podziewa.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 35. Data: 2017-03-26 22:00:10
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 26 marca 2017 20:24:00 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

> [...]
    > trzeba ogrzać wody w baniaku do 50-55 stopni.

    > No przecież podałem Ci cenę za kocioł i komin, w 3000 zł można się

    podaj cene (i linki) do kompletnej instalacji, kociol, komin, zawory, pompy,
    robocizne...
    Najtanszy kociol z podajnikiem na alegru kosztuje 4200 - chyba ze proponujesz do
    nowego budynku zapodac taki co go trzeba szuflowac 2x dziennie :) Traktujmy sie
    powaznie.

    No a gdyby sprawnosc kotla tego mojego znajomka byla powyzej 70% to sie chlop zalamie
    bo to oznacza straszne zapotrzebowanie na energie.

    Kto tu ma kotlownie na wungiel, niech sie pochwali ile to kosztowało.

    b.

  • 36. Data: 2017-03-26 22:38:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sugerujesz ze pompa ciepla odzyskuje z niego cieplo i robi sie tego ciepla wiecej o
    cop z jakim pompa pracuje?

  • 37. Data: 2017-03-26 22:55:55
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-03-26 o 22:00, Budyń pisze:

    > podaj cene (i linki) do kompletnej instalacji, kociol, komin, zawory,
    > pompy, robocizne..

    Cenę komina przecież podałem. Zawory, pompy, instalacja i robocizna są w
    obu przypadkach takie same. Więc jakie to ma znaczenie?

    > Najtanszy kociol z podajnikiem na alegru kosztuje
    > 4200 - chyba ze proponujesz do nowego budynku zapodac taki co go
    > trzeba szuflowac 2x dziennie :)

    A dlaczego taki za 1000zł z szuflowaniem odpada, może ktoś woli poszuflować?
    A z odpowiednio dobranym buforem może szuflować 2-3 razy, ale w tygodniu.

    > Traktujmy sie powaznie.

    No to jak traktujemy sprawę poważnie, to nie ma ciula zmieścić się
    jedynie w drugiej taryfie, przynajmniej przy CWU, a i z CO w mrozy może
    być problem.
    Mój ojciec miał zbiornik CWU w piwnicy i ogrzewał go najpierw drewnem i
    gazem, potem prądem w drugiej taryfie. Teraz ma tylko bojlery
    przepływowe, i zużycie prądu jest porównywalne a nawet mniejsze niż ze
    zbiornikiem. W między czasie eksperymentował, i raz miał jedną, raz dwie
    dwie taryfy, różnice w rachunkach były mało zauważalne i na razie został
    przy dwóch taryfach.

    > No a gdyby sprawnosc kotla tego mojego znajomka byla powyzej 70% to
    > sie chlop zalamie bo to oznacza straszne zapotrzebowanie na energie.

    ???

  • 38. Data: 2017-03-26 23:20:03
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 26 marca 2017 22:56:41 UTC+2 użytkownik nadir napisał:
    > No to jak traktujemy sprawę poważnie, to nie ma ciula zmieścić się
    > jedynie w drugiej taryfie, przynajmniej przy CWU, a i z CO w mrozy może
    > być problem.

    nie wiem jak tam ciul, ale tak normalnie to tylko kwestia dT i m. Dla CO potrzeba
    tony wody, dla CWU jakis 200l. To nie są wielkosci których sie nie da zastosowac.

> [...]
    > zbiornikiem. W między czasie eksperymentował, i raz miał jedną, raz dwie
    > dwie taryfy, różnice w rachunkach były mało zauważalne i na razie został

    ogrzewacze przeplywowe dzialaja w czasie poboru, a ten nie chce sie dostosowac to
    godzin obowiązywania niskiej taryfy. No i nie ma zadnej oszczednosci, dziwne nie
    jest. Dlatego przepływowe tu sie nie nadają.

    > ???

    czego nie rozumiesz? ze sprawnosci wynika ilosc energii którą wciaga budynek ktora
    powstala ze spalenia 3ton węgla.

    b.

  • 39. Data: 2017-03-26 23:37:25
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Zenek Kapelinder pisze:
    > Sugerujesz ze pompa ciepla odzyskuje z niego cieplo i robi sie tego ciepla wiecej o
    cop z jakim pompa pracuje?

    A widziałeś jakieś chłodnice w okolicy urządzenia?
    Stałem obok i nawet nie wiedziałem, że ono pracuje.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 40. Data: 2017-03-27 00:33:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Moze to atrapa byla. Napisales ze nie widac zadnych chlodnic. Jesli to by dzialalo na
    zasadzie ze naped sprezarki zrealizowany jest na silniku spalinowym i sprezarka
    wspolpracuje z gruntowym wymiennikiem ciepla albo powietrznym i odpadowe cieplo z
    pracy silnika jest dolozone do obiegu to mialo by to sens w miejscach gdzie
    doprowadzenie pradu jest trudne i drogie. Ale ze jest to urzadzenie wyposazone we
    wlot paliwa do silnika i przylacze do wody ktora podgrzewa to nie ma to sensu. Taniej
    i prosciej spalic paliwo i ze spalin odzyskac cieplo. Pompa ciepla nie sluzy do
    rozmnazania energii. Ona energie przemieszcza z jednego miejsca w inne. Jak w paliwie
    do pompy ciepla z silnikiem spalinowym bedzie 10kWh to na wylocie pompy bedzie mniej
    niz 10kWh jesli nie bedzie czerpala energii z innego zrodla niz paliwo. To po co komu
    taka pompa ciepla?