  • 1. Data: 2011-10-17 12:47:31
    Temat: czy zakładać wodę na zimę?
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Witam,

    zastanawiam się czy zakładać przyłącze wodociągowe teraz czy zaczekać do
    wiosny. Budynek w stanie SSO, okna i drzwi będą zakładane na wiosnę lub w
    lato przyszłego roku.

    Chętnie bym teraz wykonał to przyłącze - jeden problem z głowy a woda
    wczesną wiosną się przyda. Czy jednak mróz może wyrządzić jakieś szkody, np.
    uszkodzić wodomierz? Czy da się może zabezpieczyć przed mrozem?

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 2. Data: 2011-10-17 13:09:06
    Temat: Re: czy zakładać wodę na zimę?
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

    > Chętnie bym teraz wykonał to przyłącze - jeden problem z głowy a woda
    > wczesną wiosną się przyda. Czy jednak mróz może wyrządzić jakieś szkody,
    > np. uszkodzić wodomierz? Czy da się może zabezpieczyć przed mrozem?

    Jeśli wodomierz będzie w studzience to nie powinno być problemu.
    W innym przypadku może być kłopot. Ja bym zaczekał do wiosny, chociaż
    pamiętam, że ktoś tutaj się chwalił skutecznym ociepleniem przyłącza wodnego
    kablem grzejnym.
    Pozdr.
    Krzysiek

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6549
    (20111017) __________

  • 3. Data: 2011-10-17 13:14:23
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik brunet.wp napisał:

    > Chętnie bym teraz wykonał to przyłącze

    Jak chcesz zamykać na wiosnę, to se teraz daruj...
    Chyba, że naprawdę potrzebujesz tej wody 'jak nie wiem co' :-).

    Jak zrobisz teraz, to masz dwa problemy:

    1 - zabezpieczenie przed zamarzaniem
    2 - zabezpieczenie przed złodziejami... chyba, że spokojna okolica :-)

    pozdr
    Robert G.

  • 4. Data: 2011-10-17 13:26:41
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "jachoska" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > W innym przypadku może być kłopot. Ja bym zaczekał do wiosny, chociaż
    > pamiętam, że ktoś tutaj się chwalił skutecznym ociepleniem przyłącza

    Studzienki nie będzie, woda od razu do domu.

  • 5. Data: 2011-10-17 13:29:25
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Robert G" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jak chcesz zamykać na wiosnę, to se teraz daruj...
    > Chyba, że naprawdę potrzebujesz tej wody 'jak nie wiem co' :-).

    Teraz to już właściwie koniec prac. Za 3 tygodnie rozszalują strop i
    wymurują działówki. W międzyczasie wejdzie ekipa od dachu.

    > Jak zrobisz teraz, to masz dwa problemy:
    >
    > 1 - zabezpieczenie przed zamarzaniem
    > 2 - zabezpieczenie przed złodziejami... chyba, że spokojna okolica :-)

    Ten pierwszy problem jest istotniejszy. Myślałem aby obwiązać szmatami,
    obłożyć styropianem - da radę?

  • 6. Data: 2011-10-17 13:31:35
    Od: "mcs" <...@...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:j7h853$aq6$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]
    > wczesną wiosną się przyda. Czy jednak mróz może wyrządzić jakieś szkody,
    > np. uszkodzić wodomierz? Czy da się może zabezpieczyć przed mrozem?

    Ja w tym roku zimowałem z wodomierzem w nieogrzewanym domu - wstawione okna,
    drzwi i brama killed of board ;-). Ale miałem prąd wewnątrz. Na wodomierz
    położyłem czujkę termometru z pamięcią min i max temperatury, owinąlem
    wodomierz i rury wełną, na chudziak 10 styro, na to grzejnik olejowy, całość
    obłożyłem szczelnie 12 styro. Temperatura na wodomierzu nigdy nie spadła
    poniżej 8*, Za prąd też nie zapłaciłem dużo, bo bym zapamiętał ile ;-) .
    Grzejnik działał na funkcji antyzamrożeniowej, chyba tylko gdy straszyli
    wielkim mrozem przestawiałem na poziom 1.

    pozdrawiam

    mcs

  • 7. Data: 2011-10-17 13:37:48
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Ten pierwszy problem jest istotniejszy. Myślałem aby obwiązać szmatami,
    > obłożyć styropianem - da radę?

    Dać radę, w sensie obłożyć, pewnie, zawsze można.
    Ale czy da radę nie zamarznąć ? Wątpię.
    Wystarczy że temp. minus -10 -15 będzie się utrzywywać ciągle przez
    tydzień, dwa... i klops.

    Chyba że to przyłącze będziesz mieć nieco poniżej linii gruntu,
    jakaś mała piwczniczka czy inne zagłębienie, to jeszcze może... dałoby radę.

    Jak nie masz tam jeszcze prądu, to i możliwości dogrzania przyłacza
    w czasie srogich mrozów, to tak jak radzili inni, zrób na wiosnę.

  • 8. Data: 2011-10-17 13:59:40
    Od: "mcs" <...@...pl>

    Użytkownik "mcs" <...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zapamiętał ile ;-) . Grzejnik działał na funkcji antyzamrożeniowej, chyba
    > tylko gdy straszyli wielkim mrozem przestawiałem na poziom 1.

    Ktoś wyżej wspomniał o kablu grzejnym - ja rozważałem owinięcie wodomierza
    kocem elektrycznym zasilanym przez włącznik czasowy, ale nie mogłem takiego
    koca kupić. Stąd pomysł j.w.

    Rok wcześniej, bez prądu, dogadałem się "z wodociągami" na zakręcenie wody w
    ulicy. Zlałem wodę z wodomierza i pionowego odcinka rury ile dałem radę,
    owinąłem wełną, obłożyłem styropianem. Myslę, że i tak zamarzł, ale bez wody
    nie uległ uszkodzeniu. Pozostaje jeszcze kwestia dewastacji/kradzieży

    Z dotychczasowymi doświadczeniami ciągnałbym wodę do domu teraz. Patrząc na
    Twoje warunki gruntowe przynajmniej jest sucho ;-)

    mcs

  • 9. Data: 2011-10-17 16:20:13
    Od: "William Bonawentura" <w...@o...pl>

    IMHO zrób teraz przyłącze (wykopy, odbiory, geodetę) ale nie podpisuj
    jeszcze umowy o dostarczanie wody (wodomierz).