  • 1. Data: 2011-06-21 08:53:10
    Temat: czym impregnować gotową więźbę?
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Znacie jakiś preparat, który nie niszczy membrany dachowej a zabezpiecza
    drewno przed szkodnikami? Im dłużej przyglądam się krokwiom tym bardziej
    chcę coś z nimi zrobić. Niestrugane, całe jakieś w drzazgach, a co gorsza
    są miejsca nieokorowane!! I to od góry przy membranie. Szlag mnie trafia -
    im więcej wiem i dokładniej się przyglądam tym więcej zjebów dostrzegam.
    Pomyślałem, żeby czymś to wszystko spryskać, pomalować cy cóś.. Na dzień
    dzisiejszy chcę znaleźć preparet i oszacować koszty - potem podejmę
    decyzję. Podpowiecie coś?

    --
    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2011-06-21 11:28:43
    Temat: Re: czym impregnować gotową więźbę?
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    >Pomyślałem, żeby czymś to wszystko spryskać, pomalować cy cóś.. Na dzień
    >dzisiejszy chcę znaleźć preparet i oszacować koszty - potem podejmę

    Nie dołożę sie do tematu, mogę jedynie powiedzieć że było już wałkowane i to
    dokładnie chodziło o odporność membrany na preparaty.

    A za nieokorowane drewno powina być kulka w łeb :P Tam juz robale na pewno
    siedzą.

    Mam dach na starej szopie i az "miło" się słucha w ciepłe dni jak sie drewno
    śrutuje :/
    Zrobiliśmy nowy daszek powyżej nad całością, belki były impregnowane tylko
    przez malowanie, jak się porozsychały to szpary powstały na kilka mm i
    trzeba było dodatkowo to pryskać. Chociaż wiem że to i tak g...o da ale z
    drugiej strony to przecież tylko daszek nad szopką.

    Gejzero

  • 3. Data: 2011-06-21 12:07:55
    Od: Marras <m...@g...pl>

    On 21.06.2011 10:53, Shaman wrote:
> [...]
    > dostrzegam. Pomyślałem, żeby czymś to wszystko spryskać, pomalować cy
    > cóś.. Na dzień dzisiejszy chcę znaleźć preparet i oszacować koszty -

    Moze sprobuj pomalowac czyms dobrze penetrujacym?
    Ja akurat stosowalem Penetrin do drewna heblowanego.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 4. Data: 2011-06-22 05:35:33
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-06-21 10:53, Shaman pisze:

> [...]
    > dostrzegam. Pomyślałem, żeby czymś to wszystko spryskać, pomalować cy
    > cóś.. Na dzień dzisiejszy chcę znaleźć preparet i oszacować koszty -

    No to jak masz gdzieniegdzie korę to pewnie robaki już tam są więc
    poszukaj czegoś nie zabezpieczającego przed robakami ale NA! robaki.

    --
    M.

  • 5. Data: 2011-06-22 08:19:17
    Od: mk <d...@t...pl>

    http://dyrup.pl/diy/indoor/impregnaty/wood%20preserv
    er%202732.aspx
    pdr. M

  • 6. Data: 2011-06-22 10:07:56
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 22-06-2011 o 10:19:17 mk <d...@t...pl> napisał(a):

    > http://dyrup.pl/diy/indoor/impregnaty/wood%20preserv
    er%202732.aspx
    > pdr. M

    Nie ma żadnych danych czy jest bezpieczny dla membrany dachowej. A na tym
    właśnie zależy mi najbardziej. Kiedyś trafiłem na świetne zestawienie
    różnych impregratów/preparatów z uwzględnieniem membrany dachowej - i
    teraz nie mogę tego odszukać :(
    --
    PZDR
    Shaman

  • 7. Data: 2011-06-22 12:35:15
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 21-06-2011 o 10:53:10 Shaman <s...@o...com> napisał(a):

> [...]
    > dostrzegam. Pomyślałem, żeby czymś to wszystko spryskać, pomalować cy
    > cóś.. Na dzień dzisiejszy chcę znaleźć preparet i oszacować koszty -

    Piszę dla potomności.. rozmawiałem z przedstawicielem MDM (mam ich
    membranę AquaTec 120). Odpadają na starcie wszystkie preparaty zawierające
    bor. Te na 100% niszczą film paroprzepuszczalny-wodoszczelny. Co do innych
    środków zalecana jest ostrożność, bo producent nie przeprowadza testów
    wszystkiego co zostało wyprodukowane. Najlepiej wziąć/kupić kawałek
    membrany i potraktować go substancja której chcemy użyć. Potem poczekać
    kilka dni i sprawdzić czy folia ciągle jest wodoszczelna. Można tez
    patrząc pod słońce sprawdzić czy film jest ciągły czy tez zamienił się w
    coś w rodzaju pajęczyny.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 8. Data: 2011-06-22 20:20:22
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "mk" <d...@t...pl> wrote in message
    > http://dyrup.pl/diy/indoor/impregnaty/wood%20preserv
    er%202732.aspx
    > pdr. M

    Ja miałem impregnowane ciśnieniowo. Jak rozbieram skosy do poprawki
    ocieplenia to drewno wygląda jak w dniu gdy je przywieźli. A już 4 lata tam
    siedzi.

  • 9. Data: 2011-06-22 20:34:31
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Shaman" <s...@o...com> wrote in message news:op.vxg881yx4limig@sioux...
> [...]

    > Piszę dla potomności.. rozmawiałem z przedstawicielem MDM (mam ich
    > membranę AquaTec 120). Odpadają na starcie wszystkie preparaty zawierające

    Czyli jak ktoś nie zaimpregnował wcześniej to niech sobie odpuści i później.

  • 10. Data: 2011-06-23 16:22:05
    Od: "HANA" <h...@g...pl>

[...]

    firesmart icopalu
    http://www.drewno.icopal.pl/index.php?page=firesmart