  • 11. Data: 2011-01-21 12:25:51
    Temat: Re: czym myjecie podłogi z paneli?
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 21 Jan 2011 13:20:44 +0100, krys napisał(a):

    > Jak kupisz porządnego mopa, to i prawie na sucho podłogę przetrzesz.
    > J.

    No właśnie, tyle ze "porządność" mopa sprawdzić można dopiero w domu, PO
    kupieniu. Przerobiłam juz kilka niewypałów, więc wróciłam do scierki na
    szczotce - jeśli chodzi o mycie parkietu.

  • 12. Data: 2011-01-21 16:17:40
    Od: ahimsa <a...@o...pl>

    W dniu 2011-01-21 13:20, krys pisze:

    > Jak kupisz porządnego mopa, to i prawie na sucho podłogę przetrzesz.
    > J.

    a możesz podać, który mop jest porządny?
    może to głupie, ale naprawdę nie mam pojęcia, którego mopa używać. do
    tej pory zauważyłam jedynie, że mop sznurkowy lepiej myje, ale więcej
    wody zostawia niż taki jakby z kawałków ściereczek (np. vileda). nie
    miałam jeszcze płaskiego mopa i szczerze mówiąc dobrze byłoby od razu
    kupić coś sprawdzonego niż zawalać pół chałupy kolejnymi kijami a może i
    wiadrami.
    ten płaski powinien być z frotte, czy mieć takie frędzelki? a może
    jeszcze inny?
    dzisiaj usłyszałam, że jest taki płaski mop z rzepem, którego się
    odkleja od kija, pierze w rękach i wyciska. nawet nie wiem, jakiej firmy
    to cudo i czy daje radę.

    --
    pzdr
    ahimsa

  • 13. Data: 2011-01-21 16:18:54
    Od: ahimsa <a...@o...pl>

    W dniu 2011-01-21 09:19, Theli pisze:

    > Płaski mop jak najbardziej taki warunek spełni, a jest o wiele
    > wygodniejszy w użyciu od szmaty motanej na kiju. Choć zasada w sumie ta
    > sama.
    >
    > th

    a możesz podać, jakiego mopa kupić, z jakim rodzajem materiału, jakiej
    firmy?

    --
    pzdr
    ahimsa

  • 14. Data: 2011-01-21 16:53:21
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 21 Jan 2011 17:18:54 +0100, ahimsa napisał(a):

    > a możesz podać, jakiego mopa kupić, z jakim rodzajem materiału, jakiej
    > firmy?

    Nadal widzę przewagę ścierki zamotanej na szczotce. Ano taką np, że tzw
    powierzchnia robocza większa - tzn że można jej używac dłuzej bez
    konieczności płukania i wyżymania, tylko co pewien czas zaplątujac ją w
    inny sposób na szczotce w celu wykorzystania całej jej powierzchni. A mop,
    jako mniejszy "powierzchniowo", jak się zabrudzi, to trzeba od razu płukać.
    Ale coktochce :-)

  • 15. Data: 2011-01-21 17:12:52
    Od: ahimsa <a...@o...pl>

    W dniu 2011-01-21 17:53, Ikselka pisze:

> [...]
    > jako mniejszy "powierzchniowo", jak się zabrudzi, to trzeba od razu płukać.

    że tak powiem: kusisz szmatą :)
    sama nie wiem, co zrobić. albo kupię tę miotłę na kiju albo mopa, ale
    chciałabym wiedzieć, jaki ten mop miałby być. zobaczyć, dotknąć, ocenić.
    może faktycznie wygra szmata na szczotce.

    w każdym razie dziękuję Ci bardzo za pomoc i radę :)
    --
    pzdr
    ahimsa

  • 16. Data: 2011-01-21 17:23:14
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

> [...]
    > inny sposób na szczotce w celu wykorzystania całej jej powierzchni. A mop,
    > jako mniejszy "powierzchniowo", jak się zabrudzi, to trzeba od razu

    A ja ścieram zwykłym mopem, tylko dodatkowo wyciśniętym, a jak podłoga
    wyschnie używam emulsji impregnującej z drobinami srebra "NANO SILVER" firmy
    "CLASSEN".
    Podłoga jest mniej wrażliwa na zanieczyszczenia i wilgoć, a użyte w niej
    srebro jest bakteriobójcze i grzybobójcze...

  • 17. Data: 2011-01-21 17:51:28
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    ahimsa wrote:

    > że tak powiem: kusisz szmatą :)
    > sama nie wiem, co zrobić. albo kupię tę miotłę na kiju albo mopa,

    Rozejrzyj się za mopem płaskim, wydaje mi się, że one mają wymienne wkłady,
    które są dedykowane do różnych podłóg. Jak zależy ci na suchym, to IMO
    musisz zainwestowac w jakąć viledę. Szmaty nie polecam, bo po pierwsze
    trzeba ja ręcznie wyżymać, po drugie jakbyś nie zawijała, to i tak się
    poodwija ze szczotki. A mopa obsłużysz bez schylania się.
    Dawno temu kupowaliśmy do firmy (terakota) viledę właśnie i był wart swej
    ceny.
    Jak już bedę mieć nowe podłogi, to też sobie taki kupię, póki co wystarcza
    szmata za 2,5zł, bez szczotki;-)
    J.

  • 18. Data: 2011-01-21 19:01:56
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 21 Jan 2011 18:12:52 +0100, ahimsa napisał(a):

    > że tak powiem: kusisz szmatą :)

    Atam, kuszę. Niech mnie ktoś zrazi do szmaty, CHCĘ tego!
    3-)

    > sama nie wiem, co zrobić. albo kupię tę miotłę na kiju albo mopa, ale
    > chciałabym wiedzieć, jaki ten mop miałby być. zobaczyć, dotknąć, ocenić.
    > może faktycznie wygra szmata na szczotce.

    Też chętnie się dowiem. Szmat aż tak nie kocham, żeby nie rzucić się na
    jakiś supermop :-)

    > w każdym razie dziękuję Ci bardzo za pomoc i radę :)

    Nie ma za co.

  • 19. Data: 2011-01-21 19:02:25
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 21 Jan 2011 18:23:14 +0100, Panslavista napisał(a):

    > a użyte w niej
    > srebro jest bakteriobójcze i grzybobójcze...

    3333-)

  • 20. Data: 2011-01-21 19:05:09
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 21 Jan 2011 18:51:28 +0100, krys napisał(a):

> [...]
    > musisz zainwestowac w jakąć viledę. Szmaty nie polecam, bo po pierwsze
    > trzeba ja ręcznie wyżymać, po drugie jakbyś nie zawijała, to i tak się

    Ale skad - musi być tylko odpowiednio duża, a nie jakaś chustka do nosa.
    Wykorzystuję duże stare ręczniki i obwiązuję nimi szczotkę "na ósemkę",
    czasem dodatkowo stosując sznurek.

> [...]
    > ceny.
    > Jak już bedę mieć nowe podłogi, to też sobie taki kupię, póki co wystarcza

    No coś podobnego!
    3-)

    > bez szczotki;-)

    To już skandal :-D