  • 11. Data: 2011-06-08 10:27:21
    Temat: Re: czym przykleic XPS do papy?
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 07-06-2011 o 22:26:36 magia <m...@w...gazeta.pl>
    napisał(a):

    > Cytuje ze strony producenta klejow:
    > "Uwaga! - płyty z ekstrudowanej pianki polistyrenowej są niszczone przez
    > rozpuszczalniki a także pochodne smoły z węgla kamiennego, środki
    > ochrony drewna, kleje. Z tego powodu powinny być mocowane przy pomocy
    > wolnej od rozpuszczalników masy bitumicznej lub standardowych klejów do
    > styropianu."

    A co niby ten cytat wnosi? Napisałeś "Wiekszosc klejow do styropianu (eps)
    nie nadaje sie do XPS, bo zawieraja rozpuszczalniki, ktore rozpuszczaja
    xpsa." A to bzdura - bo EPS i XPS to ten sam materiał, więc jeśli by klej
    to EPSa miał rozpuszczać XPSa to tak samo rozpuszczał by EPSa.. nadążasz?

    > Poza tym sa rozne plyty xps, nie tylko gladkie, sa rozne wykonczenia
    > plyt.

    No i co z tego? To coś zmienia w temacie rozpuszczania XPSa przez klej do
    EPSa?

    > No to u mnie byl problem z oderwaniem plyty po jednym dniu. Moze ma
    > znaczenie, ze xps Izohanem WK byl przyklejany od muru grubu oblozonego
    > Izohanem WM.

    ja tez tak miałem - ale robiłem przy granicznych warunkach pogodowych..
    tzn ekipa robiła - to tez może mieć znaczenie.

    PZDR
    Shaman