  • 1. Data: 2009-06-26 07:33:45
    Temat: czym przykleic styropian do szyby?
    Od: "wek" <w...@e...pl>

    pytanie jak w temacie, dzieki za porady z gory

    4190 (20090626) __________

  • 2. Data: 2009-06-26 10:12:09
    Temat: Re: czym przykleic styropian do szyby?
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wek" <w...@e...pl> napisał w wiadomości
    > pytanie jak w temacie, dzieki za porady z gory

    Proponuje pianka akrylowa niskoprezna
    albo zwykla tylko wtedy trzeba troszke odczekac zeby sie rozprezyla
    i nie odepchnela styropianu od szyby

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-06-26 10:38:03
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Proponuje pianka akrylowa niskoprezna
    > albo zwykla tylko wtedy trzeba troszke odczekac zeby sie rozprezyla
    > i nie odepchnela styropianu od szyby

    a na kołki nie da rady ?
    ;-D

  • 4. Data: 2009-06-26 10:59:06
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Fri, 26 Jun 2009 09:33:45 +0200, wek <w...@e...pl> wrote:

    > pytanie jak w temacie, dzieki za porady z gory

    Coś mi się wydaje, że to pytanie jest konsekwencją ciagłego wałkowania na
    grupie, że przez okna to z domu najwięcej ciepła ucieka (a szczególnie
    przez takie zapiankowane bez specjalnych taśm - ba, wtedy to nawet wieje
    mało włosów z głowy nie pozrywa) ;)

    RobertP.

  • 5. Data: 2009-06-26 12:50:47
    Od: "Tornad" <t...@v...pl>

    > pytanie jak w temacie, dzieki za porady z gory

    "klejem", ktory najlepiej szkla sie trzyma jest zywica epoksydowa, stary
    epidiam 5 na przyklad. Tym kleja metalowe uchwyty lusterek do przednich szyb
    samochodowych i to sie trzyma kupy po kilkadziesiat lat. Szklo musi byc
    idealnie odtluszczone wrecz sterylne; po detergencie przetarte spirytusem.
    Styropianu epidian tez nie degraduje, on czesciowo w niego wnika tworzac
    rodzaj styrobetonu. Wada jest dlugi, rzedu kilkunastu godzin czas wiazanie
    epidiamu.
    Przed laty musialem wykonac kilka ksztaltek sztywnych a bardzo lekkich.
    Druciana szczotka natarlem kulek styropianowych, do tego kapnalem nieco zywicy
    z utwardzaczem, na sucho to dobrze wymieszalem, jeszcze forme wylozylem
    wloknem szklanym i do tej formy te mieszanke napchalem. Uzyskalem znakomity,
    zbrojony powierzchownie wloknem szklanym produkt, ktory sluzy juz ponad 30 lat
    i nie peka.
    Pzdr.

  • 6. Data: 2009-06-27 05:54:21
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@g...pl>

    wek <w...@e...pl> napisał(a):

    > pytanie jak w temacie, dzieki za porady z gory
    >
    > __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirus
    > ow 4190 (20090626) __________
    >
    > Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

    Soudal Fix All, każdym z dostępnych kolorów, za wyjątkiem przezroczystego, bo
    ten jest w innej technologii.
    Można też takim przezroczystym (spirytusowym) do styropianu (nazwy różne w
    zależności od producenta) ale: 1. nie na zewnątrz, 2. trzeba czymś wstępnie
    złapać bo zjeżdża.
    pzdr., PB

  • 7. Data: 2009-06-28 15:55:15
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    W dniu 26.06.2009 14:50, Tornad pisze:

> [...]
    > Styropianu epidian tez nie degraduje, on czesciowo w niego wnika tworzac

    Generalnie styropianu nie rusza, ale trzeba uwazac, czasami epidian jest
    rozcienczany dla zmniejszenia lepkosci styrenem, albo innymi
    rozpuszczalnikami, ktore degraduja styropian. Jak kupujesz w dobrym
    sklepie, ktory tym handluje to sie dowiesz z jakim epidianem masz do
    czynienia (mozna tez dojsc po numerkach, np. 53 jest pod tym wzgledem
    be), ale jak kupujesz w Castoramie czy innym sklepie tego typu to
    koniecznie zrob test.

    > Wada jest dlugi, rzedu kilkunastu godzin czas wiazanie
    > epidiamu.

    Zalezy od typu utwardzacza, ilosci i temperatury. Epidiany generalnie
    utwardza sie w podwyzszonej temp. no ale tobie nie zalezy na super
    wytrzymalosci, wiec dodanie nieco wiecej utwardzacza rozwiaze problem.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.